2024-05-12, 14:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Vad hände med alla som skulle ”rösta på Israel 20 gånger”? Söp ni ner er och däckade innan omröstningen?

Själv tycker jag det var en jävla tur att Israel inte vann. Tänk vilket jävla kaos det hade blivit om ett år i så fall.
2024-05-12, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Att svenska folket säger ifrån låter väldigt starkt, merparten av svenskarna röstade nog inte alls. Finns det någon statistik på hur många personer i varje land som har röstat?
Den statisken får du leta upp själv om nu sådan finns.
Ja, det var en stark markering av svenska folket mot vänstermarodörerna som skall förstöra ESC.
2024-05-12, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad hände med alla som skulle ”rösta på Israel 20 gånger”? Söp ni ner er och däckade innan omröstningen?

Själv tycker jag det var en jävla tur att Israel inte vann. Tänk vilket jävla kaos det hade blivit om ett år i så fall.

Dom försöker leva på att det tror att Israel vann folkets röster..😂
Tack och lov vann dom inte och vi slipper se skitlandet ha nästa års Schlagerfestival.. risken hade nog också varit stor för kaos!! Skönt att det gick bra iallafall..nu kan vi andas ut och njuta även om en dålig låt vann.😂
Senast redigerad av Menea 2024-05-12 kl. 14:12.
2024-05-12, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Svenska folket ställde sig på Israels sida..
Om svenska folket fått bestämma hade Israel vunnit.
https://www.expressen.se/kultur/anna-gullberg/svenska-folket-stallde-sig-pa-israels-sida/

Sverige o svenskarna har ju varit tämligen storpolitiskt både opartiska o ointresserade medan detta här, åtminstone för mig, är starkt ”anti arabiskt indikativt”.

Vi är så trötta på Orchar, kaosblattar o sandnegrer att vi börjat hänga med fiendens fiende?

Fö får väl Loreen för fan ta o sluta o skämma ut Sverige!

Detta eviga voodooåmande i fiskpyjamas!

Va fan va de igår för nånting då?

Klart som fan att ABBA inte vill ansluta på riktigt!

(Någon kollat in hennes fötter?! Måste vara 44-45. Visserligen säljer hon ju inte fötterna men rösten, men ändå, en anatomisk sensation denna berbiska varelse från dom marockanska grottorna.

Perfekt embryo för en ny ”årets svensk”?
Senast redigerad av TurboGarbo 2024-05-12 kl. 14:14.
Medlem
trickydicks avatar
Jag tyckte Norges bidrag var bra, Jag rösta på Norge, tycks ha vari den enda som gjorde det också.
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
Vi skiter i om du tycker att Israel inte borde få vara med, för du är partisk och helt oförmögen att se andra sidan av myntet. I din värld är araberna helt oskyldiga, perfekta små varelser som du prompt måste ta i ditt beskydd. News flash, de använder dig som en nyttig jävla idiot, och kommer att slänga ner dig från första bästa tak när tillfälle ges; om du inte är muslim det vill säga..

Haha, inte alls, man är väl påläst. Konflikten Israel-Palestina har pågått länge, ända sedan Abrahams tid då de invaderade och han påstod de fått landet av Gud. Och det har varit grymheter från båda sidor.

Vad jag vill ha är en trevlig musikfest, inte nån jävla politiserad propagandasoppa. Det har gått överstyr, inte kul längre.

Hoppas att "folkets" röster blir granskade nu, så vi får se hur många som var vpn + snott kreditkortsnr.
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Så hela svenska folket röstade på Israel av politiska skäl?
Jag trodde det var så att det var en musiktävling och att man röstade på de musikaliska bidragen?

Det var länge sedan det slutade vara en musiktävling. Sedan flera år tillbaka är det show och budskap. När Ukraina vann 2022 var det politik (eller sympati) som avgjorde.
2024-05-12, 14:12
Medlem
buzzkillers avatar
Citat:

Det som hände var att Sverige gav sin 12:a till Israel. Västvärlden och övriga världen gjorde detsamma. Kan det vara så att människor börjar tröttna på alla självutnämnda offer (araberna)?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det var länge sedan det slutade vara en musiktävling. Sedan flera år tillbaka är det show och budskap. När Ukraina vann 2022 var det politik (eller sympati) som avgjorde.

Mer en slags porr/pervo cirkus nuförtiden
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Att ett land vinner innebär inte alltid att det landet sedan arrangerar kommande års tävling.
2024-05-12, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det var ju samma sak när Ukraina vann för några år sedan… tycker alla länder som är med i krig ska uteslutas .. blir inte riktigt rättvist mot andra länder.

Jo, det blir inte alltid rättvist mot dem som ska framföra bidragen heller om man som i Edens fall blir ifrågasatt för något som inte har med själva tävlingen att göra och sedan också utbuad. Kan inte EBU förhindra detta, och det kan de uppenbarligen inte, så är det bättre att som du säger utesluta länder som är inblandade i krig.
2024-05-12, 14:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Mer en slags porr/pervo cirkus nuförtiden

Ja det är som Pride i makroformat. Jag slutade titta 2002.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in