2024-05-06, 07:32
Medlem
donald12s avatar
Systematic Review Reveals Many COVID-19 Vaccine Recipients Experienced New-Onset Psychosis
Only half of the patients analyzed in the review fully recovered, with the remaining half suffering from ‘residual symptoms.’

https://www.theepochtimes.com/health/systematic-review-reveals-many-covid-19-vaccine-recipients-experienced-new-onset-psychosis-5643639?u tm_medium=app&c=share_pos2&pid=iOS_app_share&utm_s ource=iOS_app_share
Citera
2024-05-06, 07:42
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Nu rapporterar till och med CNN om biverkningar efter Gratis-sprutan.

https://twitter.com/TexasLindsay_/status/1786617492233760916?t=6HpSCY4_6D8gNdP-XvqAPg&s=19

Nu börjar bollen rulla.

Helt sjukt hur de blir bemötta efter mrna-njektions skadan. Vården är enbart intresserade av att förhindra "Vaccine hesitancy" o struntar i att hjälpa offren. Bisarrt att bli tvingad till nya injektioner efter biverkningar av första.
Citera
2024-05-06, 15:14
Medlem
Tok-Franss avatar
Nu har AstraZeneca på eget bevåg begärt och fått beviljat ett tillbaka dragande av godkännande för marknadsföring av Vaxzevria.

Citat:
COMMISSION IMPLEMENTING DECISION
of 27.3.2024
withdrawing, at the holder's request, the marketing authorisation granted by Decision
C(2021) 698(final) for "Vaxzevria - COVID-19 Vaccine (ChAdOx1-S [recombinant])", a
medicinal product for human use

Varför gör man så?

Edit: länk
https://x.com/TedInvestigasi/status/1787452207539134766?t=m59HjDGx9z7qW8zVvIghiw&s=09
Senast redigerad av Tok-Frans 2024-05-06 kl. 15:31.
Citera
2024-05-06, 18:09
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Therapeutic Goods Administration (TGA)
We are Australia's government authority responsible for evaluating, assessing and monitoring products that are defined as therapeutic goods. We regulate medicines, medical devices and biologicals to help Australians stay healthy and safe.

Det här är vad de har att säga om beslutet hos dem:
Från denna länk:
https://www.tga.gov.au/covid-19-vaccine-astrazeneca-vaxzevria

Citat:
Voluntary cancellation of AstraZeneca COVID-19 vaccine: Vaxzevria
[...]
Cancellation of this vaccine from the ARTG was a business decision of the company, due to no current or anticipated future demand of the vaccine, and follows similar business decisions made overseas
Citera
2024-05-06, 18:16
Medlem
Hej.

Ni kanske redan sett denna, men i alla fall:

Uttalande från Pfizer CEO Albert Bourla, "It is what it is our new Covid"

https://twitter.com/newstart_2024/status/1787150326744657959
https://nyheter.swebbtv.se/vart-nya-covid-pfizer-satsar-pa-cancerbehandling/

Så ni behöver inte vara oroliga för Big Pharmas vinster iaf.
Citera
2024-05-07, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Ja, vi läste om cancer även innan men om du har statistiskt underlag för att det ökat så får du gärna lägga fram det. Du får även gärna tydligare referera till forskare som tror att mrna orsakar cancer.

Jag hänvisade till en peer review-artikel med statistik så sent som ett par sidor bort, den nya japanska studien: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Ja, jag ser att Donald12 just länkat till den.

Och som jag har sagt tidigare: Det känns osmakligt att ens nämna tragiska fall av plötslig cancer nu, jag ställer mig frågan om nyheterna om detta ökar på grund av att vi har fler kändisar nu snarare än att cancer har ökat eller om cancer faktiskt har ökat under och efter pandemin. De senaste veckorna har jag här rapporterat det ena fallet efter det andra, så vi tar väl ett idag också:
Georg Koch har drabbats av bukspottkörtelcancer vid 52 ås ålder.

Den tidigare Bundesliga-profilen har fått beskedet att sjukdomstillståndet är obotligt.

– Jag kommer att dö, säger han till tyska tidningen Bild am Sonntag.
(...)

