Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Visst gör jag, men inte på Ditt feministiska vis. Jag anser exempelvis att värnplikt enbart skall omfatta män, medan för kvinnor skall det militära vara öppet för frivilliga och endast inom lämpliga områden. Det är ett manligt tvång att försvara familj och land.
OJ! vilken rättvis fördelning hörredu....
Lite som en spegling av den klassiska "rättvisan" i oavlönat arbete....kvinnor står för daglig disk, tvätt, matlagning, barnpassning och övrig omsorg av släkt, städning och plock några timmars arbete varje dag...mannen byter däcken, tar kanske en halvtimme i anspråk två ggr per år.
men jag förstår...rättvisa är inte "the thing" för konservativa. Orättvisa däremot är av största vikt.
men nu är det rättvisa som sydkoreanska kvinnor kräver, likväl som de flesta andra kvinnor i världen så tror inte dina idéer kommer tillbaka.
Citat:
Den huvudsakliga ursprungsbefolkningen i huvuddelen av Sverige består av svenskar. För några decennier sedan hade det varit helt okontroversiellt.
I "huvuddelen av Sverige" så? de andra delarna av Sverige räknas alltså inte som...Sverige?
När ska det gå in i era rasistiska skallar, att den grupp ni kallar för "svenskar" är en mischmasch av lite av varje...
Och att det folk som först befolkade Sverige överhuvudtaget inte såg ut som det ni tänker vara "svenskt" utan var mörkhyade, Afrikaner Uven...

det var ursprungsbefolkningen i Sverige...de "riktiga" svenskarna enligt ert eget pantade synsätt.