Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Hon är igång nu, påstår att Irland blivit syndabock.
Kör med F*ck EBU och tycker synd om sig själv, en dubbelmoral utan dess like.
Faktum är att hon höll sig inte till regelverket och fick ta bort sina propalestinska meddelanden hon dokumenterat på kroppen.
Sen försökte hon få Israel uteslutna via kommentatorerna (KAN) då de diskuterade scenuppträdandet.
"Kan the broadcaster incited violence against me twice, three times."
(...)
And yeah, the (Israeli) broadcaster has disobeyed the rules and I hope next year they won’t be able to compete because of that. "
(..)
Buhu...
Hennes attack var då det mest värdelösa jag läst om.
Följande var ordvalet:
" On Tuesday, a commentator on Kan warned viewers that Bambie's performance of their song, Doomsday Blue, would be 'the most scary' of the night, involving 'a lot of spells and black magic and dark clothing, Satanic symbols, and voodoo dolls'.
He went on to say that Bambie liked to 'speak negatively about Israel', before adding: 'But we can talk about that later. Prepare your curses.'"
https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-13408835/amp/Irish-singer-Bambie-Thug-row-Eurovision-pro-Palestine-bosses-supporting-Israeli-TV-semi-final-perfor mance-Satanic.html
Hon ser ut som nån mischmasch av nåt som krälat ur Pandoras ask till Marilyn Manson och en sväng in på nån låst avdelning..
Ja, jag är less på dubbelmoralen.
Läste om en foodtruck som fick ge upp pga trakasserierna.
De är ju helt rabiata.
"Men efter två dagar fick hon ställa in – på grund av allt hat.
– Folk tyckte att vi tog ställning för folkmord, att vi skulle laga mat till mördare och att vi var mördare själva, säger hon till Aftonbladet."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gw7wjL/staller-in-under-eurovision-fick-for-mycket-hat
Hahhaaha jaa jag drog själv en parallell mellan Bambie Thug (Irlands bidrag/sångerska)
och Marilyn Manson i förra veckan.
Jag var ju förtjust även i hans musik och konstnärliga uttryck, både musik och dess videos
i slutet av 1990 talet och var på konsert och läste hans självbiografiska bok osv. Det var före man förstod hur han var mot sina flickvänner. Av boken förstod man så klart att han var djupt präglad av sin barndom som var rätt twistad.
Nåväl, Bambi verkar känslig med tanke på hur hon plötsligt blev ett offer i sina egna ögon.
Jag orkar ej säga mer om henne, man blir så jävla trött på dubbelmoralen och offerkoftan.
Och som du skrev angående foodtrucken utanför arenaområdet där företagaren hotades så pass att hon inte kunder vara kvar... Det är så skevt och så stört.
Du skrev de är rabiata.
Men jag känner nästan att det snuddar vid extremistiskt beteende.
Extremister som hotar enskilda och även samhället/samhällsfunktionen i olika grad.
Det är inte okej för 5öre.