2024-04-30, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
När vi mötte Rijeka under 2022 så läste jag lite på ett kroatiskt fotbollsforum. Hos dem var det kutym att begrava stridsyxan och hålla på varandra i Europaspelet - "Kroatien först". Även i ligaspelet så flyttades ett s k derby mellan Rijekas dubbelmöte mot oss.

Dock var det kanske en lokal grej på forumet jag läste på?

Rätt stor kontrast mot Sverige där småsintheten går före allt. Även från lag som inte är rivaler. Lite intressant kulturskillnad ändå.
Ta det med nypa salt
Efter fans kom hem till Kroatien efter en match i Holland väntade lokala fans till rival klubb vänta och börja slåss,nån blev huggen med..
Citera
2024-04-30, 09:25
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag är rätt skeptisk att han överhuvudtaget är på plats. Samma svansföring som vårt troll på det här forumet.

När det kommer till Europaspel bör häcken hålla sig tysta på riktigt. Ni skämde ut er senaste och förhoppningsvis behöver vi inte se er på ett bra tag ute i Europa igen.
Har ni ens spelat ute i en turnering motsvarande EL någonsin? Eller har det bara varit intertoto och ecl?
Citera
2024-04-30, 09:42
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Har ni ens spelat ute i en turnering motsvarande EL någonsin? Eller har det bara varit intertoto och ecl?

De fixade oavgjort mot Juventus i Cl kval. Dif är det svenska lag tillsammans med Östersund som varit bäst i Europa på 00-talet.
Citera
2024-04-30, 10:05
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Ta det med nypa salt
Efter fans kom hem till Kroatien efter en match i Holland väntade lokala fans till rival klubb vänta och börja slåss,nån blev huggen med..
Haha jo...

Men ändå. Typ Rijeka - Hajduk Split ändrar matchdatum pga Rijekas dubbelmöte mot oss. Stor skillnad mot hur det sköts i svensk fotboll.
Citera
2024-04-30, 10:06
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Vi ligger typ jämsides med Malmö på UEFA-ranken. Ni spelar typ på ligans seedning dvs på poäng vi och Malmö har spelat ihop.

Sitt ner i den gulsvarta båten.
Citera
2024-04-30, 10:34
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Vad babblar du om? Vår rikedom kommer från Europaspel och spelarförsäljningar.
Jag har redan gett flera konkreta exempel på hur Malmö kommun tryckt in pengar i MFF genom förmånliga lån, hyrande av mark, och direkta bidrag. Kommuner ska på sin höjd hjälpa till att främja ungdomsfotbollen, dom ska absolut inte sitta och ge dragkrok till elitfotbollen.

Men det är ju skitbra att ni har så mycket pengar från Europaspel, och spelarförsäljningar. Då kan ni ju betala tillbaka allt skattemedel ni fått ta del av. Ska vi säga 200 mille?
Citera
2024-04-30, 11:05
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Trevligt med vinst igen för Mjällby. Rättvist också. Borde snarare blivit större siffror i Mjällbys favör, typ 2-0 eller 3-1 kanske hade varit rätt. Krävdes väl Kalmar, som dom senaste säsongerna har varit en stor slagpåse, till det. Och kul att det funkar med även ett så här sönderskjutet lag. Återigen saknades alla 3 ordinarie mittbackar, känns ju rätt fantastiskt att kunna vinna matcher med såna avbräck.. Och denna matchen var även Bergström, som har börjat serien lysande, borta.
Borde dock blivit större siffror, KFF fick göra två mål när dom knappt hade några målchanser, lätt hänt att det blir så när hela defensiven sitter i sjukstugan
14-åringen fick sin första match från start sen skadan. Han sprang och försökte men det hände inte speciellt mycket där tyvärr.
Kul för Kiilerich att få sätta avgörandet på stopptid när det var han som var orsaken till båda baklängesmålen..
Stroud var tillbaka igen efter förkylning och var lysande igen. Vilket jävla steg han har tagit sen förra året.
Jagne! Han var riktigt bra. Har extremt svårt att begripa mig på honom. För det mesta kan han inte göra nått annat än att springa med boll, men ibland så får han nån knäpp och blir helt plötsligt en bra bollspelare med fin blick för spelet och bra beslutstagande..
Och så är det nog dags att plocka in Törnqvist i målet igen, han har fått sitta av sina tavlor nu hoppas vi på.. Lundin är en duglig backup men inte mer än så.
Gillar för övrigt den här uppställningen med en central forward och två släpande/offensiva mittfältare. Passar materialet känns det som.

Lite bonuskul som inte händer allt för ofta för oss som håller på smålagen. Fotmob har Mjällby som tredje bästa lag i allsvenskan om man tittar på snittbetygen.
Citera
2024-04-30, 13:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Lite bonuskul som inte händer allt för ofta för oss som håller på smålagen. Fotmob har Mjällby som tredje bästa lag i allsvenskan om man tittar på snittbetygen.
Jag vet inte om det var jag som var otydlig eller om det var vraken som var korkade, men min poäng med att påtala att ni och BP faktiskt är bra i år var inte att försöka indirekt lyfta vår egen prestation, utan att ganska rakt bara påpeka att ni inte är några enkla lag att möta (iaf. just nu). Tror visserligen BP kommer falla av likt dom gjorde ifjol, men ni kan nog hålla er uppe länge nog för att knipa en Europaplats.
Citera
2024-04-30, 13:16
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag vet inte om det var jag som var otydlig eller om det var vraken som var korkade, men min poäng med att påtala att ni och BP faktiskt är bra i år var inte att försöka indirekt lyfta vår egen prestation, utan att ganska rakt bara påpeka att ni inte är några enkla lag att möta (iaf. just nu). Tror visserligen BP kommer falla av likt dom gjorde ifjol, men ni kan nog hålla er uppe länge nog för att knipa en Europaplats.
Ja, BP ligger fyra just nu så dom har också startat bra på riktigt. Men nja, europaplats tänker jag inte hoppas på än på ett tag.
Och nu när jag tänker efter, i nästan 3 hela matcher av 6 så har Mjällby inte haft en enda ordinarie spelare i backlinjen, ändå ligger dom där uppe. Imponerande.

Halmstad ligger förresten 10:a på Fotmobs ranking. Det är inte alltid som bra fotboll är samma sak som många poäng.
Citera
2024-04-30, 13:47
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja, BP ligger fyra just nu så dom har också startat bra på riktigt. Men nja, europaplats tänker jag inte hoppas på än på ett tag.
Och nu när jag tänker efter, i nästan 3 hela matcher av 6 så har Mjällby inte haft en enda ordinarie spelare i backlinjen, ändå ligger dom där uppe. Imponerande.
BP ligger tia i den tabell jag tittar på?!
Citera
2024-04-30, 13:53
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
BP ligger tia i den tabell jag tittar på?!
Fotmobs ranking är det som vi pratar om. Just nu är det en väldig skillnad på den och allsvenska tabellen på en del håll. BP och Halmstad bland annat.
Citera
2024-04-30, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Du klagar bara för att du stör dig då det handlar om ditt lag.. Om man kollar dina inlägg istället så handlar mycket om "kukräven" eller "generalen", det är fan lägre nivå!

Så länge vi inte torska med 5-0 eller mer så har vi redan gjort en bättre säsong än er.

Fast du ska väl inte klaga så mycket du har gett både mig o malmö kängor och andra sthlmslag, är väl fan bara naturligt att en gnagare inte vill se diffen lyckas och du måste ju vara den enda i det här forumet som verkar älska kukräven.
Du skriver ofta bra saker med men även du måste väl se hans hetsande med Solna och allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in