2024-05-08, 13:08
Medlem
vaxelnhallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det var så. Jag fick inte komma på famileträffar under ett år, för att en av de äldre var rädd för mig.
Fick även höra att jag var konspirationsteoretiker och borde åtminstone vaccinera mig för att skydda andra.

Har inte haft covid eller varit ”förkyld” sedan innan pandemin, men de vaccinerade har varit sjuka flera gånger, även med bekräftad covid. Covid är förövrigt bara en vanlig förkylning/flunsa, vilket är bra att gå igenom för att stärka immunförsvaret.

Är du på riktigt? Jag fick covid innan något jävla vaccin fanns. Vet du vad det gav mig? Jo en skadad lever, kronisk urtikaria (nässelutslag som aldrig försvinner), kronisk trötthetssymptom som aldrig blir bättre och förkylningar som löser av varandra med bihållsinflammation på köpet. En vanligt förkylning gör inte en sådan skada.

Jag var aldrig sjuk innan covid och blev heller aldrig smittad av andra sjuka i min närhet. Nu kan jag inte ens gå utanför dörren utan att dra på mig något jävla skit. Så du kan ta det där med en vanlig förkylning och dra dit pepparn växer....
Citera
2024-05-08, 13:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Exakt så var det. TVÅ barn i min dotters klass 7 på Järnåkraskolan, en var min, tog INTE vaxxinet. Sjuksköterskan kom glatt in i klassrummet, bad ENBART dessa två stanna kvar, och tågade leende (triumferande?) ut ur klassrummet med resten så de fick sin spruta. Som numera är förbjuden och indragen. Krävs enormt mod att gå emot konsensus.
Det där är ju för fan en påverkansoperation värdig CIA.
Dess syfte är att visa gruppen att "de två är annorlunda, var inte som de två"!
Fy fan vad förbannad man blir! Var detta i Sverige, för åtminstone i Stockholm vaccinerade man inte barn mot covid.
Citera
2024-05-08, 13:16
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Exakt så var det. TVÅ barn i min dotters klass 7 på Järnåkraskolan, en var min, tog INTE vaxxinet. Sjuksköterskan kom glatt in i klassrummet, bad ENBART dessa två stanna kvar, och tågade leende (triumferande?) ut ur klassrummet med resten så de fick sin spruta. Som numera är förbjuden och indragen. Krävs enormt mod att gå emot konsensus.

Förlåt om jag är dum, men jag förstår inte.
Sjuksköterskan bad alltså enbart de som skulle ta sprutan att följa med, för att ta sagda spruta?

Vad skulle de annars göra? Stå och titta på?
Citera
2024-05-08, 13:17
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamadryad
Har inte häller upplevt mobbning, men nog höjdes det på ögonbrynen när man sa att man sa att man inte var vaccinerad. Fick höra frasen "Alla gör ju som de vill" (eller likn) med en dryg underton ganska många gånger både på jobb och privat.

Dety kändes som att det var väldigt många som blev provocerande.
Nu vaccinerade jag mig två gånger men det var för att jag var rädd på riktigt. (Jag har inte samma immunskydd som alla andra efter en alldeles för stark medicindos som ung.)

Efter första vaccineringen var jag kärnfrisk och pigg. Efter andra vaccineringen hade jag ont i överarmen i över ett års tid.
Då beslutade jag mig för att inte ta fler. Hade inte en förkylning förrän två år senare, då omicron versionen.

"Göra rätt för sig" var en fras som hördes. "Ta sitt ansvar" ett annat. Når det gällde dessa människors barn var visan annorlunda. "Nä jag vill inte att de ska behöva..."
Citera
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det där är ju för fan en påverkansoperation värdig CIA.
Dess syfte är att visa gruppen att "de två är annorlunda, var inte som de två"!
Fy fan vad förbannad man blir! Var detta i Sverige, för åtminstone i Stockholm vaccinerade man inte barn mot covid.
Det är bra att minnas historier som denna, när man nu två år senare inser att all vaxxpropaganda var fake, att grupptryck användes även i Sverige, men minnet har glömt hur illa det var.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Förlåt om jag är dum, men jag förstår inte.
Sjuksköterskan bad alltså enbart de som skulle ta sprutan att följa med, för att ta sagda spruta?

