2024-05-13, 21:30
Medlem
SodaFointains avatar
Det var samma sak när måns vann då kunde jag räkna ut det innan då det var esc nummer 60. Han startade som nummer 10. Österike året innan lämnade röster som nummer 30. 10+30 och sen var det nått som var 20. Så tar man 60-30-20= 10 då visste man startnummer 10 skulle vinna
2024-05-13, 21:35
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Det var samma sak när måns vann då kunde jag räkna ut det innan då det var esc nummer 60. Han startade som nummer 10. Österike året innan lämnade röster som nummer 30. 10+30 och sen var det nått som var 20. Så tar man 60-30-20= 10 då visste man startnummer 10 skulle vinna
2024-05-13, 22:42
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon är igång nu, påstår att Irland blivit syndabock.
Kör med F*ck EBU och tycker synd om sig själv, en dubbelmoral utan dess like.
Faktum är att hon höll sig inte till regelverket och fick ta bort sina propalestinska meddelanden hon dokumenterat på kroppen.

Sen försökte hon få Israel uteslutna via kommentatorerna (KAN) då de diskuterade scenuppträdandet.

"Kan the broadcaster incited violence against me twice, three times."
(...)
And yeah, the (Israeli) broadcaster has disobeyed the rules and I hope next year they won’t be able to compete because of that. "
(..)
Buhu...
Hennes attack var då det mest värdelösa jag läst om.

Följande var ordvalet:

" On Tuesday, a commentator on Kan warned viewers that Bambie's performance of their song, Doomsday Blue, would be 'the most scary' of the night, involving 'a lot of spells and black magic and dark clothing, Satanic symbols, and voodoo dolls'.

He went on to say that Bambie liked to 'speak negatively about Israel', before adding: 'But we can talk about that later. Prepare your curses.'"
https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-13408835/amp/Irish-singer-Bambie-Thug-row-Eurovision-pro-Palestine-bosses-supporting-Israeli-TV-semi-final-perfor mance-Satanic.html

Hon ser ut som nån mischmasch av nåt som krälat ur Pandoras ask till Marilyn Manson och en sväng in på nån låst avdelning..

Ja, jag är less på dubbelmoralen.
Läste om en foodtruck som fick ge upp pga trakasserierna.
De är ju helt rabiata.

"Men efter två dagar fick hon ställa in – på grund av allt hat.

– Folk tyckte att vi tog ställning för folkmord, att vi skulle laga mat till mördare och att vi var mördare själva, säger hon till Aftonbladet."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gw7wjL/staller-in-under-eurovision-fick-for-mycket-hat

Hahhaaha jaa jag drog själv en parallell mellan Bambie Thug (Irlands bidrag/sångerska)
och Marilyn Manson i förra veckan.
Jag var ju förtjust även i hans musik och konstnärliga uttryck, både musik och dess videos
i slutet av 1990 talet och var på konsert och läste hans självbiografiska bok osv. Det var före man förstod hur han var mot sina flickvänner. Av boken förstod man så klart att han var djupt präglad av sin barndom som var rätt twistad.
Nåväl, Bambi verkar känslig med tanke på hur hon plötsligt blev ett offer i sina egna ögon.
Jag orkar ej säga mer om henne, man blir så jävla trött på dubbelmoralen och offerkoftan.

Och som du skrev angående foodtrucken utanför arenaområdet där företagaren hotades så pass att hon inte kunder vara kvar... Det är så skevt och så stört.

Du skrev de är rabiata.
Men jag känner nästan att det snuddar vid extremistiskt beteende.
Extremister som hotar enskilda och även samhället/samhällsfunktionen i olika grad.

Det är inte okej för 5öre.
2024-05-13, 22:52
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Bra musik - m u s i k - från Irland är Lizzy's Whiskey in the jar (Ursprungligen fr Dubliners).

Undrar hur de resonerar kring Hamas (relaterat till ickebinär, queer osv), dvs de som allierade mot mot Eden och försökte plocka politiska poäng?

Eurovision Bullying competition.

Här var det lättöverskådligt om jury vs folkets röster.
https://www.google.com/amp/s/escbeat.com/2024/05/13/eurovision-2024-results-statistical-analysis/amp/

Tack för länken!
Bra för folk att granska skillnaderna osv, svart på vitt.

Såg nyss på en kvällsblaska att ett 30-tal anmälningar har kommit in vad gäller det, av svenska juryns, nollade Israeliska bidraget.

Tycker det ska göras en större granskning än svenska juryn.

Inte för att vinna men för att garantera att ingen diskriminering har skett.
Att garantera att juryn inte är korrupt eller partisk.

Juryn i Sverige gafflar/försvarar sig med att de visst satt betyg på Edens sång men att den bara inte fick tillräckligt för att komma med i poängskalan som delades ut.... Ehh jo vi FATTAR det men det är ju också DET som är det ORIMLIGA!

Spelar dom dumma eller är dom dumma?
Det är frågan.
2024-05-13, 23:04
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Tack för länken, ska kika sen. Den täcker tiden efter som jag diskuterade (innan Iron Dome).
Rapporteringen är extremt skev, efter intifadan insåg jag snabbt hur mycket som utesluts och vad som prioriteras.
Typ... Lyssna på buropen!

Men herrejävlar så låg kvalitet.

Kolla det här senaste. Tyvärr låst artikel.

"Israelisk låtskrivare får dödshot efter Eurovision

" Nederländska Eurovisionfans anklagar henne felaktigt för att ligga bakom incidenten som fick Joost Klein diskvalificerad i finalen.

– Jag har fått dödshot, säger Keren Peles som skrev den israeliska Eurovisionlåten ”Hurricane”.
https://www.expressen.se/noje/eurovision/israelisk-latskrivare-far-dodshot-efter-eurovision/

Stackars låtskrivare.
Det är det här jag menar när jag pratar om rysstroll.
De är av någon mystisk anledning alltid först ut med att sprida dyngan, även här på FB.
Det går att kolla upp om man läser andra trådar i ämnet.
Vissa saker raderas dock.
Men hur kommer det sig???
Alltid samma sak.
De pumpar ut det i olika medier och till slut har deras planterade frö börjat gro.
Till en desinformation som kan leda farligt fel.
2024-05-13, 23:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Deras våldskapital saknar gränser. Och allt detta hat... helt sanslöst.

Man kan ju fundera över hur det ska bli nästa år i Schweiz. Troligtvis blir det en upprepning.
Det är ju inte friskt på en fläck.
Joost är polisanmäld för olaga hot, sägs ha erkänt och det är på väg mot åtal - och då sitter idioter och dödshotar henne.

Igår lyckades hans DJ Apson med nåt lika skevt.

"(..) klädd i fågeldräkt på scen. I ett klipp på Tiktok låtsas Apson vara EBU som tar beslutet om att utesluta Nederländerna ur tävlingen.

– Den här ”Europapa”-killen håller på att bli alldeles för stor. Vad ska vi göra åt det?, säger han till kameran.

– Vänta, vad gjorde han? I princip ingenting. Diskkvalificering!

Från sidan hörs en annan röst:

– Men Israel då?

Apson fortsätter:

– Vad med Israel? Åh, du menar alla oskyldiga människor? Nej, det går bra för mig. Går det bra för er? De kan vara kvar, de får fortsätta. "
https://www.expressen.se/noje/eurovision/joost-kleins-fagel-hanar-ebu-pa-tiktok/

Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Tack för länken!
Bra för folk att granska skillnaderna osv, svart på vitt.

Såg nyss på en kvällsblaska att ett 30-tal anmälningar har kommit in vad gäller det, av svenska juryns, nollade Israeliska bidraget.

Tycker det ska göras en större granskning än svenska juryn.

Inte för att vinna men för att garantera att ingen diskriminering har skett.
Att garantera att juryn inte är korrupt eller partisk.

Juryn i Sverige gafflar/försvarar sig med att de visst satt betyg på Edens sång men att den bara inte fick tillräckligt för att komma med i poängskalan som delades ut.... Ehh jo vi FATTAR det men det är ju också DET som är det ORIMLIGA!

Spelar dom dumma eller är dom dumma?
Det är frågan.
Ja, jag gjorde också mitt kvällsvarv i media.
Det är fortsatta efterdyningar, det lägger sig nog inte i första taget.
Haha! Deras svar var totalt värdelöst.
2024-05-13, 23:07
Moderator
Dr Kings avatar
Tävlingen är slut och tråden stängs.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in