Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-10, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Jag tycker att han ska ha en medalj för redigt ingripande.
Ungfans föräldrar borde ta en kurs i barnuppfostran

Det håller jag med om men det hjälper ju ändå inte. Holm lär inte göra om det om han nu ens blir kvar. Tror tyvärr att han rev ut sig ..
Senast redigerad av Tedrom 2024-05-10 kl. 12:44.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av queenofeverything
Misshandel?!

Vad ska läraren göra då när eleverna beter sig illa? Ta tag i armen är väl helt okej för att visa vad som är rätt, vad ska han annars göra?

Att "aja baja" ungar funkar ju sisådär kan jag tycka med tanke på vart det här landet är på väg. Dessa curlade ungar är framtidens vuxna, hemska tanke.

Exakt detta!

När det blir dags för mina ungar att börja högstadiet/gymnasiet kommer jag söka efter den skola i närheten med rykte om kadaverdisciplin, mobilförbud och som INTE har en historia av att anmäla sina lärare som gärna får ha militär/idrottsbakgrund med stränga krav på disciplin och lydnad.

Mina högstadieår var i brytpunkten av 80-90-talet och vi hade en del "kickers" och "värstingar" i skolan som terroriserade andra elever och vandaliserade.
Rektorn anställde då 4-5 nya lärare som samtliga var unga jämfört med de kadaver de övriga lärarna var, vältränade och med nolltolerans för ALLT trams. Förmodligen hade dom mandat att "stämma i bäcken" för djävlar vad det stramades upp.

Det var inte riktigt samma gängmentalitet bland dom som stökade på den tiden så när det började flyga värstingar ut i korridorerna efter lektionsstörningar så duckade de andra och rättade in sig i ledet rätt fort.

Höjdpunkten var under en idrottsdag när ett par av idioterna satt i en slänt bredvid idrottsplanen och kastade sten på oss som deltog.....två av de nya lärarna gjorde vad som närmast kan liknas en polis-chock upp i slänten och drog ner varsin illbatting på planen där dom hölls fast med diverse grepp och knep och fick lova att lägga av under förnedrande former inför större delen av skolan.

Bästa lärarna jag någonsin haft!
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Bättre att låta bråkstakar hamna i Obs-klasser. Så var det på min tid i skolan. Elever som hade problem gick i Obs-klasser.
Citera
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jobbar Stefan Holm som lärare i grundskolan?

I övrigt tycker jag inte att han gjort något fel (eller olagligt för den delen). Det är inte konstigt för en lärare att ta tag i en elevs arm.

Mjä...det var hans absolut första dag som lärarvikarie, och nu har han redan fått nog av läraryrket så njäää.

Lite komisk historia det här, men man skulle vilja ha mer detaljer om vad som skett.
Citera
2024-05-10, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Holm har förmodligen tagit tag i en kaxig skitunge som den förtjänade, förmodligen en gapig arab med förortssvenska. Något som en auktoritär lärare såklart ska få göra. Feministerna i skolledningen gick taket och polisanmälde.

Lycka till med halmgubben om ”feministerna i skolledningen” om det nu är engelska skolan, som ngn skrev.

Det är isåfall samma skolledning som lät en anställd pedofil hållas i flera år och skuldbelade och hotade flickorna han hade antastat och fotat.
Citera
2024-05-10, 12:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Han vann guld i "kortast lärarkarriär"

Otur för honom att det ledde till polisanmälan, antar att det är förälder som anmält...?
Citera
2024-05-10, 12:44
Medlem
MeMajks avatar
Nu när Stefan Holm är uthängd som en barnmisshandlare
kanske någon kan avslöja vem det stackars barnet är
Citera
2024-05-10, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
En lärare får givetvis inte bruka våld mot sina elever. Det bästa hade varit att avvisa pojken ut ur klassrummet. Alltså verbalt.

Förvisso, men i dagens messamhälle anses det att bruka våld när man tar tag i en unges arm och släpar ut den bångstyrige som vägrar lyda.
En olydig unge som vägrar att gå ut ur klassrumet bör man fysiskt få avvisa otyget, genom att om behövs hårdhänt gripa tag i aset och släpa ut ungen. Men det får man tyvärr inte enligt dagens rådande låg-affektiva bemötande. Ungarna själva löser problemen med gängskjutningar istället.
Citera
2024-05-10, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Framgår det någonstans vem som gjort polisanmälan? Pojkens vårdnadshavare? Rektor? Hur som helst borde han definitivt inte bett om ursäkt utan "läxat upp" anmälaren också och därefter knallat hem utan att återkomma till skolan.

Ja det borde han gjort!
Nej jag har inte hittat vem som gjort anmälan. Föräldrar är min gissning. Rektorn vill ju inte ha ögonen på skolan angående negativa situationer.
Citera
2024-05-10, 12:46
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Vad ska en lärare göra när en ungjävel stör hela lektionen för samtliga andra elever, och ställer till ett helvete för de som faktiskt försöker lära sig något?

Stefan Holm borde få löneförhöjning redan första dagen för att han visat att sådant beteenden inte accepteras.
Man skickar ut dem ur klassrummet och ringer hem till föräldrarna. Upprepas detta blir det möte med föräldrar och rektor.
Citera
2024-05-10, 12:48
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Instämmer, och tycker också vi kan hoppa över denna incident.

Ja, det verkar vara ett hopplöst fall. Holm gjorde en flop helt enkelt.

På 60-talet:
Två rödhåriga elever rök ihop i klassrummet. Läraren tog dem i öronen och ledde ut dem utomhus i regnet.
Senast redigerad av PeterNoster 2024-05-10 kl. 12:52.
Citera
2024-05-10, 12:48
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Låter som ett rådigt ingripande mot en skitunge. Hade vi befunnit oss på 1900-talet hade Holms agerande applåderats. Att någon lättkränkt idiot polisanmäler Holm understryker vår tids lättkränkthet och idé om att ungdomar under alla omständigheter ska behandlas med silkesvantar.

Sån är dagens verklighet tråkigt nog. Det ska alltid daltas med skitungarna. När någon stackars lärare väl ryter ifrån, ja då ska denne brännas på bål. #freestefanholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in