2024-05-13, 00:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det kan de säkert, om de inte väljer att gå i den feministiska fällan vilken enbart skapar motsättningar mellan könen och splittrar familjer. Koreaner är i regel dugliga människor, men här torde de behöva stanna en smula och tänka efter.

De har inte ens kommit ur det destruktiva patriarkala tänket att män ska vara ensam-försörjare och kvinnor ensam-förälder och 'gratis' hemtjänst.

Det låga födelsetalet är alltså en reaktion på ovanstående. Och några variabler till.

4B och hikikomori är ännu mer extrema reaktioner på ovanstående.

De är inte alls i närheten av någon slags "feministisk fälla". Kvarvarande patriarkala strukturer och idéer är vad som förstört mellan könen och orsakat det låga födelsetalet. Feminismen är i sin vagga i Sydkorea, om ens det.

Jag såg en dokumentär på Youtube där några sydkoreanska tjejer hade klippt håret kort och pratade om vilka reaktioner de fick. Små och näpna som de var så blev de ändå kallade män, okvinnliga, fula och så vidare i den stilen. Gällande feminism är de 50 år efter oss.
Senast redigerad av Jenny9 2024-05-13 kl. 00:52.
Citera
2024-05-13, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
De har inte ens kommit ur det destruktiva patriarkala tänket att män ska vara ensam-försörjare och kvinnor ensam-förälder och 'gratis' hemtjänst.

Det har inget med patriarkat att göra utan biologi och du kommer aldrig kunna ändra det oavsett hur mycket feminism du prackar på ett folk. Kvinnor i Sverige, och över hela jordklotet, ställer fortfarande det kravet på män då det är biologiskt betingat. Är du på botten i den ekonomiska hierarkin som man behöver du ha andra alldeles särskilt goda egenskaper för att uppväga det, men män ställer inte alls samma krav på kvinnor, utan har andra krav istället. Notera nu att jag varken skambelägger vare sig kvinnor eller män för kraven och preferenserna som ställs på andra könet, men man bör kanske ha detta i åtanke när man utformar ett samhälle.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag såg en dokumentär på Youtube där några sydkoreanska tjejer hade klippt håret kort och pratade om vilka reaktioner de fick. Små och näpna som de var så blev de ändå kallade män, okvinnliga, fula och så vidare i den stilen. Gällande feminism är de 50 år efter oss.

Det låter bra. Vi behöver mer skambeläggande och inte mindre för att motverka destruktiva normer som denna eller varför inte fat-shaming och rök-shaming. Skam och social press, särskilt av andra kvinnor riktade mot kvinnor, är extremt effektivt.
Citera
2024-05-13, 07:33
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Att föda barn räknas inte som att bidra till samhället. Att betala skatt gör däremot det.

Att föda barn är tärande för samhället, att jobba och betala skatt är närande.
I din värld ja. Men inte i min.

Föder man inte barn, så snyltar man på samhället som jag ser det.

Länder som Japan och syd Korea håller ju på att gå under för att de inte föder barn.

Betala skatt gynnar bara rödingar. Arbetsskygga människor som klänger på ryggarna.
Citera
2024-05-13, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Visst gör jag, men inte på Ditt feministiska vis. Jag anser exempelvis att värnplikt enbart skall omfatta män, medan för kvinnor skall det militära vara öppet för frivilliga och endast inom lämpliga områden. Det är ett manligt tvång att försvara familj och land.

OJ! vilken rättvis fördelning hörredu....
Lite som en spegling av den klassiska "rättvisan" i oavlönat arbete....kvinnor står för daglig disk, tvätt, matlagning, barnpassning och övrig omsorg av släkt, städning och plock några timmars arbete varje dag...mannen byter däcken, tar kanske en halvtimme i anspråk två ggr per år.

men jag förstår...rättvisa är inte "the thing" för konservativa. Orättvisa däremot är av största vikt.

men nu är det rättvisa som sydkoreanska kvinnor kräver, likväl som de flesta andra kvinnor i världen så tror inte dina idéer kommer tillbaka.

Citat:
Den huvudsakliga ursprungsbefolkningen i huvuddelen av Sverige består av svenskar. För några decennier sedan hade det varit helt okontroversiellt.

I "huvuddelen av Sverige" så? de andra delarna av Sverige räknas alltså inte som...Sverige?

