Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Nej, det är bara feminister som "fattar" det. Min avsikt är ingalunda att tillskapa någon över-/underordning, utan fastmer bygga möjligheter för att män och kvinnor bättre skall ägna sig åt sina familjer, och att de själva skall bestämma hur detta skall gå till.
Haha näää just.. dina avsikter med att införa abortförbud och enskild vårdnadstvång enkom för mödrarna men inte för fäder och fråntaget barnbidrag för ensamstående är ju att skapa så jämställda förhållanden som möjligt avseende möjligheter i människors liv...och att ge alla människor möjligheten att "själva skall bestämma" eller hur Uven.
Återigen, OM du nu är så intresserad av att människor ska tvingas att bilda familjer och ta hand om barn de inte vill ha...varför riktar du aldrig din klåfingriga tvångslust mot män?
Citat:
Jag skriver hela tiden att män och kvinnor bör i ökad utsträckning prioritera familjen, och jag ser gärna att samhällen utformar incitament för att detta skall hända.
I Sverige, och i stora delar i Västvärlden, så är det inte främst ursprungsbefolkningarna som ökar demografiskt - varken numerärt eller procentuellt. Du vet det också, men vägar erkänna att så är fallet, ty då rasar mycket av det Du står för, därför Din samhällsförklaringsmodell saknar verklighetsförankring. Med Din modell, blir ursprungsbefolkningarna i flera västländer småningom minoritet i sina egna länder, med ty åtföljande politiska konsekvenser.
nej det du skriver är att KVINNOR ska ditt och datt....och alla dina politiska förlag i denna sak, rör KVINNOR, inte män. Begränsa KVINNORS liv och möjligheter, inte mäns.
Vilka är "ursprungsbefolkningen" i Sverige Uven?
Vad ska patetiska nationalistiska åsnor av din sort göra om forskning en dag kan konstatera att samerna var först i Sverige?
eller man ev. hittar nån folkspillra nånstans som fortsatt har den genetik som de allra första mörkhyade hade som man idag menar var första människor som vandrade in efter inlandsisens tillbakadragande, medan din sort av svensk ska börja betraktas som "invandrare" och motarbetas till varje pris?
Ska de då få ta över Sverige enligt ditt eget sanslösa sätt att se världen på?