2024-05-12, 03:48
Medlem
Lol. Bögarna som tittar på Eurovision röstade inte fram Ukraina eller Israel utan tycker det är viktigare med andra bögar.
2024-05-12, 03:51
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Tycker det är intressant att jämföra hur Sverige och våra grannländer har röstat:

Folket

Top5 Sverige Norge Danmark Finland
Schweiz 7 6 5 8
Kroatien 10 12 12 10
Ukraina 8 8 10 6
Frankrike 6 7 7 4
Israel 12 5 8 12

Jury
Top5 Sverige Norge Danmark Finland
Schweiz 12 12 12 12
Kroatien 10 0 8 10
Ukraina 3 4 6 8
Frankrike 5 10 10 5
Israel 0 8 0 0

Hur kommer det sig att folket i Norge ger så låga tittarröster till Israel t.ex? Gick alla deras röster till Markus och Martinus så de glömde bort att rösta politiskt? Danmark också rätt låga siffror.
Norge verkar ha grava problem med antisemitism och har även från officiellt håll varit Hamas största vän i väst sedan dom utförde sina sinnessjuka massmord och våldtäkter i Israel.

Gjorde inte typ Fox news en stor grej av att det viftades med massa Plarstinaflaggor och dylikt på Utöya. Problemet är säkert liknande det i Sverige, att invandrare från mellanöstern tagit med sig sitt judehat in i vänsterorganisationer i landet dom migrerat till och där förstärkt en redan existerande antisemitism (sannolikt sprungen ur de antisemitiska konspirationsteorierna om att judar kollektivt styr världen och kapitalet).
Senast redigerad av brukstjack 2024-05-12 kl. 04:10.
2024-05-12, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Lol. Bögarna som tittar på Eurovision röstade inte fram Ukraina eller Israel utan tycker det är viktigare med andra bögar.

Lite min tanke också. Inte för att jag har något emot homosexuella, men Eurovision som är populärt i hbtq-rörelsen, har röstbasen en stor andel "PK-röstare"? Man röstar inte på låten - utan på inkludering av en "icke-binär" person?

Jag tyckte vinnaren var sopkass (och nej, inte pga sexuell identitet). Israel's bidrag var klart bäst och borde vunnit! (Och nej, inte p g a politik).
2024-05-12, 04:09
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Igen uppenbart att juryn agerar politiskt, eller att man går in och avleder mönstret för någon annan vinnings sak.

Det hela är en scam kort och gott.
2024-05-12, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Lite min tanke också. Inte för att jag har något emot homosexuella, men Eurovision som är populärt i hbtq-rörelsen, har röstbasen en stor andel "PK-röstare"? Man röstar inte på låten - utan på inkludering av en "icke-binär" person?

Jag tyckte vinnaren var sopkass (och nej, inte pga sexuell identitet). Israel's bidrag var klart bäst och borde vunnit! (Och nej, inte p g a politik).

Folken håller inte med fig då de utsåg Kroatien till segrare.
2024-05-12, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Eller ska vi testa att vända på det istället? Juryn kanske faktiskt har musikalisk kunskap och hörde vilken generisk smörja Israels bidrag var och valde därför att dela ut blygsamma poäng, och telefonomröstningen istället var "driven av politiska åsikter".

Jurygrupperna består ju av så kallade "kulturpersonligheter" och att dessa har en grovt vänstervriden världsbild och att de älskar HBTQP+++ gör ju att de poäng som de ger blir rena lekstugan. Inte direkt så att de bedömer den musikaliska delen utan det är politik som gäller.

Det var helt enkelt ett genidrag av Schweiz att skicka en icke-binär artist då man kan räkna med ett massivt stöd från jurygrupperna (något man lärde sig efter att den värdelösa artisten Wurst tidigare vunnit). Att sedan samma jurygrupper är vänstervridna garanterar också att ett riktigt bra bidrag (Israel) får väldigt låga poäng från dessa.

Ett sorgligt spektakel, kanske vore idé att ta bort dessa jurygrupper då de tydligt går på helt andra bedömningsgrunder än de musikaliska.

Sedan måste jag säga att publiken var otroligt otrevlig/korkad som både buade ut EBU samt de jurygrupper som ändå vågade stå emot PK-drevet och lägga poäng på Israel. Man skulle ju kunna tro att åtminstone publiken skulle kunna vara intresserade av tävligen som en musiktävling och inte ett forum för politik, men inte då. Mycket besviken på den massiva idiotin.
2024-05-12, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja,född.Av ryssar som åkte hem med henne sedan. Hon var 12 år när hon åkte tillbaks till Israel.

Golan föddes 2003 i en judisk familj i Kfar Saba, Israel. Som barn flyttade hon med föräldrar till Moskva i Ryssland på grund av faderns arbete, där familjen bodde i 13 år innan de återvände till Israel

https://sv.wikipedia.org/wiki/Eden_Golan
2024-05-12, 04:32
Avslutad
Vann rätt bög?
2024-05-12, 04:32
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Tvärt om.

Folket röstade på Ukraina och Israel. (Och Kroatien.)

Jurygrupperna gav dock bara poäng till bögarna.

Det är problemet.
2024-05-12, 04:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Golan föddes 2003 i en judisk familj i Kfar Saba, Israel. Som barn flyttade hon med föräldrar till Moskva i Ryssland på grund av faderns arbete, där familjen bodde i 13 år innan de återvände till Israel

Det var en okej låt. Jag är glad att det bor vita ryssar i Israel och inte negeraraber. Vi vet ju att det semitiska snacket är en lögn, tyvärr kom afroaraber och förstörda vitas folk i mellanöstern. Vi brukar kallad dom muhammedaner. Så länge vita bor i Palestina och vi Kristna och andra religösa kabbalister får åka dit är jag nöjd.
2024-05-12, 04:54
Medlem
Varför slängde de inte ut transan från Israel? Bara det faktum att hon ändrade låt-texten från hat-budskap, är ju sjukt.. Ryssland med sanktioner Petersburg är f-n så mycket mer Europa än Israel.

Att de slänger ut Holländaren som ifrågasätter Golan transans vilja att undvika att svara på enkla frågor är skit det med.. ESC bör läggas ner, om EBU inte klarar att göra eventuellt opolitiskt...

Att vissa länder köpt sig finalplatser är ju även det ett j-vla skämt..
2024-05-12, 05:12
Medlem
Christopher.s avatar
Kroatien vann och Israel kom nummer 2 (om man räknar bort juryn). Varför har de en jury?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in