Det var i april 2023 som Georg Koch fick beskedet att han drabbats av obotlig cancer. https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Jb1k8m/tidigare-bundesliga-malvakten-georg-koch-kommer-att-do-av-cancer
Jag har också listat ett antal av de studier som säger att antikroppen IgG4 ökar enormt efter att par mRNA-sprutor. Flera av dessa forskare funderar i artiklarna på om detta kan ge cancerökning: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

När det gäller IgG4 så vill jag lägga till en sak som amatör: Vi vet ännu inte om det ger cancer, och även biodlare har förhöjt IgG4 och för dem är det bra att inte reagera på bi-giftet, men vad betyder det för oss som vaccinerat oss med mRNA? Betyder det att kroppen ignorerar Covid-19 på samma sätt som biodlares kroppar ignorerar bi-gift, eller minskar det bara inflammationen hos oss medan andra antikroppar bekämpar viruset? Kan höga IgG4-nivåer generellt leda till cancertillväxt eller är högt IgG4 hos cancerpatienter ett resultat av cancern? Oavsett detta så vet ingen vad IgG4-värdena kan leda till. Själv är jag inte en antivaxxare eller vaxxare utan försöker vara objektiv. Om IgG4-värdena, liksom eventuell cancerkoppling, visar sig ofarliga blir jag glad, men jag kommer då fortfarande att anse att det var dåligt att detta inte diskuterades i media.
Citera
2024-05-08, 02:34
Medlem
Pfizer har egen debunkning av rykten kring sitt mRNA-vaccin på sin hemsida. Där svarar de på frågor som:

Does Albert Bourla want to “reduce the number of people in the world by 50%”?

Här svarar Pfizer på den och andra frågor: https://www.pfizer.com/about/responsibility/misinformation

De tar även upp frågor om cancerrisk med deras vaccin och förklarar att inga bevis för cancer har hittats ännu: "No signs of DNA mutation or COVID-19 vaccine-induced cancer have been reported to date for the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine." Och när det gäller påståendena kring cancerrisk som togs upp i The Senate Medical Affairs svarar de: "There is no evidence to support these claims."

De förtydligar också till exempel att de i sitt mRNA-vaccin faktiskt bara använder pyttelitet av apviruset (SV40) som togs bor från poliovaccinen eftersom det skapade cancer i djurförsök, och den yttepyttelilla lilla del de har behållit är inte en sådan del som kan skapa cancer, skriver de, och, lägger de till, hur som helst så följer de reglerna för tillåten DNA-mängd, "the amount permitted by standard regulatory guidance.".

Alltså, inga "tecken" har "rapporterats ännu" på cancer av deras vaccin och det finns inga bevis för dessa påståenden. Det sista stämmer, inga bevis finns, men det där med "signs" och "reported to date" är lite vagt för forskare har ju funnit möjliga tecken på detta. Slutligen berör de på denna sida konstigt nog inte de kraftigt förhöjda IgG4-värdena som forskning sedan 1.5 år tillbaka har visat skapas av deras vaccin. Varför gör de inte det?
Senast redigerad av Lamento 2024-05-08 kl. 02:39.
Citera
2024-05-08, 06:18
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Pfizer har egen debunkning av rykten kring sitt mRNA-vaccin på sin hemsida. Där svarar de på frågor som:

Does Albert Bourla want to “reduce the number of people in the world by 50%”?

Här svarar Pfizer på den och andra frågor: https://www.pfizer.com/about/responsibility/misinformation

De tar även upp frågor om cancerrisk med deras vaccin och förklarar att inga bevis för cancer har hittats ännu: "No signs of DNA mutation or COVID-19 vaccine-induced cancer have been reported to date for the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine." Och när det gäller påståendena kring cancerrisk som togs upp i The Senate Medical Affairs svarar de: "There is no evidence to support these claims."

De förtydligar också till exempel att de i sitt mRNA-vaccin faktiskt bara använder pyttelitet av apviruset (SV40) som togs bor från poliovaccinen eftersom det skapade cancer i djurförsök, och den yttepyttelilla lilla del de har behållit är inte en sådan del som kan skapa cancer, skriver de, och, lägger de till, hur som helst så följer de reglerna för tillåten DNA-mängd, "the amount permitted by standard regulatory guidance.".

Alltså, inga "tecken" har "rapporterats ännu" på cancer av deras vaccin och det finns inga bevis för dessa påståenden. Det sista stämmer, inga bevis finns, men det där med "signs" och "reported to date" är lite vagt för forskare har ju funnit möjliga tecken på detta. Slutligen berör de på denna sida konstigt nog inte de kraftigt förhöjda IgG4-värdena som forskning sedan 1.5 år tillbaka har visat skapas av deras vaccin. Varför gör de inte det?

Det är väl uppenbart varför de inte nämner igg4. Pfizers jurister har ju säkert bedömt det som riskabelt att uttala sig där....

Från clot shot till cancer shot....
Citera
2024-05-08, 06:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Så är det nog. Astra Zeneca hade inte haft det minsta problem med att fortsätta kränga vaccin hade det funnits en marknad för det. Biverkningar/dödsfall betraktas som "collateral damage" och är en inbakad del av hela ekvationen för ekonomisk vinst. Inte fan sitter läkemedelsbolagens ekonomer och räknar på mänskligt lidande
Har en narkossköterska i min släkt. Hon är jättego och jag älskar henne. Men när jag undrade om det inte var hårt när folk dör, så sa hon att ”lite svinn får man räkna med”, och så är det ju. Man kan inte rädda alla.

