2024-05-12, 01:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Så är det i alla olösta fall, dvs saknade pusselbitar. Men i detta fallet så finns det inte ett enda "vittne" som sett Helena efter att Stadt lämnats (förutom det s.k. brovittnet som inkommer långt senare).

Hade Helena gått hem denna sommarnatt efter att Stadt stängts så skulle det givetvis funnits ett antal vittnet som sett henne och inte bara "brovittnet". Nej, Helena går inte från Stadt hon åker bil, det är ingen tvekan om det.

Ingen idé att du försöker: Brovittnet inkom bara dagar efter försvinnandet! "Bristen" på vittnesmål har redan förklarats flera gånger.
Citera
2024-05-12, 01:57
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Vad i helvete sysslar du med här ? Det kommer ju inte in långt senare, detta vittnesmål inkommer DAGAR EFTER FÖRSVINNADET.

UnitedKingdom är stressad!
Citera
2024-05-12, 01:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Håller helt med dej om att hon känner de hon åker bil hem med, men vad som sen händer är the big issue!

Hur vet du att Helena åker bil hem? Vem såg det? Hon åkte INTE bil hem!
Senast redigerad av Ugglan. 2024-05-12 kl. 02:07.
Citera
2024-05-12, 02:00
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Det kommer in tillräckligt långt efter att Helena försvann så att hon (ev junkie) kunnat insupa all möjlig information om dessa byxor vilka du är så in i helvete "kåt" på.

Bara dagar efter försvinnandet, var det (igen, då)! Och sluta måla upp brovittnet som "pundare". Är du helt jävla desperat?
Senast redigerad av Ugglan. 2024-05-12 kl. 02:04.
Citera
2024-05-12, 02:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
OM Helena hade gått hem från Stadt hade det GIVETVIS funnits folk som sett henne gåendes och Polisen skulle haft åtminstone ett tiotal uppgifter om just detta. (Eftersom hon dessutom bar dessa "unika färgstarka mönstrade byxor" vilka ingen kunde missa enligt Mästerdetektiverna, byxor vilka inte setts på Mariestads gator förrn syskonen Helena och Ulrika uppenbarade sej i dem sommaren 1992.)

Vi pratar ju dessutom OM en fin sommarkväll, en lördag när utelivet blomstrar som mest i Mariestad, ett Stadt vilken det varit många människor som besökt, men INGEN ser Helena gå hem.

VARFÖR?

Svaret är enkelt, dvs att Helena åker bil med ngn från Stadt eller i dess absoluta närhet!

Nej, vi pratar om en så kort tid att det inte alls måste ha funnits fler som hade sett Helena - särskilt inte om hon om KM vek av höger efter bron. Skärp dig!
Citera
2024-05-12, 02:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
...

Snälla IB03: Kan vi inte bara strunta i förskoleungarna och gå vidare själva? Vi behöver koncentrera oss på vad som hände efter bron! Helena gick över bron, sannolikt med KM (men PU eller någon annan kan naturligtvis inte uteslutas). Men vad händer sedan?

Jag är misstänksam mot Thord, för han har en obehaglig tendens att stötta United med flera, men skillnaden mellan Thord och de andra är att han agerar lite "smartare", lite mer "bildat" och lite mer "i bakgrunden". Jag kan faktiskt se honom på "fel" sida, så att säga.
Samma sak gäller hur Thord matade tråden med "danskarna" och allehanda kopplingar mellan vem som bodde med vem, vem som fick barn med vem och så vidare. (I sammanhanget kan jag störa mig på hur fort Thord kunde fram alla denna information.) Jag har en varningsflagg för att Thord kan ha velat styra tråden mot danskarna (som du i så fall köpte ...). Därför är jag fortfarande reserverad mot Thord och danskspåret - även om uttalanden från EA och JohLa pockar på uppmärksamhet av egen kraft.
Senast redigerad av Ugglan. 2024-05-12 kl. 02:18.
Citera
2024-05-12, 02:10
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, vi pratar om en så kort tid att det inte alls måste ha funnits fler som hade sett Helena - särskilt inte om hon om KM vek av höger efter bron. Skärp dig!

