Citat:
Intressant att han säger att han har minnesbilder men såklart kan ingen bekräfta om dessa är sanna eller ej. Borde polisen inte haft intresse för dessa minnesbilder även om de inte kunde bekräftas? Har KM någon gång berättat dessa "minnesbilder"? (Antar inte)
Han har alltså inte varit på bron enligt han själv MEN samtidigt har han också haft minnesluckor under denna tidpunkt? Varför behöver han säga att han ej hade någon bil vid tillfället heller, känns lite konstigt att säga det? Någon såg han 30 min bort från centrum vid 03:30, finns det skrivet någonstans VAR han sågs 30 min från centrum?
Uttalande från KM har ju i så fall ändrats/skilt sig från det han tidigare sagt, vilket man från en vinkel kan se som suspekt samtidigt kan man ju missminna sig. Men intressant att han säger tydligt att han inte kände Dansken.
Han har alltså inte varit på bron enligt han själv MEN samtidigt har han också haft minnesluckor under denna tidpunkt? Varför behöver han säga att han ej hade någon bil vid tillfället heller, känns lite konstigt att säga det? Någon såg han 30 min bort från centrum vid 03:30, finns det skrivet någonstans VAR han sågs 30 min från centrum?
Uttalande från KM har ju i så fall ändrats/skilt sig från det han tidigare sagt, vilket man från en vinkel kan se som suspekt samtidigt kan man ju missminna sig. Men intressant att han säger tydligt att han inte kände Dansken.
Han kunde ju berättat till Lotte 28 år efter vad han gjort, eller i alla fall försökt svängt ihop något. Men, detta är inte så lätt dock för vad skulle han då sagt ? Mariestad centrum är en mycket begränsad yta, det är i så fall att hänga på torget så här länge men då hade högst sannolikt folk sett han och även pratat med honom. Och han har ju själv sagt att ur hans "minnesbilder" så ingår det inga möten av något slag ,då inget har bevittnats av andra.
Hur hjälper vi honom med detta ? Det är då om han lagt sig på en avskild plats och däckat men hur minns han detta ? Han vet också att ingen sett han heller.(Bara inte heller polisen får syn på honom då där han "vilar och frågar läget ?). Sen skall han vakna därifrån i rimlig tid för att möta Henrik A i backen vid 3:30 , hel och ren... sedan ringa sambon vid 4:00. INGENTING går någonsin ihop , sorry. KM vet precis allt vad som hände där uppe i Kohagen och vilka som var inblandade i detta.
Ja, helt rätt han vet att han inte var på bron, är det en "minnesbild då ? Hur vet han det då ? Vart var han då om han vet att inte var på bron ? Och sedan då detta att han måste försök lägga fram argument till Lotte att han inte hade någon bil, vilket dock är sant förstås.
Nej, han säger att han sågs nära sitt hem som är en halvtimmes promenad från centrum omkring halv fyra på morgonen. Alltså mötet med Henrik A i sista backen hem på Stockholmsvägen.
Varför han nämner att han inte kände Dansken. Han känner sig alltså fortsatt nödgad att motivera inför Lotte, varför han inte skall ses som misstänkt för detta. Varför då nämna just denna dansk som blev falskeligen utpekad 1992, av denne yngling som ringde in. Detta var ju då för 28 år sedan och dansken blev helt avförd 19930329 av polisen men av media strax efter att han släpptes.
Det är detta jag menar att denne dansk ErAn var med där uppe ihop med hans andra danska vänner PN och JohLa i Kohagen och jag anser att KM gör en freudiansk felsägning här. En ofrivillig hint om vilka GM var.