Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-08, 10:49
  #97
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jaha?


Är du på riktigt? Att du personligen förknippar ett visst plagg med ett visst kön betyder inte att andra tänker på samma sätt om det plagget.

Har en skjorta som jag använt ett bra tag. Tyckte förr att det var lite märkligt att den var knäppt åt fel håll, så man fick trycka i knapparna med vänsterhanden. Någon gång fick jag berättat för mig att det beror på att det är en tjejskjorta och att tjejkläder ofta knäpps åt motsatt håll av någon anledning. Jag tänkte "jaha". Om någon får för sig att jag försöker klä ut mig till tjej (skulle vara en jävligt ful tjej för övrigt) så får de väl tro det.

Finns för övrigt en hel del rosa manskläder. Många undviker dem för att de tänker som du. Sen finns det säkerligen många som använder dem för att de är bögar eller fjollor och hänger i sådana kretsar och liknande. Men det finns också de som har sådana kläder av den enkla anledningen att de tycker det är snyggt. Har sett en del rosa kostymer. Inget för mig, men en del har varit jävligt snygga. För övrigt har rosa setts som en manlig färg historiskt.

På sommaren händer det att jag har sarong, av den enkla anledningen att det är bekvämt och luftigt. Har också en arbetskilt jag använder i bland annat garaget av samma anledning. Det är skönt att slippa pungsvett.
Har sett dig diskutera. Du förväxlar vrånghet och trångsynthet med logik.
Är du man? Hur ofta går du med högklackat till jobbet? Inte alls? Varför inte? Varför har kvinnor högklackat tror du?

Bara på FB måste man diskutera totala självklarheter eftersom det finns människor som inte reflekterar över sin tillvaro alls. Och t.ex blir chockade när inte alla män kommer i högklackat.
Citera
2024-05-08, 10:54
  #98
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Jag tror du behöver hjälp

Män kan gå barbröstade
Så åven jag
Varför finns inga barbröstade män på din arbetsplats?

Varför finns inga barbröstade kvinnor ens på en badstrand?

Brukar du ens lämna ditt källarrum? Du verkar omedveten om ganska basala saker, t.ex dress code och kläders värde i samhället.
Citera
2024-05-08, 11:05
  #99
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Är du man? Hur ofta går du med högklackat till jobbet? Inte alls? Varför inte? Varför har kvinnor högklackat tror du?

Bara på FB måste man diskutera totala självklarheter eftersom det finns människor som inte reflekterar över sin tillvaro alls. Och t.ex blir chockade när inte alla män kommer i högklackat.
Högklackat är synnerligen obekvämt och opraktiskt. Det är huvudanledningen till att jag inte har det.
Citera
2024-05-08, 11:32
  #100
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Högklackat är synnerligen obekvämt och opraktiskt. Det är huvudanledningen till att jag inte har det.
Det tycker jag också. Men varför har kvinnor obekväma opraktiska skor? Av dumhet? Eller spelar kläder och skor kanske roll?
Citera
2024-05-08, 13:38
  #101
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det tycker jag också. Men varför har kvinnor obekväma opraktiska skor? Av dumhet? Eller spelar kläder och skor kanske roll?
Jag säger bara anledningen till att jag inte vill ha högklackat.

Men skulle jag hitta en rosa jacka som jag gillade så hade jag haft den på mig.
Citera
2024-05-08, 15:25
  #102
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Men skulle jag hitta en rosa jacka som jag gillade så hade jag haft den på mig.
Det lustiga exemplet faller ju på "gillar". Du kommer inte att hitta en rosa jacka du "gillar", på samma sätt som du inte kommer att hitta högklackade skor som du "gillar". Däremot verkar kvinnor "gilla" dem så kanske är det iallafall skillnad på kvinnor och män. Även om du förnekar och tydligen lika bra kan räkna dig som kvinna.
Citera
2024-05-08, 15:52
  #103
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det lustiga exemplet faller ju på "gillar". Du kommer inte att hitta en rosa jacka du "gillar", på samma sätt som du inte kommer att hitta högklackade skor som du "gillar". Däremot verkar kvinnor "gilla" dem så kanske är det iallafall skillnad på kvinnor och män. Även om du förnekar och tydligen lika bra kan räkna dig som kvinna.
Jag har sett rosa kavajer som jag gillar.

Finns många tjejer som har boxershorts istället för trosor för att de är bekvämare. Om trosor hade varit bekvämare än boxershorts hade jag valt det.
Citera
2024-05-08, 15:55
  #104
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag har sett rosa kavajer som jag gillar.

Finns många tjejer som har boxershorts istället för trosor för att de är bekvämare. Om trosor hade varit bekvämare än boxershorts hade jag valt det.
Så varför köpte du inte den rosa jackan du gillade?

Ännu ett uselt exempel boxershorts. Det är ju inte "känsla" av kläder vi diskuterar, utan hur man ser ut i samhället med dem och vilket intryck man ger. Du kan få ha satintrosor om du vill. men du kommer inte att visa dem, tro mig.
Citera
2024-05-08, 15:56
  #105
Avstängd
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Läste precis denna artikel:

https://www.expressen.se/mama/mamali...r-bara-klader/



Vad tycker ni om att uppmuntra sin son klä sig som en tjej? Är det inte lite konstigt? Borde man inte som förälder vilja att ens son klär sig som en grabb? Hur skulle ni själva göra i denna situation om er son ville ha klänning på sig?


Harmlöst tycker jag.
Gissar att killen så småningom kommer att placera sig på HBTQ skalan en vacker dag. Kanske homo ?
Men jag bryr mig inte.
Citera
2024-05-08, 16:04
  #106
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Så varför köpte du inte den rosa jackan du gillade?
Det var inte i en affär. Sen köper jag inte exakt allt jag gillar heller.

Citat:
Ännu ett uselt exempel boxershorts. Det är ju inte "känsla" av kläder vi diskuterar, utan hur man ser ut i samhället med dem och vilket intryck man ger.
Jag nämnde även tidigare att jag har sarong och arbetskilt. Och jag har även en skjorta som är av dammodell.

Har även haft flickvänner som lånat mina kläder en hel del. Det har inte haft ett dugg att göra med att "klä ut sig till en man" utan att de helt enkelt bara inte bryr sig om vad sådana som du tror och tycker.
Citat:
Du kan få ha satintrosor om du vill. men du kommer inte att visa dem, tro mig.
Vad du tror du vet om mig är rätt oväsentligt.
Citera
2024-05-08, 16:05
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Varför finns inga barbröstade män på din arbetsplats?

Varför finns inga barbröstade kvinnor ens på en badstrand?

Brukar du ens lämna ditt källarrum? Du verkar omedveten om ganska basala saker, t.ex dress code och kläders värde i samhället.

Klart man inte går barbröstad på jobbet

Men på stranden tycker jag man kan gå som man vill
Men det är pga att män inte kan hålla fingrar i styr som kvinnor måste skyla sig

Vi har helt olika syn
Så är det bara
Citera
2024-05-08, 16:07
  #108
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Klart man inte går barbröstad på jobbet

Men på stranden tycker jag man kan gå som man vill
Men det är pga att män inte kan hålla fingrar i styr som kvinnor måste skyla sig

Vi har helt olika syn
Så är det bara
Du sprider ännu fler myter om män alltså. Alla är tafsare. Kul världsbild.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback