Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Hur långa mandat väljs man på hos er? Jag tycker att det är rimligt beteende att om man väljs på ett/två år så kommer man agera så.
Samma sak i politiken, ingen blir omvald på att "nu gör vi denna åtgärd som blir dålig nu men kommer blomstra om 6-10 år."
Både vi (för många av oss) medlemmar i klubbarna och röstberättigade tyckef för mycket om smågodis och trisslotter.... och går och gnäller på förmiddagsfikat.
Mandaten är väl på två år ifall jag minns korrekt. Den som suttit längst hos oss har varit med sen början av 00-talet. Tror de är tre som suttit över 10 år nu. Pålsson själv har suttit med sen 2010. Kontinuitet är ju en av sakerna vi är ganska kända för när det kommer till ledning.
Du blir väl vald för att göra det bästa för föreningen, inte för att du ska få vinning ur det? Annars förstår jag inte riktigt varför man skulle ställa upp.
Men jag förstår din poäng absolut. Vi är alla tyvärr för otåliga för att vänta ut något som kan inträffa i framtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
buisnismannen
Snart två allsvenska titlar och en svenska cupen. Strax före Gulliksen hade nog varit en bättre sak att säga.
Ja, oerhört märkligt svingande. Synd på en bra skribent, förhoppningsvis hittar han tillbaka till formen igen.