Citat:
Ursprungligen postat av
MissDecibella
Jo allt det du skriver minns jag, det var just läkarutlåtandet jag inte mindes.
Tänker att eftersom hon garanterat inte själv sagt till läkarna att hon knaprat tramadol så kan ju dom inte heller veta att anfallen kan bero på detta.
Utan dom går på hennes ”svåra” hemförhållanden”, psykisk ohälsa, ev PTSD osv som en ev orsak och sätter då diagnosen PNES utefter detta.
Det står säkerligen med i fup. Men det är mkt i fup som repeteras om o om igen pga olika vittnesmål i förundersökningen.
Vittnesmålen kommer tillbaka i rättegången (youtube) och i vissa fall framkommer det lite fylligare vittnesmål då pga frågor från åklagaren/försvaret.
Jag tänker inte läsa om 3000 sidor av fup. Kommer du själv ihåg exakt var du läst det i fup?
Eller lyssnat på det i intervjuer/vittnesmål ,eller läst protokoll som varit utlagda här i tråden osv.
Hon åkte ambulans till sjukhus när hon hade ett anfall som pågått i timmar. Såklart att de undersökt henne ordentligt troligen med Video-EEG. För om det var ep anfall skulle hon kanske behövts vårdas i respirator. Jag vill minnas att de sa att det ej var kliniskt ep. Det framgår säkerligen av hennes journaler att hon är fd amfetaminmissbrukare. Så de har nog frågat ut henne. Om JI då ljuger om sina medicinintag så kan de inte göra ngt.