2024-05-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Du tror att Artemis kommer lyckas?

Det tror inte jag.

Artemis I har redan lyckats och nästa år planeras det upprepas med astronauter ombord.
Citera
2024-05-09, 23:31
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Artemis I har redan lyckats och nästa år planeras det upprepas med astronauter ombord.

Nja, det uppstod problem med Orionkapseln.

https://www.houstonpress.com/news/orion-capsule-re-entry-problems-slow-plans-for-artemis-ii-18070630
Citera
2024-05-10, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Visserligen offtopic men varför tror du det? Tror du att rymden inte finns och att de inte kan åka utanför iskupan som finns ovanför den platta jorden?
Nej jag tror inte att jorden är platt.
Jag tror helt enkelt att vi aldrig varit på månen eftersom allt pekar på att vi aldrig varit där.
Citera
2024-05-10, 00:11
Bannlyst
Citat:
Lyckats sätta folk på månen?
Citera
2024-05-10, 00:54
Medlem
Citat:
Lyckats sätta folk på månen?

Nej första delen av projektet
Citera
2024-05-10, 02:46
Bannlyst
Citat:
Nej första delen av projektet
Men vi pratar väl om att sätta folk på månen?

Du skrev att månlandningarna är dokumenterade och därför kan äktheten kontrolleras.
Då undrade jag hur det skulle gå till?

Det slog mig plötsligt att det är jobbigt att läsa allt negativt som skrivs om mig här. Jag vill som alla andra bli omtyckt så det frestar på att bli så hatad trots att det bara är Flashback.
Senast redigerad av tworiders 2024-05-10 kl. 02:57.
Citera
2024-05-10, 03:05
Medlem
Citat:
Men vi pratar väl om att sätta folk på månen?

Vilket är en del av projektet. Man hade knappast satsat dessa resurser på något som inte kommer att kunna göras.

Citat:
Du skrev att månlandningarna är dokumenterade och därför kan äktheten kontrolleras.
Då undrade jag hur det skulle gå till?

Och jag har tidigare skrivit ett svar till det. Läste du det ? Man får undersöka själva Apollo projektet.

Citat:
Det slog mig plötsligt att det är jobbigt att läsa allt negativt som skrivs om mig här. Jag vill som alla andra bli omtyckt så det frestar på att bli så hatad trots att det bara är Flashback.

Jag har varit kritisk till och påpekat felaktigheter i månlandningsförnekarnas argument men inte uttryckt hat till någon person
Citera
2024-05-10, 06:05
Bannlyst
Som jag tänker så var det otroligt viktigt att sätta en människa på månen. Så viktigt så att om det skulle visa sig att det inte gick, ja då var man tvungen att fejka.

Jag tycker det är en mycket rimlig tanke och jag förstår inte riktigt varför vissa blir direkt hatiska av den?
Citera
2024-05-10, 07:50
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Som jag tänker så var det otroligt viktigt att sätta en människa på månen. Så viktigt så att om det skulle visa sig att det inte gick, ja då var man tvungen att fejka.

Jag tycker det är en mycket rimlig tanke och jag förstår inte riktigt varför vissa blir direkt hatiska av den?
Om det inte gick att sätta en människa på månen, varför tävlade USA och Soviet om att sätta en man man på månen?
Varför avslöjade inte Soviet att USA's månlandning var fejk?
Varför försöker man göra en ny månlandning om det ändå inte går?
Varför spenderar Elon Musk enorma summor på en Marsresa om han vet att det inte ens går att landa på månen?

Vilka är det de försöker lura och varför?
Citera
2024-05-10, 08:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Om det inte gick att sätta en människa på månen, varför tävlade USA och Soviet om att sätta en man man på månen?
Varför avslöjade inte Soviet att USA's månlandning var fejk?
Varför försöker man göra en ny månlandning om det ändå inte går?
Varför spenderar Elon Musk enorma summor på en Marsresa om han vet att det inte ens går att landa på månen?

Vilka är det de försöker lura och varför?
Det kan jag inte gå in på.

Men skulle du kunna tänka dig att dom fejkade ifall du fick en anledning till varför ryssarna inte försökt avslöja dom?
Citera
2024-05-10, 08:14
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det kan jag inte gå in på.

Men skulle du kunna tänka dig att dom fejkade ifall du fick en anledning till varför ryssarna inte försökt avslöja dom?
Varför kan du inte gå in på det?
Citera
2024-05-10, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Varför kan du inte gå in på det?
Det är en annan historia.

Jag fattar att det låter idiotiskt och jag begriper att ingen kommer ta mig på allvar och det är så jag vill ha det, men OM du hade en anledning till att varken Kina, Ryssland eller någon annan stormakt ville avslöja, skulle du då kunna tänka dig att det var fejk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in