Vad skulle de annars göra? Stå och titta på?
Symboliken. Peka ut två personer som "inte som alla andra".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Astra Zenecas, var det inte det som starkt rekomenderas att man skulle just ta det och många svenska medborgare tog det?

Jag ville inte ha någon experimentmedicin, så för min del var det inte aktuellt, men minns jag ringde och frågade vilka vacciner som var aktuella. Och fick till svar att det visste de inte. Att de som åkte och tog sprutan, inte kunde veta innan vad det var för något. Och jag frågade grannar som tagit sprutan, och de svarade att de inte visste vad de fått!
Citera
2024-05-08, 13:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Det är bra att minnas historier som denna, när man nu två år senare inser att all vaxxpropaganda var fake, att grupptryck användes även i Sverige, men minnet har glömt hur illa det var.
Ja jag minns att de sa att man KUNDE få vaccin för mellanstadieelever och uppåt men det var frivilligt och "onödigt eftersom barn inte drabbas lika hårt, blir friska snabbare" yada yada.
Citera
2024-05-08, 13:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Jag ville inte ha någon experimentmedicin, så för min del var det inte aktuellt, men minns jag ringde och frågade vilka vacciner som var aktuella. Och fick till svar att det visste de inte. Att de som åkte och tog sprutan, inte kunde veta innan vad det var för något. Och jag frågade grannar som tagit sprutan, och de svarade att de inte visste vad de fått!
Märkligt.

Precis alla jag känner har vetat innan de tagit sprutan vad för märke det var.
Citera
2024-05-08, 13:22
Medlem
DrOutlaws avatar
Problemet med alla idioter som läser detta är att dom inte förstår att 5 miljarder vaccindoser har administrerats. Testa ge 5 miljarder människor verkningslöst vatten så kommer ett antal gå bort i blodproppar också.
Citera
2024-05-08, 13:23
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaxelnhallo
Är du på riktigt? Jag fick covid innan något jävla vaccin fanns. Vet du vad det gav mig? Jo en skadad lever, kronisk urtikaria (nässelutslag som aldrig försvinner), kronisk trötthetssymptom som aldrig blir bättre och förkylningar som löser av varandra med bihållsinflammation på köpet. En vanligt förkylning gör inte en sådan skada.

Jag var aldrig sjuk innan covid och blev heller aldrig smittad av andra sjuka i min närhet. Nu kan jag inte ens gå utanför dörren utan att dra på mig något jävla skit. Så du kan ta det där med en vanlig förkylning och dra dit pepparn växer....
Extrema outliers som dig säger ju ingenting. Finns kärnfriska som dött av influensa. Det betyder inte att vi ska klassa influensa som farlig. Covid var och är en mild infektion.
Citera
2024-05-08, 13:25
Medlem
Det rådde en viss kognitiv dissonans under denna period. Jag minns att jag räknade tidigt på konsekvenserna av detta ''livsfarliga virus'' och jag gjorde därefter en personlig bedömning där jag bedömde att jag inte tyckte att det var värt att vaccinera mig.

Vissa sa ju då till mig: ''Varför ska du inte vaccinera dig, du har ju lägre risk''? Varpå jag svarade: ''Du har även lägre risk för en massa saker om du sitter inne hela dagarna, så varför gör du inte det för''? Inget svar fick jag på den frågan men jag tror de fick sig en tankeställare.

Man kan inte trolla bort döden och folk var omedvetna och ignorerade totalt ett väldigt viktigt koncept under denna period - klinisk relevans.

Folk var helt besatta av de relativa siffrorna men det tog väldigt långt tid innan många förstod att även de absoluta är viktiga.

Viruset var ju inte som polio direkt där man kan bli förlamad etc.

Under denna period så kunde jag även jobba hemifrån, var ung & frisk och träffade knappt några under den perioden. Jag bodde även glest. Varför skulle jag vaccinera mig för?

Nu med facit i hand så anser jag att jag gjorde helt rätt beslut.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-05-08 kl. 13:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in