När ska det gå in i era rasistiska skallar, att den grupp ni kallar för "svenskar" är en mischmasch av lite av varje...
Och att det folk som först befolkade Sverige överhuvudtaget inte såg ut som det ni tänker vara "svenskt" utan var mörkhyade, Afrikaner Uven... det var ursprungsbefolkningen i Sverige...de "riktiga" svenskarna enligt ert eget pantade synsätt.
Senast redigerad av Merapi 2024-05-13 kl. 09:03.
Citera
2024-05-13, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
I din värld ja. Men inte i min.

Föder man inte barn, så snyltar man på samhället som jag ser det.

Länder som Japan och syd Korea håller ju på att gå under för att de inte föder barn.

Betala skatt gynnar bara rödingar. Arbetsskygga människor som klänger på ryggarna.

Alla män är snyltare alltså? För sist jag kollade så föder inte män barn.
Citera
2024-05-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och att det folk som först befolkade Sverige överhuvudtaget inte såg ut som det ni tänker vara "svenskt" utan var mörkhyade, Afrikaner Uven... det var ursprungsbefolkningen i Sverige...de "riktiga" svenskarna enligt ert eget pantade synsätt.

Varför ljuger du och förnekar du svenskarnas rätt att ens existera? De första svenskarna var inte afrikaner. Du vet det men ändå ljuger du eftersom att din agenda är att utrota svensken och allt som är svenskt. Inte ens vår historia ska vi få ha utan vår historia ska enligt kräk som dig tillskrivas afrikaner. Du äcklar mig djupt. Ett kräk utan vare sig moral eller ryggrad är vad du är.

Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, de var något mer mörkhyade än dagens svenskar men det var inte afrikaner, alltså negroider. Din sort brukar ju ofta ljuga om att de första svenskarna var afrikaner, vilket alltså inte stämmer.
Citera
2024-05-13, 14:28
Medlem
AborteraPojkfosters avatar
Effekterna av 4B börjar märkas av.
Bumble (dejtingapp) har ny reklam riktad till kvinnor med budskapet "You Know Full Well A Vow Of Celibacy Is Not The Answer"
BUMBLE CELIBACY ads are insane- Why women are getting off apps

Dejtingapparna har panik lol🤣
Citera
2024-05-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AborteraPojkfoster
Effekterna av 4B börjar märkas av.
Bumble (dejtingapp) har ny reklam riktad till kvinnor med budskapet "You Know Full Well A Vow Of Celibacy Is Not The Answer"
BUMBLE CELIBACY ads are insane- Why women are getting off apps

Dejtingapparna har panik lol🤣

En youtube-video med 2000 visningar från någon med 300 prenumeranter... Ja, vilket enormt genomslag den kvinnliga incel-rörelsen 4B har.
Citera
2024-05-13, 16:45
Medlem
Även Match som äger Tinder går dåligt , kvinnor lämnar dejtingvärlden ,allt fler blir 4 B.

https://www.youtube.com/watch?v=Tc9nVjEwl2A&t=3s

Denna kvinna driver 4B och har nästan 50000 prenumeranter.

4B ökar allt fler kvinnor vill inte dejta män.
Citera
2024-05-13, 17:05
Medlem
AborteraPojkfosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
En youtube-video med 2000 visningar från någon med 300 prenumeranter... Ja, vilket enormt genomslag den kvinnliga incel-rörelsen 4B har.
YouTube videon var så flashback kan se hur reklamskylten ser ut. Här är två andra skyltar från samma reklamkampanj: https://twitter.com/itstuff48/status/1789113650911031559
"Thou shalt not give up on dating and become a nun"
Bwahaha bumble är verkligen oroliga över 4B.🤣

Bumble lade tid och pengar på reklamkampanj som bönar och ber kvinnor att återvända till dejtingmarknaden. Det är sant oavsett hur många visningar en enskild youtubevideo har.

