Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Eftersom du tydligen inte minns så var Tegnells föregångare i media redan i februari 2020 och han sa tydligt att det inte gick att stoppa corona och det var bäst att den bara släpptes fri. Detta fastnade i alla svenska politikers minne, faktiskt ända till USA och Boris i UK, och det var alltså på ett sätt vett som styrde Sverige. Tyvärr fegade vi ur när 100 länder kom fram till något annat, men Lund där jag bodde var ändå ett av världens corona-bästa länder att bo i. Vi hade i princip ingen påverkan och många av oss tog inte vaxxin.
Jag hade faktiskt vaxxin-flyktingar i min villa, som jag hyrde ut då. En familj flydde från Nya Zeeland som var värsta terroriststaten med tvångsvaxxinering, och familjen googlade fram att just Lund var fridsammast på jorden från detta. De hade rätt.
Sverige är ett bra och vettigt land.
Nej det var engelska regeringens rådgivare som började prata om flockimmunitet och illustrerade begreppet genom att ösa vatten från en hink till en annan. Coronavirus är kända sedan länge både hos människor och djur och man vet att genomgången coronavirusinfektion enbart ger mycket kortvarig immunitet, det handlar om månader. Det fanns aldrig några realistiska utsikter till flockimmunitet gm infektion. Trots att regeringens skojiga pressis i maj 2020 redovisade att 6 miljoner stockholmare redan hade haft Covid
Du har kanske glömt när Lövfven satt och berättade att vi skulle få räkna döda i tusental. Det var för att de just beslutat att vi skulle ha fri smittspridning. Som bekant var det extra poppis då att se äldre som Sveriges stora problem, medan kriminella invandrare fortfarande var en vinst på sikt. Superekonomin vi kunde få tack vare dem, glömt den också? Klart regeringen ville avliva så många äldre de bara kunde. AZs vaccin var en välkommen hjälp.
Vi valde den billigaste lösningen, för vi hade inget val. Vi hade inga reserver. Ingen skyddsutrustning, ingen civil beredskap, kastrerat polisväsende, lagar som förhindrar att militären ingriper i fredstid, helvetes massa bidragsinvandrare som bara älskar att kravalla.
Vi svenskar inbillar oss gärna att vi är vettigare än andra. Det är 100% inbillning och numera mest att betraktas som en freudiansk försvarsmekanism. Ett land som är vettigt monterar inte ner hela sin beredskap och låter sig villigt översvämmas av våldsbenägna analfabeter och islamister.