Läkemedelsbolagen har blivit fällda i flera fall, men de har räknat med skadestånden de fått betala och det blir ändå en vinst i slutändan. Så jo, det räknar med det. De har även en klausul i sina avtal om att de inte kan stämmas.
Citera
2024-05-08, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det var så. Jag fick inte komma på famileträffar under ett år, för att en av de äldre var rädd för mig.
Fick även höra att jag var konspirationsteoretiker och borde åtminstone vaccinera mig för att skydda andra.

Har inte haft covid eller varit ”förkyld” sedan innan pandemin, men de vaccinerade har varit sjuka flera gånger, även med bekräftad covid. Covid är förövrigt bara en vanlig förkylning/flunsa, vilket är bra att gå igenom för att stärka immunförsvaret.

Jag och en närstående hade covid innan det fanns vaccin. Båda fullt friska före det.
Han fick permanenta lungskador, måste nu ha astmamediciner alltid för att kunna träna och hans lungor är 20 år äldre än han själv enligt undersökningar.

Jag fick ett viktigt enzym i kroppen utslaget som gjorde att jag bara kunde äta 20 saker i sex månader, en av dessa var salt... Och även med den begränsningen hade jag ändå så mycket immunsymptom att jag knappt kunde jobba eller sova.

Hur ofta får folk sånt av förkylning och flunsa? Känner du många?

Du verkar dessutom ha missuppfattat en väldigt grundläggande sak: Det är inte bra att ha ett överreagerande "starkt" immunförsvar. Anledningen till att 80% av all autoimmun sjukdom drabbar kvinnor är just att det händer mer i deras immunförsvar, framförallt när de ska bära en bebis, och tyvärr ökar det också risken för att immunförsvaret spårar ur (förutom att det finns genetiska faktorer).

När det kommer åsnesparkar som covid kommer immunsvaret hos vissa att döda dem, vilket är vad som hände här. Covid i lungorna kan provocera immunförsvaret så starkt att kroppen själv börjar bryta ner cellerna i liningen på lungorna för att hindra viruset att ta sig vidare i kroppen, så att gasutbytet CO2- O2 förstörs och man inte får in syre. Enbart det faktum att den nivån av inflammation triggas i kroppen ger skador, och kan även skada personens hjärta.

"In both humans and mice, they found the SARS-CoV-2 infection increased the total number of cardiac macrophages and also caused them to shift from their normal routine and become inflammatory.

When macrophages are no longer doing their normal jobs, which includes sustaining the metabolism of the heart and clearing out harmful bacteria or other foreign agents, they weaken the heart and the rest of the body, said Matthias Nahrendorf, M.D., Ph.D., professor of Radiology at Harvard Medical School and senior author on the study.

The researchers then designed a study in mice to test whether the response they observed happened because SARS-CoV-2 was infecting the heart directly, or because the SARS-CoV-2 infection in the lungs was severe enough to render the heart macrophages more inflammatory. This study mimicked the lung inflammation signals, but without the presence of the actual virus. The result: even in the absence of a virus, the mice showed immune responses strong enough to produce the same heart macrophage shift the researchers observed both in the patients who died of COVID-19 and the mice infected with SARS-CoV-2 infection.

“What this study shows is that after a COVID infection, the immune system can inflict remote damage on other organs by triggering serious inflammation throughout the body – and this is in addition to damage the virus itself has directly inflicted on the lung tissue,” said Nahrendorf. “These findings can also be applied more generally, as our results suggest that any severe infection can send shockwaves through the whole body.” "

https://www.nih.gov/news-events/news-releases/severe-lung-infection-during-covid-19-can-cause-damage-heart

"COVID-19 disease severity is determined by the individual patient’s immune response. The precise mechanisms taking place inside the lungs and blood during the early phase of the disease, however, remain unclear. Researchers from Charité – Universitätsmedizin Berlin, the Max Delbrück Center for Molecular Medicine (MDC) and Freie Universität Berlin have now studied the cellular mechanisms taking place at the onset of inflammatory lung injury caused by SARS-CoV-2 infection. Their findings suggest that lung injury requiring mechanical ventilation does not arise as a direct result of the damage caused by the proliferating virus. Writing in Nature Communications*, the researchers report that inflammatory processes involving lung endothelial cells appear to play a crucial role in disease severity."

https://www.charite.de/en/service/press_reports/artikel/detail/understanding_lung_damage_in_patients_with_covid_1 9/

Vaccinet triggar inte kroppen alls lika hårt och leder därför till mindre andel skador och död, men som alltid finns det en risk med att dra igång apparaten.
Citera
2024-05-08, 07:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Jag och en närstående hade covid innan det fanns vaccin. Båda fullt friska före det.
Han fick permanenta lungskador, måste nu ha astmamediciner alltid för att kunna träna och hans lungor är 20 år äldre än han själv enligt undersökningar.

