Citat:
Lars Johansson säger detta i TV3:s programserie "Att lösa ett mord" 2022. Vad är det som är konstigt med att polisen inte kan ha KM som officiellt misstänkt hur länge som helst, men ändå kan se honom som intressant i utredningen? Luckorna i KM:s berättelse om natten kvarstår ju!
Antingen sa ar du misstankt, eller ocksa inte. Det finns liksom inte mycket grazon att jobba med har. Sedan vad KM har berattet for polisen och vad som framkommit i media ar ju ocksa tva skilda saker. Jag tror att polisen fatt bekraftat vissa saker fran hans vittnesmal och helt enkelt kommit till den enkla slutledningen att det helt enkelt inte finns tid nog for honom att passa in i pusslet, minneslucka eller ej. Ergo, avskriven.
Jag har sagt det lange, vad ni skall leta efter ar tva personer som ger varandra alibi som inte kan bekraftas av en tredje part. Dom som gjort detta fick gott om tid att snacka ihop sig och dom har sakerligen med den hjalpen fran en klantig polisutredning flugit langt, langt under radarn hela tiden. Den enda svaga punkten ar bilen (en bil maste ju till, alla vet det), och jag ar fortfarande forvanad att inte den biten knackts av datida Mariestadskillar, alla pa den tiden visste vad alla korde. Det ar liksom inte Stockholm vi snackar om har. Om detta varit i min hemstad sa hade det snackats direkt om vilka bilar som kunde passa in, vilka som korde den natten och det hade stallts en hel del fragor pa byn ganska sa omedelbums. Jag tror, och har trott fran forsta borjan, att mordaren/mordarna finns i familjens omedelbara narhet och att foraldrar och systrar vet exakt vilka dessa gynnare ar. Om jag fortsatter gissa och skjuter lite fran hoften har, ofvre medelklass eller battre. Familjen/familjerna ar inte fattiga, tvartom valetablerade i samhallet med bra status. Skulle definitivt anta att dom bor/har bott pa Ekudden eller har familj dar. Valutbildade, smarta, socialt mycket skickliga. Extremt tajta, har funnits i bekantskapskresten i manga ar. Skulle heller inte forvana mig om dom ar idrottare och/eller tavlingsmanniskor av nagot slag. Definitiv mangarig sjovana och ruggigt bra lokalkannedom, eftersom jag ocksa tror den stackars tjejen ligger i Vanern.
Senast redigerad av MrConwell 2024-05-12 kl. 18:28.
Senast redigerad av MrConwell 2024-05-12 kl. 18:28.