2024-05-12, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Kroatien vann och Israel kom nummer 2 (om man räknar bort juryn). Varför har de en jury?

Pöbeln (folket) röstar med hjärtat. Juryn röstar med kunnandet.

PS Jag gillade ingen av låtarna.
2024-05-12, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Nej ditt pucko. Ickebinär betyder att man vägrar identifiera sig som ett kön, det har inte med sexualitet alls att göra. Det är typ ”jag känner mig inte som en kvinna/’man, jag känner mig som en könlös själ”. Vilket borde vara allas upplevelse då könet sitter i det fysiska, kropp och hormoner.

Ja, på ett sätt är det här med "ickebinär" relativt harmlöst.

Det handlar om svaga individer som så gärna vill haka på de senaste trenderna. Att bara vara vanlig och normal är ju så tråkigt.

Helst vill de vara trans. Men de vill helst slippa att skära sönder sina kroppar.

Så då hittar de på detta i stället. De påstår sig vara ett neutrum och kräver att bli kallade "hen" samtidigt som de klär sig i transvestit/pajaskläder.

Så kan de bli en del av den stora, trendiga HBTQ-gemenskapen utan att behöva kastrera sig. Eller ens behöva ligga med någon av samma kön.

En ickebinär hen AMAB som är ihop med en ickebinär hen AFAB är ju bara ett annat ord för ett vanligt heterosexuellt förhållande, fast båda är utklädda.

Ja ja, nu har det här fenomenet redan fått mer uppmärksamhet än vad det förtjänar. Poängen jag försöker göra är att när ickebinära blir vuxna så kan de lätt lägga pinsamheterna bakom sig och gå över till att leva normala liv. Men för den som i ungdomen skurit bort delar av sin kropp så är skadan permanent. Så på så sätt är naturligtvis "ickebinär" att föredra.

Har läst lite kommentarer från Ryssland nu. De kallar gårdagens tävling för "the funeral of western Europe". Har svårt att säga mot där. Undrar hur imponerade de är i Mellanöstern eller Kina.
2024-05-12, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Vad betyder ens ickebinär? Avsaknad av könsorgan?
Någon som fantiserar ihop att hon inte är vare sig man eller kvinna.
2024-05-12, 08:22
Avslutad
Citat:
Identitetspolitik, vissa tror att det är fördomsfritt och bra, när det egentligen bara skapar rotlöshet och förvirring.

Eurovision verkar vara en förespråkare för detta sedan länge, och har tappat sitt syfte helt. Det handlar inte om musik längre.
2024-05-12, 08:23
Medlem
Citat:

Hen identifierar sig mellan, bortom eller med båda könskategorierna kvinna/man.
2024-05-12, 08:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Telefonrösternas topp 5:

1. Kroatien - 337 poäng
2. Israel - 323 poäng
3. Ukraina - 307 poäng
4. Frankrike - 227
5. Schweiz - 226
https://www.svt.se/kultur/senaste-nytt-om-eurovision-song-contest-2024?inlagg=693b70a98e38b3382c4056fabf6b0b98

Jag hade inte kännt mig som en vinnare om jag inte haft folkets röst.
Juryns taktikröstande var en helt grotesk upplevelse.
Hade inte sett på spektaklet på många år. Det här var absolut sista gången.
Både folket och juryn taktikröstade. Ingen röstade på musiken.

Kulturvänstern kommer hävda att det bara var folket som röstade politiskt, medan folket kommer hävda att kulturvänstern lyfte fram de mentalsjuka hbtq-dräggen.
2024-05-12, 08:24
Medlem
Lite intressant det här med pokalen som sprack i hens hand! Kanske ett tecken från högre makter!? Ett budskap!

En sak som kan orsaka att en kristall kan spricka är om den helt enkelt har absorberat så mycket negativ energi som gör att trycket blir så stort att den helt enkelt spricker. Obsidian är en sådan kristall som absorberar negativ energi men som inte omvandlar det negativa till en annan energiform, utan helt enkelt lagrar den i sig. När trycket blir för stort så spricker den och bör då inte användas mer.

https://www.expressen.se/tv/noje/eurovision/har-gar-glasmicken-sonder-mitt-pa-scen/

Jag tror som Ryssland!
"The funeral of western Europe" västeuropas begravning
Senast redigerad av Ajabaja555 2024-05-12 kl. 08:35.
2024-05-12, 08:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumblatte
Både folket och juryn taktikröstade. Ingen röstade på musiken.

Kulturvänstern kommer hävda att det bara var folket som röstade politiskt, medan folket kommer hävda att kulturvänstern lyfte fram de mentalsjuka hbtq-dräggen.
Folket har alltid taktikröstat. Röstat på grannlandet exempelvis.
Israel var en av dom bättre låtarna och fick knappt nån röst alls av juryn. Det sticker ut och ser illa ut.
2024-05-12, 08:27
Medlem
evertduvets avatar
Vinnarlåten låter som James Bond blivit icke-binär.
2024-05-12, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Telefonrösternas topp 5:

1. Kroatien - 337 poäng
2. Israel - 323 poäng
3. Ukraina - 307 poäng
4. Frankrike - 227
5. Schweiz - 226
https://www.svt.se/kultur/senaste-nytt-om-eurovision-song-contest-2024?inlagg=693b70a98e38b3382c4056fabf6b0b98

Jag hade inte kännt mig som en vinnare om jag inte haft folkets röst.
Juryns taktikröstande var en helt grotesk upplevelse.
Hade inte sett på spektaklet på många år. Det här var absolut sista gången.

Det märkte du väl redan förra året???
Hur de lovordade Sverige men Finland var ju favoriten som fick mest poäng av folket medan Looren fick vara tredjeplats enligt tittarrösterna.
Det var Finland som vann förra året men Sverige köpte jury grupperna.
Inte en chans annars att både Finland och Norge som bägge var storfavoriter fick knappt röster av juryn. Sverige tog ju ledning med över 300 poäng. Vem tror på detta?
Sweitz vann pga killens sätt att vara gällande kläder och att han påstod dig inte ha något kön. Det var ju så mycket homosexuella igår både på bidragen och annat. Inte för att man har emot dem men tyckte det såg lite väl mycket med 2 karlar som dansade med stringkalsong och hånglade på scen med sångerskan. Sweitz låt var okej men det var inte låten han vann för!!!!
2024-05-12, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Lite intressant det här med pokalen som sprack i hens hand! Kanske ett tecken från högre makter!? Ett budskap!

En sak som kan orsaka att en kristall kan spricka är om den helt enkelt har absorberat så mycket negativ energi som gör att trycket blir så stort att den helt enkelt spricker. Obsidian är en sådan kristall som absorberar negativ energi men som inte omvandlar det negativa till en annan energiform, utan helt enkelt lagrar den i sig. När trycket blir för stort så spricker den och bör då inte användas mer.

https://www.expressen.se/tv/noje/eurovision/har-gar-glasmicken-sonder-mitt-pa-scen/

Eller extrem nervositet så hen helt enkelt tappade pokalen, men Nemo vann folkets hjärta och står som värdig vinnare.
2024-05-12, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakantheb
Ja "barnen" som växer upp och blir potentiella terrorister. Eller åtminstone kaozblattar.

Så helt riktigt att skära av dem, egentligen redan i livmodern om jag hade fått bestämma.

Hadde kanskje varit bättre om du blivit skärat av i livmoderen själv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in