2024-05-12, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Ganska enkelt, Israel fick bland dom flesta röster av folket, övriga världen är en egen kategori som ska läggas in, men som står utanför själva 37 st länder. Det menas att fler länder än bara Usa röstade på Israel, ESC har även medlemsländer som inte deltar, även dessa fick rösta, samt fler länder, men dessa lades i en o samma kategori.

Igen, som du själv säger, så räknas det som EN kategori. Och så länge du inte har siffrorna om hur de olika länderna i denna kategori röstade så har du fortfarande fel.

Att tex om 8 miljoner judar röstade i USA betyder det inte att Israel vann folkets hjärta, utan att judar röstade på judar.
2024-05-12, 12:53
Medlem
catos avatar
Skönt att inte Israel vann, om en månad är låten och artisten glömd om resten av världen. Själv tycker jag ukraina var bäst tätt följd av cypern.
2024-05-12, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Du pratar bara om folkets röster och jag talar endast om JURYNS röster!
Du må kunna dina siffror/statistik men jag kan musik och jag vet vad juryn går på.

Jag brukar hamna i synk med juryn just för att vi "hör/ser" samma sak.
MEN det som sticker ut i år, för första gången (!!!) är att de fick 0r av våra proffs i juryn.

Jag talar om JURYN och INTE folket.

Juryn gjorde rätt. Så är det bara.
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
Förstår inte riktigt varför folk tror att det rent generellt är något slags politiskt ställningstagande att Israel fick så mycket röster.

Personligen är jag inget stort fan av staten i sig men låten var utan tvekan ett av de bästa i tävlingen och förtjänade sin placering.

Uppenbarligen gjorde samtliga vadslagningsbyråer bedömningen att Israel hade en god chans att vinna (Man hade satt Kroatien som etta, Israel som två och Schweiz först runt plats sju). De som satt oddset lär ju baserat detta på bidragets kvalitet och inte bara stödröster.
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Ukrainska folket gav Israel 0 poäng för att de röstade ej politiskt.
Ukrainska folket gav schweizerbögen 12 poäng för att de älskar bögar.
2024-05-12, 12:55
Medlem
Svårt att se att Bambie Thug ska vara jättepopulär i gaykretsar. Det är en kvinna, hon har pojkvän, kallar sig queer. Det är appropriering. Blir det omodernt att vara queer eller gay kan hon bara droppa den titeln, samma sak om hon besöker ett land där homosexualitet är förbjudet. Då är hon och hennes kille ett vanligt straight par vilket som helst.
2024-05-12, 12:55
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Juryn gjorde rätt. Så är det bara.

Du har dock rätt till din åsikt.
2024-05-12, 12:56
Medlem
löls avatar
Hur som helst var det Kroatien som fick flest röster av folket.
Och där finns inga motiv till konstigheter.

Kontentan av eurovision är att den borde läggas ner då den inte är seriös där interna egenintressen styr.
Medlem
Vad ska HBTQP-nazisterna göra nu då när Israel vann folkets hjärta, blir svårare för dem att utrota judarna nu.
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Jag hoppas att du förstår att du sa emot dig själv där.
Är nog för korkad där, du får utveckla
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
15 av 37 länder gav Israel mest tolver. Berätta nu hur påståendet att MAJORITEN AV LÄNDER gav Israel mest röster?

15 röster av 37 är aldrig en majoritet, inte ens i Nord Korea

För att i den 38:e kategorin, ryms fler än 37 länder.
2024-05-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Uppenbarligen gjorde samtliga vadslagningsbyråer bedömningen att Israel hade en god chans att vinna (Man hade satt Kroatien som etta, Israel som två och Schweiz först runt plats sju). De som satt oddset lär ju baserat detta på bidragets kvalitet och inte bara stödröster.

Nej, inte alls. I så fall hade inte Israel rusat i oddsen efter att RAI klantat till det och avslöjat fördelningen av telefonrösterna i torsdags.

De tar i alla högsta grad hänsyn till strömningar bland fans och i sociala medier, så när antimuslimer över hela Europa bestämde sig för att rösta på Israel trots att de enligt egen uppgift skiter i tävlingen i övrigt så påverkade det självklart oddsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in