2024-05-08, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Var det verkligen så? Jag har sett det på nätet men i det verkliga livet har jag hela tiden varit öppen med att jag inte vaccinerat mig och att jag inte tänker göra det. Det är ingen som har mobbat eller stött ut mig för det.

Aztra Zenecas vaccin var inte av typen mRNA utan deras vaccin var av standardtypen om jag inte minns helt fel.

Fantastiskt
Du missade alltså att du fick din grundlagsskyddade rörelsefrihet begränsad om du inte var vaccinerade och hade ett digitaltdokument (sk vaccinpass) redo att visa upp för kreti och pleti .
Citera
2024-05-08, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Var liknande för mig. Kan lugnt säga att mitt förtroende för människor sjönk till botten under pandemin. Jag tror man kan lura i folk vad som helst.

Det är ju faktiskt en god effekt av pandemin. Det är otroligt viktigt att förstå att man kan lura i "folk" vad som helst, och att det är ganska enkelt att få "folk" att bete sig på det mest ohyggliga vis. Det är samma princip som möjliggjorde Röda khmerernas framfart, Maos kulturrevolution eller Stalins Holodomor osv osv. Dessa mekanismer hos människan kan, och kommer att, utnyttjas av makthavare och det är en av de viktigaste orsakerna till att det är helt och hållet livsfarligt att göra sig ekonomiskt beroende av staten/bankerna (bankerna är statens förlängda arm).

De jag känner som vägrade vaccin är samtliga människor utan stora lån/dyra boendekostnader. De visste att de skulle klara sig ok minst nåt år även om de skulle mista sina jobb/uppdrag pga sin vaccinvägran. Samma människor är måttligt intresserade av klimathysteri och de var aldrig naiva gällande MENA-massinvandringen.
Citera
2024-05-08, 11:23
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Var liknande för mig. Kan lugnt säga att mitt förtroende för människor sjönk till botten under pandemin. Jag tror man kan lura i folk vad som helst.
Jag tror internet gjort världen galen, corona är bara ett av många exempel, och det finns numera så många totalt galna politiker i UK, USA, Tyskland att jag tror att vi är på väg till stenålderns i raketfart. Det gäller att ha egna pengar undanstoppade.

Sverige är ett av världens mentalt sundaste länder, det visade t.ex corona, och det är jag glad för. Våra politiker får mycket skäll på FB men i jämförelse är de riktigt bra.
Citera
2024-05-08, 11:54
Avslutad
Citat:
Var det verkligen så? Jag har sett det på nätet men i det verkliga livet har jag hela tiden varit öppen med att jag inte vaccinerat mig och att jag inte tänker göra det. Det är ingen som har mobbat eller stött ut mig för det.

Aztra Zenecas vaccin var inte av typen mRNA utan deras vaccin var av standardtypen om jag inte minns helt fel.

Det var lite av en blandad kompott i sverige , det var väldigt olika på arbetsplatser.Det var dock ett helvete i övriga väst världen där man kunde förlora jobbet om man inte gick med på att ta , ett hastigt framtaget vaccin som man inte visste långtidsbiverkningar på.På det hela så var sverige ett drägligt land under pandemin trots allt
Citera
2024-05-08, 12:02
Medlem
Hamadryads avatar
Citat:

Har inte häller upplevt mobbning, men nog höjdes det på ögonbrynen när man sa att man sa att man inte var vaccinerad. Fick höra frasen "Alla gör ju som de vill" (eller likn) med en dryg underton ganska många gånger både på jobb och privat.

Det kändes som att det var väldigt många som blev provocerande.
Citera
2024-05-08, 12:40
Avslutad
Citat:

Då hade du tur folk i min närhet t.om nära vänner ansåg att jag inte ens borde få vara i samma rum som dom eller vaccinerade personer, för att jag är helt cp som inte vaccinerat mig.
Citera
2024-05-08, 12:51
Medlem
Citat:

På mitt arbete resonerade man så att jag var en mördare eftersom jag inte tog det så kan tänka mig att många blivit "mobbade" lite överallt.
Citera
2024-05-08, 12:57
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Ja internet och media överlag, på ett sätt kan man vinna om man använder internet & media. Men man kan även förlora om man använder detta för mycket då manipulationen & programmeringen är för stark för vissa att stå emot, vilket resulterar i dåliga val.

Att Astra återkallar sitt ”vaccin” GLOBALT är bara bra, lär bli samma för alla ”vaccin”

Man måste förstå att det GLOBALT är media som manipulerar statistik & annat.

Det var även GLOBALT när covid kom..

Många menar att det inte finns en grupp som kan påverka så mycket men man kan se att allt var globalt, ”vaccin” media etc det var en riktad attack mot mänskligheten.

Dom drar tillbaka det för att det var dåligt & farligt. Det är bara en viss grupp kvar som tar dessa ”vaccin” dom lever inte i verkligheten utan påverkas av media vilket dom tror på. Dom konsumerar även för mycket media utan att förstå själva mekanismen i påverkan.

