2024-05-10, 09:27
Medlem
Golan är ett område som Israel annekterat, Eden är ett mansnamn.

Lite som att Ryssland skulle skickat en tjej som heter Andrej Krim eller något.
2024-05-10, 09:27
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maimiitang
Var på Unibets sida och kollade. Israel står väldigt tydligt på tre gånger degen och är andrahandsfavorit.

Tack för uppdatering! Du och Unibet...

Unibet vek sig och jag skiter i att rösta.
2024-05-10, 09:34
Medlem
Är det någon som vet vad oddsen på spelsidorna var för att en Israelisk vinst innan gårdagens sändning?

Känns som man missat en chans för enkla pengar
2024-05-10, 09:35
Medlem
htsolna08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Är det någon som vet vad oddsen på spelsidorna var för att en Israelisk vinst innan gårdagens sändning?

Känns som man missat en chans för enkla pengar
igår vid 23 tiden stod israel i 48.00

Synd man inte spelade mer..
2024-05-10, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Mest politiskt färgade tävlingen någonsin, med hästlängder får man anta.
Spelteoretiskt kan Israel få helt enorma mängder sympatiröster i finalen och borde ha stora chanser att vinna det hela, om inte expertjuryn vänder det åt något annat håll.
För även om motståndet också är stort så finns det inget givet alternativ att stödrösta på.
Så det eventuella röstmotståndet kommer i så fall att spridas ut på en massa olika konkurrenter, om det inte vaskas fram ett jihad-bidrag som alla Palestina-aktivister kommer överens om att stödja i kampen mot Israel.
Men med Turkiet, Azerbajdzjan och Albanien ute ur leken finns det inte mycket kvar i halal-butiken att enas kring...

Det var värre när Ukraina vann, då var det endast på grund av politik som de vann. Det var många som tyckte synd om Ukraina som nation, men det är långt ifrån lika stor enighet om att det är synd som Israel som nation denna gång. Visst kommer de säkert att få en hel del röster från högertroll över hela Europa men förhoppningsvis är dessa fortfarande i minoritet förutom på diskussionsforum som detta.
2024-05-10, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08
igår vid 23 tiden stod israel i 48.00

Synd man inte spelade mer..
Satan! Visste jag det hade jag utan tvekan lagt en tusing. Får till och med lite ont i magen alltså... Fan hoppas dom inte vinner nu istället!

Man måste vara en riktig vänstermupp om man inte förutsåg detta.
2024-05-10, 09:47
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikom
Vilka är det då som t.ex. buar i arenan om de bojkottar menar du?

De få pro-palestinier som inte bojkottar.
2024-05-10, 09:48
Medlem
htsolna08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Satan! Visste jag det hade jag utan tvekan lagt en tusing. Får till och med lite ont i magen alltså... Fan hoppas dom inte vinner nu istället!

Man måste vara en riktig vänstermupp om man inte förutsåg detta.

Man hade kunnat sälja av nu och tio dubblat pengarna utan risk.

På Betfair
2024-05-10, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08
Man hade kunnat sälja av nu och tio dubblat pengarna utan risk.

På Betfair

Eller så hade dom inte gått vidare igår och du hade losat allt. Du kunde även ha köpt bitcoin 2011
2024-05-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorIdiot
Man behöver inte vara pro-palestinier, räcker med att man är humanist för att tycka det israeliska militären sysslar med är fruktansvärt.

Fast det är ju inte israeliska generaler som är här och sjunger. Flickan som är här och uppträder har knappast med det att göra. Hon råkar bara ha varit född där.
2024-05-10, 09:55
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Fetade:
1. Nej.

2. Fantasifullt.

1) Jo, tyvärr är det så.
2) Menar du att Jomshof-falangen och de typiska sionisterna inte har en enorm kärlek till Israel? Det räcker ju att kolla i grupperna på sociala medier som Facebook, Instagram och X för att se hur de gement kraftsamlar stödröster och uppmanar alla att rösta på Israel av politiska skäl. Det ser vi ju även i den här tråden hur det först nu blev viktigt att engagera sig i Eurovision. Glöm Sverige, det viktiga är Israel.

Jag har inga problem med att man röstar på det bidrag man tycker är bäst, inklusive Israel som jag själv rent av kan tänka mig rösta på eftersom jag anser att Eden Golan har en ljuvlig sångröst och bjöd på ett välgjort framträdande. Men att som svensk stödrösta på Israel i någon slags protest mot att folk kritiserar Israels brutala krigföring i Gaza tycker jag är otroligt löjligt.
Senast redigerad av -DaRude- 2024-05-10 kl. 09:59.
2024-05-10, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten

Eurovisionstråden på Reddit får en total meltdown när man inser detta, det är faktiskt väldigt underhållande.

Du som stödjer detta är en del av problemet.

Vi som faktiskt bryr oss om tävlingen vill inte ha ett till "Ukraina-år" där politisk röstning avgör vinnaren.

Ni som pysslar med detta är rent utav patetiska. Rösta på den bästa sången istället för att tramsa runt med er djävla godhetssignalering.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in