Citat:
Ursprungligen postat av
London
Tror inte vi är av olika meningar generellt om än i sak.
Allt jag säger är att MFF har vunnit dessa titlar med honom och inte tack vare honom. Martin Olsson har vunnit samma titlar. Det är summan (samt alternativkostnad) jag tittar på i förhållande till vad han levererat på plan och då menar jag att ingen annan klubb hade betalt de pengarna för honom. Är han värd pengarna för er är ju egentligen bara upp till er att tycka men det kan fortfarande ifrågasättas utifrån.
Sen fattar jag absolut det mjuka värdet. Du vet hur glad jag blev i vintras när Albin signade och då var det var främst främst värdet för omklädningsrummet jag tänkte på. Hade vi däremot pungat upp dyra pengar i signon hade man såklart fått omvärdera men även i ett sådant scenario hade jag varit pro att lyfta in honom. Han behövdes. Kanske är det samma med PJ?
Att jag inte ser samma storhet i Ponny kan såklart vara biased av att jag tycker att han verkar vara rätt oskön som person och ogillar vad han säger även om jag inte förstår ett ord av vad som kommer ut ur mannens mun

Ingen jag hade velat ha som ledare i mitt omklädningsrum.
Men med samma argumentation skulle även JG kunna ha ett stort värde för Gnaget utanför plan, han som det svingades emot när jag svarade. Han om någon har ifrågasätts (inte minst pga av kostnaden även här).
Jansson har varit självkritisk kring hans förra säsong, så lite självinsikt har han trots allt. Omställningen till Rydströms spel blev jobbigare än vad han trodde det skulle bli, men till denna säsong tycker jag att han ändå höjt sig en del. Sedan blir han överglänst av DC men vem trodde att DC skulle ha den här utvecklingen när man värvade honom.
Fast räknas verkligen Guidetti som fanbärare på samma sätt? För mig har det alltid mest känts som ett påklistrat tillhörande som både Guidetti och AIKarna körde, prestigevärvning då det begav sig, absolut.
Guidetti gör det verkligen inte enkelt för sig själv heller då han verkligen kommit hem som på gamla fornstora dar när hemvändarna kunde göra lite som de ville. Han var nog inte helt medveten om nivån på allsvenskan. Senast jag såg honom mot oss så såg han mer tränad ut än tidigare men det är fortfarande x antal kilo för mycket för att man ska hoppas på något. Otroligt provocerande spelare trots att jag inte har någon koppling till han. Hur fan kan man ha noll ansikte och verkligen inte jobba sig tillbaka till en någorlunda god form.