Perfekta förhållanden ur ditt perspektiv. Du får det du vill. Ny utredning med personer utvalda av dig. Resultatet blir detsamma, barnen ska inte hem.
Det är en hypotetiskt ställd fråga men du har väl för mycket autism för att ha en annan tankebana än din egen.
Citat:
Vad vet du om det? Till skillnad mot dig så har jag läst ALLT material, dvs material som domstolen inte läst när de tog beslut om dom. Utredningarna har så stora brister att det är skrämmande, men det går inte att göra något åt för den förälder som råkar ut för det.
Vad vet du om det? Till skillnad mot dig så har jag läst ALLT material, dvs material som domstolen inte läst när de tog beslut om dom. Utredningarna har så stora brister att det är skrämmande, men det går inte att göra något åt för den förälder som råkar ut för det.
Jag har precis som Laila läst ALLT och ALL forskning som existerar. Har tom läst dina vänners ALLA dokument.
Citat:
Raljerande och nonsens. Vad fan vet du om det. Och du har ännu inte kunnat presentera vad 24/7 hjälp i hemmet med störda människor skulle kosta jmf med en familjehemsplacering tex.
Citat:
Behöver inte vara skäl för att omhänderta nej. Beror helt på barnets skyddsnät och förutsättningar.
Du verkar inte fatta att barnet sätts först, inte den redan trasiga föräldern som vill ha en nallebjörn.
Citat:
"mycket möjligt". Det visar hur okänslig och oförstående du är. Att ta ett barn från en förälder på obestämd tid är det värsta straffet som kan utdömas av svenska staten. Därför måste rättssäkerheten vid LVU-mål vara rigorös. Men så ser inte verkligheten ut för de som drabbas.
"mycket möjligt". Det visar hur okänslig och oförstående du är. Att ta ett barn från en förälder på obestämd tid är det värsta straffet som kan utdömas av svenska staten. Därför måste rättssäkerheten vid LVU-mål vara rigorös. Men så ser inte verkligheten ut för de som drabbas.
Nu är ju barn ingen ägodel. Jag till skillnad från dig ser barn som egna individer och människor. Inte nallebjörnar åt föräldrarna.
Jag anser att barn har rätt till en normal barndom, utan traumatiska upplevelser från ens egna hem.
Visar om något på hur empatisk jag är för det oskyldiga barnet och hur kritisk jag är till den värdelösa föräldern som tillät sig skada barnet.
Citat:
Ingen kollar på dom. Vet inte när det ska sjunka in. Fia har 100-300 tittare och hon är en av de populärare. Där många är som jag, dom tycker det är kul att kolla på. Fia själv frågar jämt i sina lives varför så få skriver i chatten, varför så få svarar på hennes undersökningar när det är så många inne och kollar osv. När de hade namninsamling kom dom upp i vad? 100 underskrifter under någon veckas tid.
Tillbaks till soctråden nu. Vi har ingen trevlig diskussion här. Det är bara konstant off topic och raljerande från din sida. Sluta tycka så mycket och börja samla lite evidens.
Kan tipsa om elsevier.