Vad har KM egentligen gjort dej, det måste vara ngt riktigt gräsligt, så som du dag ut och dag in grovt förtalar honom här på Flashback!
Citera
2024-05-12, 02:16
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Vad har KM egentligen gjort dej, det måste vara ngt riktigt gräsligt, så som du dag ut och dag in grovt förtalar honom här på Flashback!

Jag har aldrig träffat honom. Jag väger bara den information som finns om honom - information som kommer från polisen! Eller du menar kanske att polisen förtalar KM? Varför stör det dig så mycket?
Senast redigerad av Ugglan. 2024-05-12 kl. 02:19.
Citera
2024-05-12, 02:22
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Jag har aldrig träffat honom. Jag väger bara den information som finns om honom - från polisen! Varför stör det dig så mycket?

Då måste du vara en ytterst sjuk människa, att grovt förtala en oskyldig människa på det sätt som du och din kompis gör här på Flashback mot KM är minst sagt äckligt!
Citera
2024-05-12, 02:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Då måste du vara en ytterst sjuk människa, att grovt förtala en oskyldig människa på det sätt som du och din kompis gör här på Flashback mot KM är minst sagt äckligt!

Hur vet du att KM är oskyldig? Och igen: Jag använder bara den information som polisen har släppt. Jag säger inte att han skulle ha mördat Helena.

Edit: KM har inte sagt allt. KM har en besvärande lucka i sin berättelse. KM vet vad han gjorde under den tiden, men han vill inte berätta. KM skyller på "fylla". Märkligt att PU har samma minneslucka efter 02:00. Han skyller också på "fylla" - fastän han tog bilen ner till stan. (Han ville väl ha med bilen hem?) Två personer med samma "minneslucka" blir för mycket. Det inser även du.
Senast redigerad av Ugglan. 2024-05-12 kl. 02:34.
Citera
2024-05-12, 14:11
Medlem
Citat:
Som sagt: Lars Johansson säger att KM fortfarande är intressant i utredningen!

Sa KM ar avskriven som misstankt men "fortfarande intressant i utredningen" ? Som vada, saftblandare pa avbytarbanken ? Ohyggligt konstig formulering.

Det ar verkligen konstapel Kling och sheriff Klang som jobbar pa fallet, men det forklarar ju ocksa varfor detta inte ar lost efter 30+ ar och massor av resurser bortkastade till ingen nytta. Bara for sakens skull, nar gjordes detta uttalande ? Fore eller efter Aftonbladets intervjuer och artiklar om rattsskandal for uselt snutarbete ?

Nej du Ugglan, har haller jag inte med dig. Du sager mycket vettigt, men pa denna punkt far vi nog agree to disagree.
Senast redigerad av MrConwell 2024-05-12 kl. 14:17.
Citera
2024-05-12, 17:33
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Sa KM ar avskriven som misstankt men "fortfarande intressant i utredningen" ? Som vada, saftblandare pa avbytarbanken ? Ohyggligt konstig formulering.

Det ar verkligen konstapel Kling och sheriff Klang som jobbar pa fallet, men det forklarar ju ocksa varfor detta inte ar lost efter 30+ ar och massor av resurser bortkastade till ingen nytta. Bara for sakens skull, nar gjordes detta uttalande ? Fore eller efter Aftonbladets intervjuer och artiklar om rattsskandal for uselt snutarbete ?

Nej du Ugglan, har haller jag inte med dig. Du sager mycket vettigt, men pa denna punkt far vi nog agree to disagree.

Lars Johansson säger detta i TV3:s programserie "Att lösa ett mord" 2022. Vad är det som är konstigt med att polisen inte kan ha KM som officiellt misstänkt hur länge som helst, men ändå kan se honom som intressant i utredningen? Luckorna i KM:s berättelse om natten kvarstår ju!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in