2024-05-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Tack, men jag har inte för avsikt att varken titta eller rösta.
Det är helt okej. Jag ska inte heller rösta.

Jag svarade för att du ställde frågan om hur det fungerar.
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Måste man inte vara medlem i någon landsjury för att kunna rösta över huvud taget?
2024-05-08, 10:08
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Undrar detsamma
Följer inte spektaklet, men vill gärna lägga min röst

Håller med. Har inte hört nåt bidrag och kommer inte kolla på skiten heller men skulle gärna vilja stödrösta på Israel oavsett om låten är bra eller inte.

Läste rubrikerna om fjanten Saade.
Hoppas verkligen att detta var det sista vi såg av denne man i svensk television för all framtid.
Han får väl sina godhetspoäng lite ryggdunkningar av vänster och de flesta som lever på bidrag.

Hur relevant är förresten den mannen nu?
När han var med och tävlade var det en ung kille som kunde sälja skivor till småtjejer.
Nu ser han ut som en arab i 45 års-åldern. (orkar inte googla hur gammal äcklet är) ( Dvs det utseende som fler och fler skandinaver föraktar).

Låt den mannen glömmas bort.
2024-05-08, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Håller med. Har inte hört nåt bidrag och kommer inte kolla på skiten heller men skulle gärna vilja stödrösta på Israel oavsett om låten är bra eller inte.

Läste rubrikerna om fjanten Saade.
Hoppas verkligen att detta var det sista vi såg av denne man i svensk television för all framtid.
Han får väl sina godhetspoäng lite ryggdunkningar av vänster och de flesta som lever på bidrag.

Hur relevant är förresten den mannen nu?
När han var med och tävlade var det en ung kille som kunde sälja skivor till småtjejer.
Nu ser han ut som en arab i 45 års-åldern. (orkar inte googla hur gammal äcklet är) ( Dvs det utseende som fler och fler skandinaver föraktar).

Låt den mannen glömmas bort.

Eric Saade är sjukt pinsam i musiksammanhang. Han sjunger falskt, har en svag, ful ton och låten är pinsamt dålig. Han var som sagt bara söt enligt småtjejer för typ 20 år sen.

Eden Golans bidrag och video är värt att se, hon sjunger som Beyoncé och Sarah Brightman i ett, otrolig räckvidd i rösten. Videon är vacker och framförandet går rakt in i själen. (Hon är dessutom vacker att se på) https://youtu.be/lJYn09tuPw4?feature=shared
2024-05-08, 10:37
Medlem
brukstjacks avatar
Det var ett jävla gnäll på pojkmannen, det var väl inte hela världen? Han har nog inte så många gig och ville nog hemskt gärna delta, samtidigt som han sannolikt var under press att "ta avstånd".

Jävlar vilken svag sångare dock, fattade inte att sjöng så falskt. Kanske var för upptagen med att tänka på sin terrorsjal?
2024-05-08, 10:41
Medlem
Vinner Kroatien så kan det vara sämsta vinnaren någonsin. Snubben låter konstant andfådd och låten är Rammstein for kids.
2024-05-08, 10:47
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconeye
Men vem är bäst i år? Jag kan inte välja? Snälla ge mig lite tips på ett bra bidrag!

Israels bidrag är onekligen bra.
2024-05-08, 10:50
Bannlyst
Skandal att Farah Abadi som jobbar på SVT och med melodifestivalen öppet stöder det som Eric Saade gjorde.
2024-05-08, 11:00
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Israels bidrag 2024 är som vanligt bäst, de är ljusår överlägsna andra länders bidrag i både sången, videon, framförandet och själva låten. Det finns massor av helt fantastiska israeliska artister.
Ofra Haza, Yasmin Levy, Mor Karbasi, Boaz Mauda, kolla upp på Youtube och Spotify. Gåshud.
Jag hoppas att Israel vinner, både för att de objektivt är bäst i tävlingen och för att det är ett finger åt alla vidriga rasister som stödjer Hamas folkmordshetsande av judar och som hoppar på att hetsa för terrorister mot oskyldiga människor för att det är senaste flugan på TikTok och Vänsterpartiet säger att det är det man ska göra och tycka. Tvi.
Ofra Haza är död sedan många år. Hon dog i AIDS om jag inte minns fel. Hennes samarbete med Sisters of Mercy var episkt. Däremot tyckte jag det mesta av hennes egna musik var tråkigt även om hon hade en fantastisk röst.

Annars tycker jag Saades sjal var väl avvägd. Han visade vad han tyckte utan att onödigt störa folkfesten. Jag har aldrig tyckt han varit särskilt bra men han växte i mina ögon.

Israel borde inte få vara med och definitivt inte med en artist som uppträtt för ryska soldater på ockuperad Ukrainsk mark.
2024-05-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Ofra Haza är död sedan många år. Hon dog i AIDS om jag inte minns fel. Hennes samarbete med Sisters of Mercy var episkt. Däremot tyckte jag det mesta av hennes egna musik var tråkigt även om hon hade en fantastisk röst.

Annars tycker jag Saades sjal var väl avvägd. Han visade vad han tyckte utan att onödigt störa folkfesten. Jag har aldrig tyckt han varit särskilt bra men han växte i mina ögon.

Israel borde inte få vara med och definitivt inte med en artist som uppträtt för ryska soldater på ockuperad Ukrainsk mark.

Precis. Ryssland bannades med rätta och Ukraina tilläts vara politiska på scen. Israel torterar och mördar oskyldiga barn och begår massiva brott mot mänskligheten men får vara med. Det är hyckleriet som är det värsta.
2024-05-08, 11:07
Medlem
Vakterna borde ha kommit in direkt och släpat ut Saade i fötterna.
2024-05-08, 11:10
Medlem
Darkzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det som såg ut att bli en oviss tävling där många bidrag hade chans att vinna enligt oddsmakarna har nu utvecklats till ett en-lands-race där Kroatien kommer att ta hem det.

Inte mig emot, låten är precis vad man förknippar med Eurovision och det märktes igår hur mycket den gillas av communityt. Var häftigt att se och höra hur publiken engagerades i bidraget på en nivå jag inte tror vi sett tidigare.

Nu tror jag Kroatien kanske kommer hålla sig kvar i toppen på oddsen, men bidragen som deltar i semifinal 1 och går till final brukar klättra lite extra på oddsen under veckan, kommer ändras om en del imorgon efter den andra semifinalen. Schweiz kommer klättra eller sjunka beroende på hur framträdandet är bland annat.
2024-05-08, 11:12
Medlem
Att SVT inte publicerar hans bidrag är väl det enda rätta. Han lär vara glad i framtiden med tanke på hur extremt låg nivå hans framträdande höll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in