2024-05-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Berätta gärna hur 15 av 37 är majoritet?? Missat grundskolan?
Ganska enkelt, Israel fick bland dom flesta röster av folket, övriga världen är en egen kategori som ska läggas in, men som står utanför själva 37 st länder. Det menas att fler länder än bara Usa röstade på Israel, ESC har även medlemsländer som inte deltar, även dessa fick rösta, samt fler länder, men dessa lades i en o samma kategori.
2024-05-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Så länge 37 länder inte är över hälften av världens länder så är det ju korrekt.

15 av 37 länder gav Israel mest tolver. Berätta nu hur påståendet att MAJORITEN AV LÄNDER gav Israel mest röster?

15 röster av 37 är aldrig en majoritet, inte ens i Nord Korea
2024-05-12, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Jag tror att du tolkar bokstavligt missade andemeningen. Israel van folkets hjärta.

Nej de gjorde de inte. Det gjorde Kroatien.
2024-05-12, 12:47
Medlem
Neroxxs avatar
Var ju samma förra året med få Finland fick överlägset med röster från folket.
2024-05-12, 12:49
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Normal fördelning? Är du medveten om att juryn knappt gav den någon poäng alls? Det är inte normalt att det skiljer så mycket mellan folket och juryn. Antingen så har juryn riggat sin röstning eller så har folket röstat på Israel för att man stödjer dem i kriget
Folket har inte röstat på Israel för att de stödjer kriget. Däremot har de röstat på Israel som en protest mot de som vill se Israel raderat från kartan, vilket Palestina-demonstranterna är väldigt öppna med
2024-05-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Jag tror att du tolkar bokstavligt missade andemeningen. Israel van folkets hjärta.

Fattar inte hur du kan vara så dum i huvudet. Israel kom inte etta varken på juryn eller folkets omröstning.

I din fantasivärld kom Israel etta hos folket och förlorade enbart p.g.a juryn men det stämmer inte.

Aja, idag blir det att fira. Israel förlorade stenhårt.
2024-05-12, 12:50
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Här är bra,sida för sådana kalenderbitarbehov.
https://eurovisionworld.com/eurovision/2024

NRK erbjuder en timme live med Gåte för de av oss som tyckte Norge borde sluppit komma sist p g a sjunga på sitt eget språk om att dricka sin brors blod. 🤘

Tack!
2024-05-12, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Folket har inte röstat på Israel för att de stödjer kriget. Däremot har de röstat på Israel som en protest mot de som vill se Israel raderat från kartan, vilket Palestina-demonstranterna är väldigt öppna med

Jo man stödjer såklart dem i kriget. De krigar mot terrorister som vill slakta alla i deras land. Vi i väst kan relatera till dessa våldsbenägna islamister och hoppas såklart att Israel kan utradera dem från kartan.
2024-05-12, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Folket har inte röstat på Israel för att de stödjer kriget.

Däremot har de röstat på Israel som en protest mot de som vill se Israel raderat från kartan, vilket Palestina-demonstranterna är väldigt öppna med

Jag hoppas att du förstår att du sa emot dig själv där.
2024-05-12, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NollFemNollFem
Vilkey stöd har du för att folkets röster skulle vara mer opolitiska än juryns?

Givetvis är det mycket värre om juryn röstar politiskt än om folket gör det. Isåfall försvinner juryns existensberättigande som beslutande organ för utfallet i tävlingen.
2024-05-12, 12:52
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
De var neutrala.
Israels låt i år var objektivt dålig. Ändå lyckades de få över 50 poäng från juryn.

Om Norge kan komma sist är det helt troligt att Israel fick 50.

Det du missar totalt är att det inte finns någon "balans" med politisk röstning. Det är väldigt mycket på en gång, koncentrerat likt Ukraina och Israel.
Det är för att i grunden saknar du förståelse för siffror och statistik. Det finns ingen balans att hitta med politisk röstbombing.

Du pratar bara om folkets röster och jag talar endast om JURYNS röster!
Du må kunna dina siffror/statistik men jag kan musik och jag vet vad juryn går på.

Jag brukar hamna i synk med juryn just för att vi "hör/ser" samma sak.
MEN det som sticker ut i år, för första gången (!!!) är att de fick 0r av våra proffs i juryn.

Jag talar om JURYN och INTE folket.
2024-05-12, 12:53
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Det är helt sjukt hur ni resonerar. Stödröster i sig (Ukraina, Israel) är ett politisk spel i sig. Det är den mest politiska delen i hela tävlingen.
Ni klagar på Juryns "politik" och röstar politiskt hemma i soffan antingen på Ukraina eller Israel.

Ni saknar verkligen självinsikt.

Fast Israels låt var ju faktiskt bland det bättre. Så att det kommer 0 poäng från bland annat den svenska juryn visar ju att dom inte är neutrala i sitt betygsättande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in