2024-05-07, 22:17
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Har du en Lidl precis vid husknuten??

Tio minuter bort. Var faktiskt på Lidl i går men handlade ingen dagmartårta, det finns kanske hopp om mig trots allt

Köpte på mig mer av den fina gräddosten från Boxholm som de har. Den är väldigt god och känns väldigt prisvärd även för 89kr/kg, även om jag är rätt säker på att den kostade 79 tidigare. Kanske ännu billigare... Oavsett är den väldigt god, överlägsen Åseda och övriga.
Citera
2024-05-09, 11:57
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Däremot ser jag ingen Gazpacho, det brukar de ju ha.

De har tagit bort den från spanska sortimentet sedan ett halvår eller så.
Citera
2024-05-09, 16:29
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
De har tagit bort den från spanska sortimentet sedan ett halvår eller så.

Fanken vad surt :-(

Några av höjdpunkterna var ju just den spanska gazpachon till ett mycket rimligt pris, och sedan den speciella Almdudlern från Österrike.

Får väl mejla dem och önska en återkomst av dessa. De kanske inte tjänar så mycket på dem, men de lyfter temaveckorna.
Citera
2024-05-10, 17:24
Medlem
Stör mig på att de placerar billiga "utgågna" bröd, frukt och grönsaker efter kassorna. Inte ställer jag mig i kö igen bara för att köpa ett sketet bröd. Ologiskt, sån är lidl.
Citera
2024-05-10, 17:29
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchokladglass
Stör mig på att de placerar billiga "utgågna" bröd, frukt och grönsaker efter kassorna. Inte ställer jag mig i kö igen bara för att köpa ett sketet bröd. Ologiskt, sån är lidl.
Står du i kön först för att när det är din tur gå och hämta en påse gammalt och sedan går och ställer dig sist i kön igen? De jag sett som köper dessa har oftast andra varor och när dom lastat upp dessa går dom och hämtar en påse gammalt och lägger till bland sina varor.

Med tanke på Lidls typiska kundklientel vore det döden att lägga dessa påsar inne i butiken, då skulle allt färskt bröd hamna i påsarna innan dom kom till kassan.
Citera
2024-05-11, 01:26
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchokladglass

Man kan säga till vad för påse man ska ha så slår de in den och sen är det bara rycka en påse på vägen ut
Citera
2024-05-12, 16:52
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Tio minuter bort. Var faktiskt på Lidl i går men handlade ingen dagmartårta, det finns kanske hopp om mig trots allt

Köpte på mig mer av den fina gräddosten från Boxholm som de har. Den är väldigt god och känns väldigt prisvärd även för 89kr/kg, även om jag är rätt säker på att den kostade 79 tidigare. Kanske ännu billigare... Oavsett är den väldigt god, överlägsen Åseda och övriga.

Nästa vecka tors-sön kommer Lidl ha Dagmarstårta för 29:90:-

Nu 366 g. Tidigare låg den på 375 g, men det blir nog ett bra tillfälle o testa den.
Senast redigerad av 2n00b4U 2024-05-12 kl. 16:57.
Citera
2024-05-12, 17:56
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Nästa vecka tors-sön kommer Lidl ha Dagmarstårta för 29:90:-

Nu 366 g. Tidigare låg den på 375 g, men det blir nog ett bra tillfälle o testa den.

Tror inte det är någon nackdel att den är lite mindre, eftersom den lockar till att äta hela på en gång
Citera
2024-05-13, 20:59
Medlem
Elementarts avatar
Matrikets prinskorv tyckte jag var riktigt god.

Ibland brukar ju Lidl sänka priset på varor (30%, 50%) som är på väg att gå ut, är det någon som har koll på när man har som störst chans att fynda dessa varor?
Citera
2024-05-14, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Longfingret
Någon som nyss varit på Lidl och har koll på deras frysta pizzor, brukade köpa när det var typ XXL veckor ,Paket 4 istället för 3 mm för ca 50-60kr ?
Ok inga gourmet pizzor direkt men för snabb måltid att fylla buken ;-)
Någon som har koll ?

Sent svar men Lidls fryspizzor är ovanligt tråkiga och osmakliga.

Köp hellre deras färskpizzor som är smaskens.
Citera
2024-05-16, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Man kan säga till vad för påse man ska ha så slår de in den och sen är det bara rycka en påse på vägen ut

De påsarna är gratis på min lidl. Dagen-efter-bröd som skänkes säger dem.
Citera
2024-05-16, 02:46
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Matrikets prinskorv tyckte jag var riktigt god.

Ibland brukar ju Lidl sänka priset på varor (30%, 50%) som är på väg att gå ut, är det någon som har koll på när man har som störst chans att fynda dessa varor?

Hänga på låset när dom öppnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in