Citat:
Ursprungligen postat av
adina
N*ll var inte särskilt religiös i hemlandet , slöja satte hon på sig på senare år , verkar som hon är uppväxt i en by där pappan bestämde och utövade våld
Forskningsstereotyp med andra ord. Forskning visar att många klan- och hederskulturella muslimer tenderar att bli mer religiösa och strikta i Sverige. Det brukar dock främst handla om att männen blir mer dominanta, krävande och kontrollerande och inte att kvinnorna sätter på sig slöjan frivilligt i Sverige. När kvinnorna själva får bestämma så brukar de snarare ta av sig slöjan i Sverige. Att hon kommer från en by känns också rätt typiskt för hur hon uppfattas. Det är bland annat därför jag är skeptisk till påståendet om hennes akademiska utbildning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Inanna-1921
Det är ändå skönt att höra, har inte så mycket erfarenhet av Bosnier egentligen, det är mest M och N och deras gäng som verkar leva på stenåldern fortfarande.
Jag ser nästan bara stenåldersmänniskor i desinformationsgruppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Inanna-1921
Hon har sagt att hon inte vet så mycket om islam så hon vill inte prata om det och på frågan varför hon bär sjal var det också att hon vet inte allt så men hon vill ha det typ. Det är ändå imponerande att utöva en religion man har noll koll på men det kanske är många som gör så vad vet jag.
Skulle säga att det är rätt vanligt bland Sveriges påstådda muslimer att de faktiskt inte är särskilt troende och kunniga inom sin religion. Männen verkar ha mindre koll och vara svagare i sitt utövande än kvinnorna. Männen kan ha väldiga krav på hur kvinnor ska vara och bete sig medan de själva bara lyckas följa islam genom att inte äta gris.
Citat:
Ursprungligen postat av
adina
N*ll sitter och hyllar Annel och säger att hon inte är full ,A lät tiktok vara igång när hon grälade med mannen och fyllde glas från bagen in box flera gånger på kort tid
AnneL utgör verkligen stereotypen för dåtidens finska invandrare.