Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Det är tur att vi inte behöver gå på sannolikhet när vi sitter på facit, eller hur? Han kommer hem och har redan spelat hem två titlar (och fler lär det bli).
Det ska sägas att jag är inte den största supportern av Jansson på plan. Har aldrig varit såld på det sättet som andra men jag förstår och respekterar symbolvärdet i Jansson som representant av föreningen, och det är ovärderligt. Att få hem en fanbärare och ledargestalt som saknats har varit enormt viktigt.
Man gör det enkelt för sig i sin analys när man endast ser till vad Jansson gör på plan. Bedömningen måste även innefatta "mjuka" värden. Och där lyckas han fantastiskt bra med att "sälja" in symbiosen mellan läktarna och föreningen.
Tror inte vi är av olika meningar generellt om än i sak.
Allt jag säger är att MFF har vunnit dessa titlar med honom och inte tack vare honom. Martin Olsson har vunnit samma titlar. Det är summan (samt alternativkostnad) jag tittar på i förhållande till vad han levererat på plan och då menar jag att ingen annan klubb hade betalt de pengarna för honom. Är han värd pengarna för er är ju egentligen bara upp till er att tycka men det kan fortfarande ifrågasättas utifrån.
Sen fattar jag absolut det mjuka värdet. Du vet hur glad jag blev i vintras när Albin signade och då var det var främst främst värdet för omklädningsrummet jag tänkte på. Hade vi däremot pungat upp dyra pengar i signon hade man såklart fått omvärdera men även i ett sådant scenario hade jag varit pro att lyfta in honom. Han behövdes. Kanske är det samma med PJ?
Att jag inte ser samma storhet i Ponny kan såklart vara biased av att jag tycker att han verkar vara rätt oskön som person och ogillar vad han säger även om jag inte förstår ett ord av vad som kommer ut ur mannens mun

Ingen jag hade velat ha som ledare i mitt omklädningsrum.
Men med samma argumentation skulle även JG kunna ha ett stort värde för Gnaget utanför plan, han som det svingades emot när jag svarade. Han om någon har ifrågasätts (inte minst pga av kostnaden även här).