2024-05-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
Det som hände var att Sverige gav sin 12:a till Israel. Västvärlden och övriga världen gjorde detsamma. Kan det vara så att människor börjar tröttna på alla självutnämnda offer (araberna)?

Araberna är trötta på er. De röstade inte ens på skitprogrammet. De bojkottade skiten ändå lyckades ni inte få ihop till en Israelvinst. Nollor
2024-05-12, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det är som Pride i makroformat. Jag slutade titta 2002.

Jag är inte pryd själv, tvärtom, gillar sex o det porr emellanåt, medan att ha barn hemma o låta titta o följa?!

Faktiskt rent ut sagt för jävligt! Har inga barn själv men vad i helvete är detta för porrcirkus och ett massivt manifesterande för sexuella minoriteter med alla möjliga porriga anspelningar.

Ska ungarna förföras o stimuleras rakt in i swinger, homo- o parklubbliknande miljöer?!

Detta är ju för helvete familje underhållning!

Klart muslimerna för spatt, med en poäng!

(Profeten rekommenderade kvinnor att täcka håret för att inte hetsa fram osedlighet)

Kolla på sodom o Gomorra kolla på eurovision

Klart dom gruppvåldtar tatuerade fulla svennebrudar stup i kvarten

EBU….

Internationella porr o homosex konsulter
2024-05-12, 14:23
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenomen
Det sker en inre konflikt för dom. Men att Israel ens fick vara med samtidigt som Ryssland portas säger ju det mesta tycker jag.

Jaså, vet du ens på vilka grunder Ryssland och Belarus portades ?
2024-05-12, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Någon som vet vilka som ingick i Sveriges jury 2024? Jag har nu sett flertalet listor med olika namn florera runt och jag tror att en lista jag såg på X inte är från i år med t ex Robin Bengtsson, men jag kan ha fel.
Citerar mig själv. Listan med Robin Bengtsson är den rätta tydligen, kanske framgått i tråden redan. Flertalet i den svenska juryn har tagit ställning för Palestina har jag läst. Bra jobbat SVT, de försöker inte ens längre.
2024-05-12, 14:26
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Tävlingen har för länge, länge sen spårat ur. Hur många homofiler har inte vunnit just pga sin läggning? Hur många? Conchita Wurst, Dana International är bara två av dem. Och så tomten igår. Folk röstar på dem för att försöka sätta homofoberna på plats!

Lägg ner skiten. Borde ha gjorts redan på 90-talet.

Conchita var en helt värdig vinnare det året, mäktig låt, bra framträdande. En av de få vinnare som faktiskt fortfarande går att lyssna på. Dana däremot var nåt slätstruket som alla glömt.

Har alls inget emot bögar och HBTQ, de är engagerade och tillför glitter och glamour. En motpol till jämmer och elände, konflikter länder emellan. Men blir less på att läggning hit och dit är så himla viktigt, och det gäller även de som är straight. Det ska utannonseras det första man gör.
2024-05-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det här gick riktigt bra enligt mig. Jag trodde att det skulle bli mer stökigare. Polisen har verkligen imponerat. Helt klart funkar det att ha riktigt många poliser. Jag såg massor av problem som kunna hända, men det infriades inte.

Jag tycker också att det var fint att Israel fick mest röster i Sverige och näst mest av folkets poäng, samt högsta på ängen från övriga länder. Vilket otroligt stöd! Det visar också att de som bråkar gör detta utan att ha folket bakom sig. De hotar artister som ställer upp och skapar oroligheter i Sverige, kanske de bara måst acceptera att de flesta inte ser det ur deras synpunkt?

Däremot är de.t något lätt obehagligt med juryn. Att juryn inte tänkte ge poäng till Israel var väntat. Men jag fick även intrycket att de höll igen med poäng till Kroatien. Som om de utgått från hur de tänkte att folket skulle rösta och då gav mindre poäng till Kroatien för att de inte skulle vinna över juryns favorit. Kan de ha varit så uträknande?

