Citat:
Ursprungligen postat av
DRAVKCAB
Ledsen klyban men nu blir jag lite förvirrad. Är det inte ett bokföringsbrott Trump är anklagad för? Då skall vittnen kallas som kan ge stödbevisning om detta vilket du anser inte Stormy har någon som helst kunskap i. Då ställer sig då frågan varför Stormy var i rätten och agerade enligt CNN "toddler eskt" och inte alls kunde tillföra något i frågan om ett eventuellt bokföringsbrott?
Det är ju det jag frågar om och om igen men ingen kan förklara lika bra som du att Stormy faktisk inte hade en aning om vad hon pratade om vad det gäller sakfrågan. Förutom att hon inte gillar Trump som person tillförde ju hennes vittnesmål inget av substans vad det gäller brottsanklagelsen.
Jag tror det är första gången vi är eniga Klyban. Jag skall märka denna dag i kalendern.
Visst är det så, du har så rätt så rätt där, dock en halmgubbe då det är inget jag ens ifrågasatt överhuvudtaget, så vad är argumentet där då?
Som du förstår så påstår försvaret och donalds hen aldrig haft sex med Stormy och inte betalat ut en muta för få Stormy att vara tyst.
Och det är där vittnesmålet är tillför, för nu bevisade hon via sitt vittnesmål att sex förekommit och fått en muta för vara tyst pga hjälpa donalds i valen.
Det var hennes uppgift detta åtal, hur kan du missat det?
Och hur någon kan vara så korkad att tro Stormy skulle bevisa bokföringsbrott, den måste verkligen inte ha en susning det allra minsta om detta åtal.(Och nu pratar vi om alltså ingenting.)
Och ja, vi är till 100% överens att vi vet Stormy aldrig skulle vittna om bokföringsbrotten.
Det Stormy har tillfört är att försvaret och donalds visst haft sex, och att Stormy fick en muta för vara tyst för hjälpa donalds i valen.
Resten är bara utfyllnad och kontext för sexet och mutan, och det är det som CNN återger.
Och hade donalds aldrig nekat sex förekommit med Stormy och att hen betalade en muta för hon skulle vara tyst, ja, då hade Stormys vittnesmål inte var 100% nödvändigt som nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Huggig
Självaste sexet med Stormy är vad allt handlar om. Han ville dölja det genom att göra lite olagliga saker. Så man måste precisera vad som har hänt. Och vad som inte har hänt. Om snoppen ska visas kan ju MTG ta upp den och diskutera den.
Användaren vill inte förstå det främsta syftet med vittnesmålet och slå ned lögnen som försvaret och donalds gett och att inget sex förekommit, och att det inte skulle vara en muta för Stormys tystnad för hjälpa donalds i valen.
Annars är det ett rätt komiskt påstående att Stormy hade sex med Cohen istället och mutan var för att Stormy inte skulle berätta hon hade haft sex med Cohen(Haha, hör du hur sjukt det låter om du läser det igen.)

För varför skulle då Stormy inte prata om detta och donalds som person för och om det var Cohen?
Faller på sin egen orimlighet.
Det är därför Stormys vittnesmål var 100% nödvändigt, och så hon skulle berätta hon hade haft sex med donalds och hade fått en muta för vara tyst om detta för hjälpa donalds i valen.