Citat:
Ursprungligen postat av
queenofeverything
Misshandel?!
Vad ska läraren göra då när eleverna beter sig illa? Ta tag i armen är väl helt okej för att visa vad som är rätt, vad ska han annars göra?
Att "aja baja" ungar funkar ju sisådär kan jag tycka med tanke på vart det här landet är på väg. Dessa curlade ungar är framtidens vuxna, hemska tanke.
Exakt detta!
När det blir dags för mina ungar att börja högstadiet/gymnasiet kommer jag söka efter den skola i närheten med rykte om kadaverdisciplin, mobilförbud och som INTE har en historia av att anmäla sina lärare som gärna får ha militär/idrottsbakgrund med stränga krav på disciplin och lydnad.
Mina högstadieår var i brytpunkten av 80-90-talet och vi hade en del "kickers" och "värstingar" i skolan som terroriserade andra elever och vandaliserade.
Rektorn anställde då 4-5 nya lärare som samtliga var unga jämfört med de kadaver de övriga lärarna var, vältränade och med nolltolerans för ALLT trams. Förmodligen hade dom mandat att "stämma i bäcken" för djävlar vad det stramades upp.
Det var inte riktigt samma gängmentalitet bland dom som stökade på den tiden så när det började flyga värstingar ut i korridorerna efter lektionsstörningar så duckade de andra och rättade in sig i ledet rätt fort.
Höjdpunkten var under en idrottsdag när ett par av idioterna satt i en slänt bredvid idrottsplanen och kastade sten på oss som deltog.....två av de nya lärarna gjorde vad som närmast kan liknas en polis-chock upp i slänten och drog ner varsin illbatting på planen där dom hölls fast med diverse grepp och knep och fick lova att lägga av under förnedrande former inför större delen av skolan.
Bästa lärarna jag någonsin haft!