Förutom det helgalna läget med poängen och att så många försökt att förstöra arrangemanget så tyckte jag att Sverige gjort ett bra arrangemang, jag är positivt överraskad.

Schweiz hade bara kommit på 5 plats om det var upp till folket. Att då kora hen som vinnare är inte riktigt. I framtiden eftersom både i år och förra året så tyckte inte juryn och folket lika. Så kanske man ska se över detta. Ett alternativ kan vara att folkets poänger är högre, folkets högsta är 15 poängare och juryn enbart kan dela ut 10 poängare som högst.

Antingen har man ju en potent jury som kan balansera alltför populistiska låtar eller så kör man bara röster. Vad skulle vitsen vara med att ha en impotent jury menar du?

Jag tycker ju man kan köra enbart röster. Det är ju inte precis nån slags finkultur som skall skyddas från en inkapabel pöbel bedömningsmässigt utan den sämsta sortens skitmusik för just pöbeln. Låt då dem bestämma fullt ut!
2024-05-12, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad hände med alla som skulle ”rösta på Israel 20 gånger”? Söp ni ner er och däckade innan omröstningen?

Själv tycker jag det var en jävla tur att Israel inte vann. Tänk vilket jävla kaos det hade blivit om ett år i så fall.

De röstade som de sa, Israel fick 12 poäng av Sverige.

Men jag håller med. Hoppades alltid att Israel inte skulle få sin vinst p.g.a politiska röster. Det var en enorm satsning på sociala medier att försöka få Israel att vinna i år.
2024-05-12, 14:27
Avslutad
Vinnaren i väst är en man utklädd till en kyckling som uttalar sig om fred och kärlek. I övrigt flera porriga inslag vid sidan av jojkande. Det skrattas gott i Ryssland, Iran och Kina.
2024-05-12, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Conchita var en helt värdig vinnare det året, mäktig låt, bra framträdande. En av de få vinnare som faktiskt fortfarande går att lyssna på. Dana däremot var nåt slätstruket som alla glömt.

Har alls inget emot bögar och HBTQ, de är engagerade och tillför glitter och glamour. En motpol till jämmer och elände, konflikter länder emellan. Men blir less på att läggning hit och dit är så himla viktigt, och det gäller även de som är straight. Det ska utannonseras det första man gör.

Du gillar bögar för att du är en tjej och vill ha killkompisar. Oss lurar du inte du bögäslkande kvinna. Du kan få vara vän med mig. Otroligt manlig och känslig och gillar tjejer och vill gärna ligga med dom.

Du får vara min vän. Men håll inte på med bögskit dom degenererar väst och Europa. Nästa gång skall vi ha etno-nationalistisk hårdrock i festivalen.
Senast redigerad av erytmenus-o 2024-05-12 kl. 14:31.
2024-05-12, 14:28
Medlem
bullbulles avatar
Schweiz värdiga vinnare. Håller den låten som högre kvalitet än Kroatien men även den var stark.

Jävligt, jävligt bra levererad show av Sverige här. Blev orolig när detta skulle hållas i Malmö, trodde inte de skulle ha en arena som kunde leverera. Men fan vad fräsigt det var. Väldigt häftigt när de delar skärmen och visar alla artisterna där bakom.

Holland skicka också nån europapa som tydligen slåss och är odräglig och grejer. Ska bli kul att prata europapa när man träffar nån holländare.
2024-05-12, 14:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
Det som hände var att Sverige gav sin 12:a till Israel. Västvärlden och övriga världen gjorde detsamma. Kan det vara så att människor börjar tröttna på alla självutnämnda offer (araberna)?

Du tycker inte det låter ANINGEN konspiratoriskt? Israel fick många poäng för att det var en bra låt. Bara några fyllon här på Flashback som röstade på Eden av politiska skäl.
2024-05-12, 14:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att ett land vinner innebär inte alltid att det landet sedan arrangerar kommande års tävling.

Men det spelar absolut ingen roll nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in