2024-05-10, 09:00
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag tyckte att Ukrainas låt var bra, värd att vinna.

Absolut, håller med.

Scenografin i många framträdanden är dock väldigt lik Loreens från förra året.

39% röstade på Israel i Italien. De andra låg runt 1-2% av rösterna. Verkar som Israel kan vinna detta.

Gapvänstern är mindre i antal.
Små hundar skäller högst.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Tack för tips!

Min röst går nu till ISRAEL..

...för att Unibet utesluter Israel
Var på Unibets sida och kollade. Israel står väldigt tydligt på tre gånger degen och är andrahandsfavorit.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
ESC har de senaste åren urartat till rena freakshowen.
De flesta bidrag låter i stort sett likadant och det ena uppträdandet är värre än det andra i smaklöshet.

Och ja, jag tittar med ett öga, bara för att hålla mig nutidsuppdaterad.
Gäsp🥱

Mycket Käärijä effekt i år. Ös och galna show, få ballader. Ingen låt sticker ut på ett positivt sätt, svårt att gissa vinnare, vilken låt som helst kan vinna.
2024-05-10, 09:04
Medlem
I Eurovision Song Contest spelar politiken tyvärr en större roll än den musikaliska prestationen och gör att många enbart röstar efter politiskt ställningstagande.
2024-05-10, 09:08
Avslutad
Undrar hur många % som röstar enbart för prestation och låt, inte för land och politik.

Kanske borde börja kalla det politik festivalen istället.
2024-05-10, 09:12
Medlem
Thelonegunmans avatar
Nesligt att vi inte fick rösta under semin men på lördag smäller det.
Kollar vanligtvis inte på eurovision men det här (Israel) var en fin låt som hedrade de som mördades den 7 oktober. Kanske borde hon sjunga lite mer på hebreiska då det lät mer effektfullt.
2024-05-10, 09:17
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
Som ni säkert såg så vann Israel Italiens röstning med nästan 40% av rösterna.
Förutsatt att de siffrorna följer snittet i Europa på lördag så lär Israel ligga bra till för en vinst.

Eurovisionstråden på Reddit får en total meltdown när man inser detta, det är faktiskt väldigt underhållande.

https://www.reddit.com/r/eurovision/s/0sXKpzARkl

Många av användarna uttrycker sin bestörthet och oförståelse hur detta kan ske.
En nyttig läxa i hur världen fungerar.
Realiteten är att Israel har ett starkt stöd i folkopinionen och folk är trötta på att få åsikter påtvingade av vänsterfolk och arabkramare.
Det är bäddat för en intressant final.

Helt otroligt! Jag klickade på din länk och närmare 100% av reddit-användarna tycks behöva någon form av psykvård.

Jag är normalt helt ointresserad av detta spektakel, men den här gången är det kanske läge att kolla på finalen. Allt är ju relativt, men är inte Israels bidrag ganska "bra".
2024-05-10, 09:18
Medlem
Green-Spirits avatar
Mest politiskt färgade tävlingen någonsin, med hästlängder får man anta.
Spelteoretiskt kan Israel få helt enorma mängder sympatiröster i finalen och borde ha stora chanser att vinna det hela, om inte expertjuryn vänder det åt något annat håll.
För även om motståndet också är stort så finns det inget givet alternativ att stödrösta på.
Så det eventuella röstmotståndet kommer i så fall att spridas ut på en massa olika konkurrenter, om det inte vaskas fram ett jihad-bidrag som alla Palestina-aktivister kommer överens om att stödja i kampen mot Israel.
Men med Turkiet, Azerbajdzjan och Albanien ute ur leken finns det inte mycket kvar i halal-butiken att enas kring...
2024-05-10, 09:20
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Och ändå tycks de få folkets röster.

Jag tror inte man ska anta att alla som röstar på Israel gör det som någon politisk gest eller för att man stödjer Israels vidriga övervåld mot de civila i Gaza. Stödet för Israel har störtdykt i de europeiska hushållen precis som i USA. De flesta försöker nog trots allt hålla isär politik och underhållning, och de som röstar på Israel gör det förmodligen helt oberoende av politik, och för att man gillar bidraget i sig.

Att många också stödröstar på Israel stämmer nog, men det är ju främst Jomshof-falangen och sionisthögerns fotsoldater som mobiliserar sig så flitigt på sociala medier för att rädda sitt herrefolk så fort de kallar på dem. Folk som aldrig röstat men som nu ser det som sin plikt att rädda Israel, ett land i MÖ som de älskar mer än Sverige.
2024-05-10, 09:22
Medlem
htsolna08s avatar
israel har sjunkit från 48.00 till 5.00 sedan igår ikväll
2024-05-10, 09:24
Medlem
Vad är de för norska töntar vi skickar?
Vi borde skickat Yasin Byn eller 24k
2024-05-10, 09:25
Medlem
Jaha,då skall man rösta på Israel imorgon.
Jag får väl se till att pricka in tiden för när man skall rösta på acceptabelt sätt..för sitta och kolla på hela skiten pallar jag ej.

Det spelades bättre musik på Abbas tid.Teach Inn som vinner för Holland 1975 är en personlig favorit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in