Citat:
Ursprungligen postat av
nextlife
Bupen tar bort suget. Det jag trodde var att den skulle inge psykiskt välmående i någon mån åtminstone. Att veta om att länder inte långt bort ger heroin till missbrukare i form av tre injektioner. Det är inte ett dugg konstigt att ha preferenser.
Den ENDA anledning jag gick med i LARO är enkel. Pengar. Om jag hade haft pengar hade jag aldrig hoppat på men det blev problematiskt. När jag säger periodare är det oftare än vad du tror, men mer sällan än en hardcore. Jag brukade 3-5 gånger i veckan, i vissa perioder 3, i mer hektiska 5.
Psykiskt välmående får man bara när man själv arbetar mot och uppnår de förväntningar man har på livet.
Anledningen till att du marginellt blir bättre på heroin än buprenorfin är att heroin ger lite välmående serotoninkänsla i tillägg till den vanliga opiateffekten. Därför kan du sitta framför datorn och känna dig helt okej med det när du röker heroin.
Men är du stabil på sub kommer du inte vara nöjd med att bara ha ett tomt liv. Då blir det upp till dig att fylla det med positivt innehåll.
Jag har varit väldigt sjuk själv. Jag jobbar med människor som har enorma problem.
Det finns ingenting mer ynkligt än människor som bara klagar över livet utan att ens försöka göra något. Då har jag tusentals gånger mer respekt för de som jobbar och försöker göra allt bra även om de i slutändan failar.
Det är ingenting personligt nextlife men du har ju bara lagt dig ner utan att ens försöka. Och sedan så prövar du säga att du på något sätt är unik eftersom du insett hur falskt allt är, att vi andra är dumma i huvudet; vi som byggt upp oss själva.
Det är ju i själva verket du som inte fattar något, tycker synd om dig själv, älskar att vara ett offer och bara ger upp som någon jävla martyr.
Det är aldrig försent att ordna upp livet. En bekant höll på att döda sig själv till 2018 då han blev med i LAR. Nu har han utbildning och allt, fina brudar och 850k i årsinkomst. Det handlar om att inte se sig som ett offer.