I praktiken kan dom stå i TV eller skriva vad som helst i media med rätt mängd rädsla riktad till allmänheten för att få dom att göra som dom vill.
Finns en intressant forskning som visar att 10% av alla människor är EMOT allt, 10% är FÖR allt, och övriga 80% vet inte men de lyssnar på den som talar bäst.

Med detta som underlag vill jag påstå att internet tagit fram de 10% idioter som finns inom normalfördelningen, att de via internet kan hjärntvätta 80%, men att det finns 10% kvar som försvarar mänskligheten. Jag skulle påstå att det är i den gruppen som antivaxxarna fanns och jag är stolt över att ha tillhört dem. Det är verkligen svårt i internet-eran att ur bruset kunna säga vad som är bra eller dåligt för mänskligheten. Man måste ha ett intellekt och stort förnuft.
Citera
2024-05-08, 12:58
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moistez
På mitt arbete resonerade man så att jag var en mördare eftersom jag inte tog det så kan tänka mig att många blivit "mobbade" lite överallt.
Exakt så var det. TVÅ barn i min dotters klass 7 på Järnåkraskolan, en var min, tog INTE vaxxinet. Sjuksköterskan kom glatt in i klassrummet, bad ENBART dessa två stanna kvar, och tågade leende (triumferande?) ut ur klassrummet med resten så de fick sin spruta. Som numera är förbjuden och indragen. Krävs enormt mod att gå emot konsensus.
Citera
2024-05-08, 13:04
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
Du fattar att orsaken till att vi inte hade lockdown var att vi inte hade någon som helst möjlighet att hantera upplopp, plundring och storskalig homeinvasion av
utanförskapare i fler än en stad samtidigt va? Eller du tror att vår inkompetenta sosseregering, slappkuken Tegnell och fjollpolischefen Eliasson liksom plötsligt började måna om svenskarnas bästa? Vi hade inte lockdown för vi hade inga möjligheter att upprätthålla ordningen.

Astra Zenecas vaccin drogs in tidigt för att det var ett dåligt vaccin med svåra biverkningar. Det skrevs inte så mycket om det då, 2021, eftersom media undvek att rapportera negativt om vaccin och därigenom minska vaccinviljan hos befolkningen. Ingen av mina 65+ i familjen tog det trots att det påstods vara säkert för 65+, men de fick då vara utan vaccin, de hade inte rätt att välja något av de andra vaccinerna.
Eftersom du tydligen inte minns så var Tegnells föregångare i media redan i februari 2020 och han sa tydligt att det inte gick att stoppa corona och det var bäst att den bara släpptes fri. Detta fastnade i alla svenska politikers minne, faktiskt ända till USA och Boris i UK, och det var alltså på ett sätt vett som styrde Sverige. Tyvärr fegade vi ur när 100 länder kom fram till något annat, men Lund där jag bodde var ändå ett av världens corona-bästa länder att bo i. Vi hade i princip ingen påverkan och många av oss tog inte vaxxin.

Jag hade faktiskt vaxxin-flyktingar i min villa, som jag hyrde ut då. En familj flydde från Nya Zeeland som var värsta terroriststaten med tvångsvaxxinering, och familjen googlade fram att just Lund var fridsammast på jorden från detta. De hade rätt.

Sverige är ett bra och vettigt land.
Senast redigerad av Barents 2024-05-08 kl. 13:06.
Citera
2024-05-08, 13:06
Medlem
Tervulls avatar
Hela pandemin var ju bara ett stor test för att se hur långt man kan gå med människor och tyvärr blev väl ca 70% helt hjärntvättade och tappade allt sitt förnuft.

Det var först när folk började protestera rejält nere i Schweiz med långa lastbilskonvojer som makten började vackla. Man försökte hota lastbilsägarna att flytta sig genom att spärra deras bankkort, men de vek sig inte för någonting. När polisen började gå runt och slå sönder fönstren på lastbilarna (trots att alla som demonstrerade var fredliga) insåg tillslut de här makthavarna att man började gå alldeles för långt och att det höll på att spåra ur helt. 3 veckor senare var pandemin avblåst i hela världen.

På ett sätt är det ju bra ändå att dom klantade sig så jävligt med covid för det gjorde de verkligen. Och många har ju fått upp ögonen för det här. Ett sånt här test igen hade inte resulterat i lika många dumma får utan i fler och vildare protester.

Ingen i min familj tog giftet och det är jag evigt tacksam över.
Senast redigerad av Tervull 2024-05-08 kl. 13:09.
Citera
2024-05-08, 13:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luxnet
AstraZenecas Covid-vaccin dras tillbaka över hela världen, efter att läkemedelsjätten för första gången i domstolsdokument erkänt att det kan orsaka en sällsynt och farlig biverkning

Har ni tagit det?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/astra-zeneca-aterkallar-covidvaccin
Nej, ingen jag känner har tagit det sen det blev känt i början av vaccinens tid att det dödade ett helt äldreboende i Uppsala tror jag det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in