Citat:
Ursprungligen postat av
Leanderine
Du fattar att orsaken till att vi inte hade lockdown var att vi inte hade någon som helst möjlighet att hantera upplopp, plundring och storskalig homeinvasion av
utanförskapare i fler än en stad samtidigt va? Eller du tror att vår inkompetenta sosseregering, slappkuken Tegnell och fjollpolischefen Eliasson liksom plötsligt började måna om svenskarnas bästa? Vi hade inte lockdown för vi hade inga möjligheter att upprätthålla ordningen.
Astra Zenecas vaccin drogs in tidigt för att det var ett dåligt vaccin med svåra biverkningar. Det skrevs inte så mycket om det då, 2021, eftersom media undvek att rapportera negativt om vaccin och därigenom minska vaccinviljan hos befolkningen. Ingen av mina 65+ i familjen tog det trots att det påstods vara säkert för 65+, men de fick då vara utan vaccin, de hade inte rätt att välja något av de andra vaccinerna.
Eftersom du tydligen inte minns så var Tegnells föregångare i media redan i februari 2020 och han sa tydligt att det inte gick att stoppa corona och det var bäst att den bara släpptes fri. Detta fastnade i alla svenska politikers minne, faktiskt ända till USA och Boris i UK, och det var alltså på ett sätt vett som styrde Sverige. Tyvärr fegade vi ur när 100 länder kom fram till något annat, men Lund där jag bodde var ändå ett av världens corona-bästa länder att bo i. Vi hade i princip ingen påverkan och många av oss tog inte vaxxin.
Jag hade faktiskt vaxxin-flyktingar i min villa, som jag hyrde ut då. En familj flydde från Nya Zeeland som var värsta terroriststaten med tvångsvaxxinering, och familjen googlade fram att just Lund var fridsammast på jorden från detta. De hade rätt.
Sverige är ett bra och vettigt land.