2024-05-08, 13:32
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Symboliken. Peka ut två personer som "inte som alla andra".

Skulle de låtsas få sprutan? För att mörka att de inte tar den? Eller?

Jag fattar inte. Sprutan var valfri. Alla tog den inte?
Citera
2024-05-08, 13:36
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
De tar inget jävla ansvar. De drar in det det av kommersiella skäl, ergo det finns inga pengar att tjäna för att ingen vill ha skiten. Tro du det här handlar om välgörenhet?
Ja folk är för jävla korkade och inbillska. Preparaten hade bara två syften. Pengar och minska antalet folk på jorden. Stackars satar som inokulerat sig har ett helvete framför sig och det kan de ha då de drar med sig alla oss förnuftiga in i agenda 2030.
Citera
2024-05-08, 13:38
Medlem
vaxelnhallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Extrema outliers som dig säger ju ingenting. Finns kärnfriska som dött av influensa. Det betyder inte att vi ska klassa influensa som farlig. Covid var och är en mild infektion.

Fast nej man kan inte påstå att covid är en mild infektion när utfallet slår så olika från person till person! Att äldre personer dör av influensa eller dylikt är kanske inte konstigt men dödsfall och allvarliga komplikationer har drabbat människor i alla åldrar och dessutom har extremt många. Nu säger jag inte att jag förespråkar vaccinet men om vi funderar ett varv på vad som hade hänt om personer inte vaccinerat sig/isolerat sig, hur hade utfallet blivit då? Är det värt att riskera så mycket mer?
Citera
2024-05-08, 13:42
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Jag tog två injektioner av Covidvaccin i början av pandemin och det var Astra-Zenecas vaccin, som är ett traditionellt framställt vaccin, som man då fick. Jag är tacksam över att det inte var något mRNA-vaccin som jag fick, det är mRNA-vaccinerna som för mig och många andra är misstänkta/bekräftade med ett flertal allvarliga biverkningar. Något mRNA-vaccin har jag inte injicerat och kommer heller ej att göra.

Anledningen att Astra-Zenecas nu tas bort från marknaden är troligtvis för att de har utsatts för kraftiga påtryckningar av vaccinjättar som Pfizer, Moderna mfl. Dessa vill ha hela marknaden för sig själva för att i princip helt utan insyn och möjligheter att stoppa detta kunna kränga sina livsfarliga produkter, alltihopa stött av tex WHO, UN, EU mfl. WHO vill ju tom ha möjlighet att införa vaccineringstvång för samtliga medborgare i världens alla länder samtidigt som de vaccinproducerande företagen själva har marknadsmonopol och helt kan friskriva sig från ansvar och skadeståndskrav.
Vad vet du om medicin? Det är ett DNA vaccin, vektorburet. Ett sannolikt farligare preparat då det är dubbel helix, stabilare än enkel helix mrna. Jävla sopa!
Citera
2024-05-08, 13:43
Medlem
Ursprungligen postat av Urbizzo
Jag ville inte ha någon experimentmedicin, så för min del var det inte aktuellt, men minns jag ringde och frågade vilka vacciner som var aktuella. Och fick till svar att det visste de inte. Att de som åkte och tog sprutan, inte kunde veta innan vad det var för något. Och jag frågade grannar som tagit sprutan, och de svarade att de inte visste vad de fått!

Citat:
Märkligt.

Precis alla jag känner har vetat innan de tagit sprutan vad för märke det var.

Jag ringde till covid-upplysningen.
Citera
2024-05-08, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Eftersom du tydligen inte minns så var Tegnells föregångare i media redan i februari 2020 och han sa tydligt att det inte gick att stoppa corona och det var bäst att den bara släpptes fri. Detta fastnade i alla svenska politikers minne, faktiskt ända till USA och Boris i UK, och det var alltså på ett sätt vett som styrde Sverige. Tyvärr fegade vi ur när 100 länder kom fram till något annat, men Lund där jag bodde var ändå ett av världens corona-bästa länder att bo i. Vi hade i princip ingen påverkan och många av oss tog inte vaxxin.

Jag hade faktiskt vaxxin-flyktingar i min villa, som jag hyrde ut då. En familj flydde från Nya Zeeland som var värsta terroriststaten med tvångsvaxxinering, och familjen googlade fram att just Lund var fridsammast på jorden från detta. De hade rätt.

Sverige är ett bra och vettigt land.

Nej det var engelska regeringens rådgivare som började prata om flockimmunitet och illustrerade begreppet genom att ösa vatten från en hink till en annan. Coronavirus är kända sedan länge både hos människor och djur och man vet att genomgången coronavirusinfektion enbart ger mycket kortvarig immunitet, det handlar om månader. Det fanns aldrig några realistiska utsikter till flockimmunitet gm infektion. Trots att regeringens skojiga pressis i maj 2020 redovisade att 6 miljoner stockholmare redan hade haft Covid

Du har kanske glömt när Lövfven satt och berättade att vi skulle få räkna döda i tusental. Det var för att de just beslutat att vi skulle ha fri smittspridning. Som bekant var det extra poppis då att se äldre som Sveriges stora problem, medan kriminella invandrare fortfarande var en vinst på sikt. Superekonomin vi kunde få tack vare dem, glömt den också? Klart regeringen ville avliva så många äldre de bara kunde. AZs vaccin var en välkommen hjälp.