Jag är inte chronically online, så jag följer inte regeln ju mer likes och views någonting har ju mer sant är det. Men tydligen gör en del det. Tiktok är mer populärt än Youtube bland unga, fertila kvinnor som y-kromosomer vill ha hvita barn med. Låt oss se hur många visningar videor om reklamskylten fick på tiktok!😃

1.7 miljoner visningar: https://www.tiktok.com/@ferociouskatie/photo/7367755849294449963
Den här kommentaren fick över 38k likes: "Bumble is the 7th circle of hell and further solidifies my celibacy. 4B all day"
583 tusen visningar: https://www.tiktok.com/@texasgardenfairyx/video/7367917310662692142

Inte för män egentligen bryr sig. Män vill fortsätta försöka intala sig själva att 4B består av några tusen kvinnor som mest och kvinnor fortfarande konkurrerar om hans uppmärksamhet. Den där vanföreställningen att kvinnor konkurrerar om hans uppmärksamhet är inprogrammerat i y-kromosomen och förekommer bland alla män i alla kulturer, alla etniciteter och länder. Därför går det inte förklara för män att så är inte fallet eftersom vanföreställningen är medfödd och immun mot fakta och logik.
Citera
2024-05-13, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AborteraPojkfoster
YouTube videon var så flashback kan se hur reklamskylten ser ut. Här är två andra skyltar från samma reklamkampanj: https://twitter.com/itstuff48/status/1789113650911031559
"Thou shalt not give up on dating and become a nun"
Bwahaha bumble är verkligen oroliga över 4B.🤣

Bumble lade tid och pengar på reklamkampanj som bönar och ber kvinnor att återvända till dejtingmarknaden. Det är sant oavsett hur många visningar en enskild youtubevideo har.

Jag är inte chronically online, så jag följer inte regeln ju mer likes och views någonting har ju mer sant är det. Men tydligen gör en del det. Tiktok är mer populärt än Youtube bland unga, fertila kvinnor som y-kromosomer vill ha hvita barn med. Låt oss se hur många visningar videor om reklamskylten fick på tiktok!😃

1.7 miljoner visningar: https://www.tiktok.com/@ferociouskatie/photo/7367755849294449963
Den här kommentaren fick över 38k likes: "Bumble is the 7th circle of hell and further solidifies my celibacy. 4B all day"
583 tusen visningar: https://www.tiktok.com/@texasgardenfairyx/video/7367917310662692142

Inte för män egentligen bryr sig. Män vill fortsätta försöka intala sig själva att 4B består av några tusen kvinnor som mest och kvinnor fortfarande konkurrerar om hans uppmärksamhet. Den där vanföreställningen att kvinnor konkurrerar om hans uppmärksamhet är inprogrammerat i y-kromosomen och förekommer bland alla män i alla kulturer, alla etniciteter och länder. Därför går det inte förklara för män att så är inte fallet eftersom vanföreställningen är medfödd och immun mot fakta och logik.

Dejtingmarknaden består inte av Bumble och liknande appar. Det är sexmarknaden, och om kvinnor börjar inse att dessa appar är destruktiva både för sig själva och män så är det bara positivt. Att träffa människor i verkliga livet är och förblir betydligt bättre och hälsosammare än att vara ett objekt på en digital sexmarknad. Det har inget med 4B att göra, utan snarare att den yngre generationen och kvinnor i allt högre utsträckning börjar förstå att feminismen och könskriget var en bluff och att vara en spermahink och madrass på datingappar inte var något kvinnor tjänade på.

De kvinnor som uttryckligen hänger sig till 4B är sådana som du och är ytterst få. Incels och freaks som hade sorterats ut ur genpoolen oavsett då ingen hade rört er med en tång ens. Möjligtvis att några desperata män och några av de allra sämsta männen allra längst ned i hierarkin hade använt er som spermahink någon gång ibland, men ni är knappast material att bilda familj med.

Varje generation av mänskligheten har alltid haft några genetiska freaks och missfoster(både mentala och fysiska) bland män och kvinnor. Det är inget nytt, och naturen tar hand om er och sorterar bort er så era defekta gener är utplånade för all framtid.
Citera
2024-05-13, 17:25
Medlem
Ja det är som konservativ bättre att föda flickor. Flickor behövs mer än män nu eftersom en stor det av kvinnorna vill inte ha män.

Det blir en otrolig konkurrens om det fåtal kvinnor som inte är 4B eller LGBT.

Om det blir fler kvinnor får kvinnorna mindre anledning ogilla män. Det skulle också hjälpa om vi skulle stoppa invandringen av män men ha en liten invandring av kvinnor.

Fast det vill inte kvinnor politiskt , de vill ha ett enormt överskott av män för att motivera deras ilska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in