Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Nej ditt pucko. Ickebinär betyder att man vägrar identifiera sig som ett kön, det har inte med sexualitet alls att göra. Det är typ ”jag känner mig inte som en kvinna/’man, jag känner mig som en könlös själ”. Vilket borde vara allas upplevelse då könet sitter i det fysiska, kropp och hormoner.
Ja, på ett sätt är det här med "ickebinär" relativt harmlöst.
Det handlar om svaga individer som så gärna vill haka på de senaste trenderna. Att bara vara vanlig och normal är ju så tråkigt.
Helst vill de vara trans. Men de vill helst slippa att skära sönder sina kroppar.
Så då hittar de på detta i stället. De påstår sig vara ett neutrum och kräver att bli kallade "hen" samtidigt som de klär sig i transvestit/pajaskläder.
Så kan de bli en del av den stora, trendiga HBTQ-gemenskapen utan att behöva kastrera sig. Eller ens behöva ligga med någon av samma kön.
En ickebinär hen AMAB som är ihop med en ickebinär hen AFAB är ju bara ett annat ord för ett vanligt heterosexuellt förhållande, fast båda är utklädda.
Ja ja, nu har det här fenomenet redan fått mer uppmärksamhet än vad det förtjänar. Poängen jag försöker göra är att när ickebinära blir vuxna så kan de lätt lägga pinsamheterna bakom sig och gå över till att leva normala liv. Men för den som i ungdomen skurit bort delar av sin kropp så är skadan permanent. Så på så sätt är naturligtvis "ickebinär" att föredra.
Har läst lite kommentarer från Ryssland nu. De kallar gårdagens tävling för "the funeral of western Europe". Har svårt att säga mot där. Undrar hur imponerade de är i Mellanöstern eller Kina.