2024-05-11, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
...

En annan sak som stör som inte kopplas till Hammarby utan är en mer generell reflektion är att jag på sistone börjat störa mig otroligt mycket på att styrelserna är otroligt kortsiktiga i sina agerande trots att man lovat att arbeta långsiktigt. Man har lagt ner tid för att bygga upp en strategi som skall hålla över en längre period bara för att i en handvändning halvskrota det för att jaga en dröm som man oftast misslyckas med på grund av just att man inte följer det man bestämt sig för. För när man väl frångått planen och hamnar i skiten försöker man bara överleva övergångsfönster till övergångsfönster, bara för att upprepa samma misstag gång på gång.
Hur långa mandat väljs man på hos er? Jag tycker att det är rimligt beteende att om man väljs på ett/två år så kommer man agera så.

Samma sak i politiken, ingen blir omvald på att "nu gör vi denna åtgärd som blir dålig nu men kommer blomstra om 6-10 år."

Både vi (för många av oss) medlemmar i klubbarna och röstberättigade tyckef för mycket om smågodis och trisslotter.... och går och gnäller på förmiddagsfikat.
Citera
2024-05-11, 08:52
Medlem
I AIKs matchtrupp förra omgången var Linus Jareteg (f. 2007) med. Idag verkar Aron Rydell (f. 2006) också vara med.

Med Edh, Ellingsen, Faraj, Milosevic, Guidetti och Abdihakin Ali skadade är truppen tunn.

Ungdomarna är kanske inte tänkta för inhopp, men hur långt från truppen är ex Collins.
Citera
2024-05-11, 08:58
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Tur vissa har med kloka mödrar.
Med?
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Haha klok mor

En gammal kollega till mig sa att han ogillar allt som är grönt typ ”Irland Broccoli och hammarbyare”

Vilken skithög! Zenith är gröna!

Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Det var ett långt svar för att försöka säga att du inte tror på det du själv skrev. Som sagt, experterna här på forumet kan inte förutspå längre än nuvarande form och tabell.
Det var ett snällt sätt att säga att du är helt ute och snurrar. Mitt vad med Free om att Djurgården inte kommer komma topp-5 känns lite spännande eftersom det känns helt öppet. När det gäller Bajen och topp-6 är vi nere på några enstaka procents chans.
Citera
2024-05-11, 09:24
Medlem
trazkeis avatar
Fotbollskanalen bekräftar nu att Guidetti missar matchen mot Sirius. För alla som fortfarande levde på hoppet..
Citera
2024-05-11, 09:38
Medlem
Neurons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Ungdomarna är kanske inte tänkta för inhopp, men hur långt från truppen är ex Collins.

Collins är inte Sverige-fostrad och jag skulle tippa på att det är huvudskälet till att han sitter på läktaren. I nuläget slår vi i taket på 9 utlandsfostrade i uttagen trupp inför varje match. Hade vi haft säg 7 utlandsfostrade i truppen så hade han med största sannolikhet varit uttagen i truppen vecka efter vecka.
Citera
2024-05-11, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Fotbollskanalen bekräftar nu att Guidetti missar matchen mot Sirius. För alla som fortfarande levde på hoppet..

Tjockidetti måste tveklöst vara tidernas sämsta värvning i allsvenskan sett till sign-on. lön och förväntningar, varför lägger han inte bara skorna på hyllan det är bara en pinsam fars.
Citera
2024-05-11, 10:00
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Det var ett snällt sätt att säga att du är helt ute och snurrar. Mitt vad med Free om att Djurgården inte kommer komma topp-5 känns lite spännande eftersom det känns helt öppet. När det gäller Bajen och topp-6 är vi nere på några enstaka procents chans.

Självklart kommer djuuu top 5. Enkelt vad för dig att vinna angående Bajen, framförallt när vi kommer sjunka längre ner i tabellen efter morgondagen. Sjukt att ingen vågar ta det, blir oavsett skönt att knäppa alla experter på näsan när säsongen summeras.
Citera
2024-05-11, 10:16
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Tjockidetti måste tveklöst vara tidernas sämsta värvning i allsvenskan sett till sign-on. lön och förväntningar, varför lägger han inte bara skorna på hyllan det är bara en pinsam fars.

Strax före My Little Pony. En av dem spelar förvisso men till vilket pris?
Citera
2024-05-11, 10:34
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Strax före My Little Pony. En av dem spelar förvisso men till vilket pris?

Snart två allsvenska titlar och en svenska cupen. Strax före Gulliksen hade nog varit en bättre sak att säga.
Citera
2024-05-11, 10:42
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Hur långt kontrakt har han kvar när han kommer tillbaka 30/6?

Två år, han är kontrakterad till sommaren 2026
Citera
2024-05-11, 10:47
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Självklart kommer djuuu top 5. Enkelt vad för dig att vinna angående Bajen, framförallt när vi kommer sjunka längre ner i tabellen efter morgondagen. Sjukt att ingen vågar ta det, blir oavsett skönt att knäppa alla experter på näsan när säsongen summeras.
Nej det är absolut inte självklart. Men möjligheten finns naturligtvis.

Gällande Bajen så är det inte ens som att sno godis från ett barn. Det är som att man skulle ge ungjäveln ett rejält kok stryk innan också.

Beror definitivt inte på att jag "inte vågar ta vadet".
Citera
2024-05-11, 10:54
Avslutad
Citat:
Hur långa mandat väljs man på hos er? Jag tycker att det är rimligt beteende att om man väljs på ett/två år så kommer man agera så.

Samma sak i politiken, ingen blir omvald på att "nu gör vi denna åtgärd som blir dålig nu men kommer blomstra om 6-10 år."

Både vi (för många av oss) medlemmar i klubbarna och röstberättigade tyckef för mycket om smågodis och trisslotter.... och går och gnäller på förmiddagsfikat.

Mandaten är väl på två år ifall jag minns korrekt. Den som suttit längst hos oss har varit med sen början av 00-talet. Tror de är tre som suttit över 10 år nu. Pålsson själv har suttit med sen 2010. Kontinuitet är ju en av sakerna vi är ganska kända för när det kommer till ledning.

Du blir väl vald för att göra det bästa för föreningen, inte för att du ska få vinning ur det? Annars förstår jag inte riktigt varför man skulle ställa upp.

Men jag förstår din poäng absolut. Vi är alla tyvärr för otåliga för att vänta ut något som kan inträffa i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Snart två allsvenska titlar och en svenska cupen. Strax före Gulliksen hade nog varit en bättre sak att säga.

Ja, oerhört märkligt svingande. Synd på en bra skribent, förhoppningsvis hittar han tillbaka till formen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in