2024-05-11, 19:39
Medlem
Irmschers avatar
Nu måste väl ändå hypen kring vsk lägga sig?
Citera
2024-05-11, 19:46
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Rätt trist att dra upp gammal skåpmat?

Nervöst alltså? Kommer du att somna?

Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher

Den var en halvlek lång.
Citera
2024-05-11, 20:17
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
nä
Citera
2024-05-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Gais gjorde just årets mål i AS.
Ja
https://www.instagram.com/reel/C61eEcTMDbi/?igsh=NnBpMGNxbHc4bmdx
Citera
2024-05-11, 23:23
Medlem
Hårt vara VSK-supporter. Att vi skulle få kämpa i botten var ju klart. Men att målskyttet skulle låsa sig totalt trodde jag inte.
Citera
2024-05-12, 00:35
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Jag var helt övertygad om torsk efter urladdningen i derbyt. Med Åberg, Harun och Axel borta från spel. Mot ett VSK som helt manövrerade ut oss i två matcher förra säsongen. Fan imponerad.
Citera
2024-05-12, 01:41
Medlem
baggebo1s avatar
Västerås har kanske redan gjort en säsongs kvot av riktigt fina matcher, och man fick knappt några poäng på dem. Nu ska man göra säsongens skitmatcher. Blir extremt tufft.

GAIS har en moral och kampvilja som förmodligen kommer att hålla dem kvar i Allsvenskan.
Citera
2024-05-12, 02:22
Medlem
snillet_1s avatar
Ingen mer som är imponerad av GAIS Gustav Lundgren? Otroligt vilket lugn han visar upp, ser nästan sävlig ut, och touchen samt blicken för spelet imponerar också. Vänsterfotad till råga på det. Innan GAIS mest härjat omkring i lägre serier kring Göteborg. Tölö och Onsala.
Citera
2024-05-12, 05:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av London
MFF hade kunnat spela en lovande ung spelare på den positionen och vunnit samtliga titlar. Förmodligen med högre sannolikhet.

Är inget svingande. Ingen klubb i AS hade betalat ens 10 % av vad ni betalat för Pony och då är det per definition en usel affär. Iaf i min bok.

Edit: när man räknar på det är det snarare 35 % kanske.

Det är tur att vi inte behöver gå på sannolikhet när vi sitter på facit, eller hur? Han kommer hem och har redan spelat hem två titlar (och fler lär det bli).

Det ska sägas att jag är inte den största supportern av Jansson på plan. Har aldrig varit såld på det sättet som andra men jag förstår och respekterar symbolvärdet i Jansson som representant av föreningen, och det är ovärderligt. Att få hem en fanbärare och ledargestalt som saknats har varit enormt viktigt.

Man gör det enkelt för sig i sin analys när man endast ser till vad Jansson gör på plan. Bedömningen måste även innefatta "mjuka" värden. Och där lyckas han fantastiskt bra med att "sälja" in symbiosen mellan läktarna och föreningen.
Citera
2024-05-12, 09:02
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det är tur att vi inte behöver gå på sannolikhet när vi sitter på facit, eller hur? Han kommer hem och har redan spelat hem två titlar (och fler lär det bli).

Det ska sägas att jag är inte den största supportern av Jansson på plan. Har aldrig varit såld på det sättet som andra men jag förstår och respekterar symbolvärdet i Jansson som representant av föreningen, och det är ovärderligt. Att få hem en fanbärare och ledargestalt som saknats har varit enormt viktigt.

Man gör det enkelt för sig i sin analys när man endast ser till vad Jansson gör på plan. Bedömningen måste även innefatta "mjuka" värden. Och där lyckas han fantastiskt bra med att "sälja" in symbiosen mellan läktarna och föreningen.

Tror inte vi är av olika meningar generellt om än i sak.

Allt jag säger är att MFF har vunnit dessa titlar med honom och inte tack vare honom. Martin Olsson har vunnit samma titlar. Det är summan (samt alternativkostnad) jag tittar på i förhållande till vad han levererat på plan och då menar jag att ingen annan klubb hade betalt de pengarna för honom. Är han värd pengarna för er är ju egentligen bara upp till er att tycka men det kan fortfarande ifrågasättas utifrån.

Sen fattar jag absolut det mjuka värdet. Du vet hur glad jag blev i vintras när Albin signade och då var det var främst främst värdet för omklädningsrummet jag tänkte på. Hade vi däremot pungat upp dyra pengar i signon hade man såklart fått omvärdera men även i ett sådant scenario hade jag varit pro att lyfta in honom. Han behövdes. Kanske är det samma med PJ?

Att jag inte ser samma storhet i Ponny kan såklart vara biased av att jag tycker att han verkar vara rätt oskön som person och ogillar vad han säger även om jag inte förstår ett ord av vad som kommer ut ur mannens mun Ingen jag hade velat ha som ledare i mitt omklädningsrum.

Men med samma argumentation skulle även JG kunna ha ett stort värde för Gnaget utanför plan, han som det svingades emot när jag svarade. Han om någon har ifrågasätts (inte minst pga av kostnaden även här).
Citera
2024-05-12, 09:04
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Den där perfekta träffen kan du stoppa undan någonstans.

Pengar? Någon text till profilen?
Ska vi köra på TzON:s förslag? Att förloraren får köra med motståndarens klubbmärke som avatar ett år?

Och vadet gäller alltså huruvida Hammarby kommer topp-6 eller ej.
Citera
2024-05-12, 09:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Tror inte vi är av olika meningar generellt om än i sak.

Allt jag säger är att MFF har vunnit dessa titlar med honom och inte tack vare honom. Martin Olsson har vunnit samma titlar. Det är summan (samt alternativkostnad) jag tittar på i förhållande till vad han levererat på plan och då menar jag att ingen annan klubb hade betalt de pengarna för honom. Är han värd pengarna för er är ju egentligen bara upp till er att tycka men det kan fortfarande ifrågasättas utifrån.

Sen fattar jag absolut det mjuka värdet. Du vet hur glad jag blev i vintras när Albin signade och då var det var främst främst värdet för omklädningsrummet jag tänkte på. Hade vi däremot pungat upp dyra pengar i signon hade man såklart fått omvärdera men även i ett sådant scenario hade jag varit pro att lyfta in honom. Han behövdes. Kanske är det samma med PJ?

Att jag inte ser samma storhet i Ponny kan såklart vara biased av att jag tycker att han verkar vara rätt oskön som person och ogillar vad han säger även om jag inte förstår ett ord av vad som kommer ut ur mannens mun Ingen jag hade velat ha som ledare i mitt omklädningsrum.

Men med samma argumentation skulle även JG kunna ha ett stort värde för Gnaget utanför plan, han som det svingades emot när jag svarade. Han om någon har ifrågasätts (inte minst pga av kostnaden även här).

Vi hade inte vunnit guld förra året utan Martin Olssons mål hemma mot Blåvitt. Var ju heller inget turmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in