Vi valde den billigaste lösningen, för vi hade inget val. Vi hade inga reserver. Ingen skyddsutrustning, ingen civil beredskap, kastrerat polisväsende, lagar som förhindrar att militären ingriper i fredstid, helvetes massa bidragsinvandrare som bara älskar att kravalla.

Vi svenskar inbillar oss gärna att vi är vettigare än andra. Det är 100% inbillning och numera mest att betraktas som en freudiansk försvarsmekanism. Ett land som är vettigt monterar inte ner hela sin beredskap och låter sig villigt översvämmas av våldsbenägna analfabeter och islamister.
Senast redigerad av Leanderine 2024-05-08 kl. 14:13.
Citera
2024-05-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Astra Zenecas, var det inte det som starkt rekomenderas att man skulle just ta det och många svenska medborgare tog det?

Snarare tvärt om, det var ju det som folk blev dåliga av när de tog det så ingen ville ta det, inklusive oss som ville vaccineras.

Det är lustigt hur antivaxxare tycker om att komma ihåg saker på ett sätt som gagnar deras konspiratoriska hjärnor.
Citera
2024-05-08, 14:15
Medlem
Citat:
Jag ville inte ha någon experimentmedicin, så för min del var det inte aktuellt, men minns jag ringde och frågade vilka vacciner som var aktuella. Och fick till svar att det visste de inte. Att de som åkte och tog sprutan, inte kunde veta innan vad det var för något. Och jag frågade grannar som tagit sprutan, och de svarade att de inte visste vad de fått!
Ibland blir lögnerna bara skrattretande 😃
Citera
2024-05-08, 14:16
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det var så. Jag fick inte komma på famileträffar under ett år, för att en av de äldre var rädd för mig.
Fick även höra att jag var konspirationsteoretiker och borde åtminstone vaccinera mig för att skydda andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det var ett test för att se hur man kan styra människor, samt att tjäna massor av pengar. Hade läkemedelsbolagen varit alturister som sig bör, hade inte denna skrämselpropaganda och pengahunger behövts.
Förstår faktiskt din släkt helt och hållet där, du verkar sakna insikt om både dig själv och omvärlden när du skriver sådär rakt efter vartannat.

Det är nog inget du ska tro var generellt eller representativt för samhället i stort. Jag vaccinerade mig inte heller och har stött på patrull exakt noll gånger. Men då snackar jag mig inte heller trött på globalt omfattande konspirationer etc.
Citera
2024-05-08, 14:18
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Var det verkligen så? Jag har sett det på nätet men i det verkliga livet har jag hela tiden varit öppen med att jag inte vaccinerat mig och att jag inte tänker göra det. Det är ingen som har mobbat eller stött ut mig för det.

Ofta säger folk inte rakt ut vad de tycker men du kan räkna med att du kallats foliehatt bakom din rygg.
Citera
2024-05-08, 14:24
Medlem

Citat:
Märkligt.

Precis alla jag känner har vetat innan de tagit sprutan vad för märke det var.

för tydlighetens skull: Jag ringde till covid-upplysningen, och de svarade att man inte kan få reda på vilka vaccin som används. Jag tyckte det var otillfredsställande så jag försökte fråga om det var olika vaccin o olika regioner, och jag fick till svar att jag kunde ringa regionerna och fråga. Vilket jag inte gjorde eftersom det verkade ganska utsiktslöst.
Men bara att de svarade så, gjorde mig betänksam.
Grannar som jag frågade brydde sig antagligen inte - att det är för komplicerad fråga - så de litade väl på myndigheterna.
Citera
2024-05-08, 14:24
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaxelnhallo
Fast nej man kan inte påstå att covid är en mild infektion när utfallet slår så olika från person till person! Att äldre personer dör av influensa eller dylikt är kanske inte konstigt men dödsfall och allvarliga komplikationer har drabbat människor i alla åldrar och dessutom har extremt många. Nu säger jag inte att jag förespråkar vaccinet men om vi funderar ett varv på vad som hade hänt om personer inte vaccinerat sig/isolerat sig, hur hade utfallet blivit då? Är det värt att riskera så mycket mer?
Det är extremt få i yngre åldrar som blivit allvarligt sjuka, och har dom blivit det så har dom oftast haft andra riskfaktorer. Covid är att likställa med en influensa.

Sprutan har ju bara gjort allt värre. Den har inte hjälpt utan själpt eftersom den introducerar en komponent av viruset som kan göra skada, via en mekanism som är högst onaturlig. Det är alltså inte ett vanligt vaccin eller ett vaccin överhuvudtaget rent tekniskt.

Om man vid det här laget fortfarande tror att sprutan gjorde någon nytta alls så har man inte hängt med. Det är den största medicinska skandalen/scammen i historien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in