Jag fick ett viktigt enzym i kroppen utslaget som gjorde att jag bara kunde äta 20 saker i sex månader, en av dessa var salt... Och även med den begränsningen hade jag ändå så mycket immunsymptom att jag knappt kunde jobba eller sova.

Hur ofta får folk sånt av förkylning och flunsa? Känner du många?

Du verkar dessutom ha missuppfattat en väldigt grundläggande sak: Det är inte bra att ha ett överreagerande "starkt" immunförsvar. Anledningen till att 80% av all autoimmun sjukdom drabbar kvinnor är just att det händer mer i deras immunförsvar, framförallt när de ska bära en bebis, och tyvärr ökar det också risken för att immunförsvaret spårar ur (förutom att det finns genetiska faktorer).

När det kommer åsnesparkar som covid kommer immunsvaret hos vissa att döda dem, vilket är vad som hände här. Covid i lungorna kan provocera immunförsvaret så starkt att kroppen själv börjar bryta ner cellerna i liningen på lungorna för att hindra viruset att ta sig vidare i kroppen, så att gasutbytet CO2- O2 förstörs och man inte får in syre. Enbart det faktum att den nivån av inflammation triggas i kroppen ger skador, och kan även skada personens hjärta.

"In both humans and mice, they found the SARS-CoV-2 infection increased the total number of cardiac macrophages and also caused them to shift from their normal routine and become inflammatory.

When macrophages are no longer doing their normal jobs, which includes sustaining the metabolism of the heart and clearing out harmful bacteria or other foreign agents, they weaken the heart and the rest of the body, said Matthias Nahrendorf, M.D., Ph.D., professor of Radiology at Harvard Medical School and senior author on the study.

The researchers then designed a study in mice to test whether the response they observed happened because SARS-CoV-2 was infecting the heart directly, or because the SARS-CoV-2 infection in the lungs was severe enough to render the heart macrophages more inflammatory. This study mimicked the lung inflammation signals, but without the presence of the actual virus. The result: even in the absence of a virus, the mice showed immune responses strong enough to produce the same heart macrophage shift the researchers observed both in the patients who died of COVID-19 and the mice infected with SARS-CoV-2 infection.

“What this study shows is that after a COVID infection, the immune system can inflict remote damage on other organs by triggering serious inflammation throughout the body – and this is in addition to damage the virus itself has directly inflicted on the lung tissue,” said Nahrendorf. “These findings can also be applied more generally, as our results suggest that any severe infection can send shockwaves through the whole body.” "

https://www.nih.gov/news-events/news-releases/severe-lung-infection-during-covid-19-can-cause-damage-heart

"COVID-19 disease severity is determined by the individual patient’s immune response. The precise mechanisms taking place inside the lungs and blood during the early phase of the disease, however, remain unclear. Researchers from Charité – Universitätsmedizin Berlin, the Max Delbrück Center for Molecular Medicine (MDC) and Freie Universität Berlin have now studied the cellular mechanisms taking place at the onset of inflammatory lung injury caused by SARS-CoV-2 infection. Their findings suggest that lung injury requiring mechanical ventilation does not arise as a direct result of the damage caused by the proliferating virus. Writing in Nature Communications*, the researchers report that inflammatory processes involving lung endothelial cells appear to play a crucial role in disease severity."

https://www.charite.de/en/service/press_reports/artikel/detail/understanding_lung_damage_in_patients_with_covid_1 9/

Vaccinet triggar inte kroppen alls lika hårt och leder därför till mindre andel skador och död, men som alltid finns det en risk med att dra igång apparaten.
”Covid” är skrämselpropaganda, vi fick se filmer om folk som föll döda rakt av, det hände inte. De skrämde upp OS-medalj att vanliga förkylningar och influensa var livsfarliga, och tjänade enorma pengar på detta.

Nu säger de sig hittat ett vaccin mot cancer.

Vaccin finns mot allt, men hjälper uppenbarligen inte.
Om läkemedel och vaccin botar, så förlorar läkemedelsbolagen pengar. Det ligger i deras intresse att vi är ”sjuka”.
Citera
2024-05-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Var det verkligen så? Jag har sett det på nätet men i det verkliga livet har jag hela tiden varit öppen med att jag inte vaccinerat mig och att jag inte tänker göra det. Det är ingen som har mobbat eller stött ut mig för det.

Aztra Zenecas vaccin var inte av typen mRNA utan deras vaccin var av standardtypen om jag inte minns helt fel.

Jag har tappat en av mina närmare vänner pga. att hon är fullständigt rabiat kring vaccinet, så nog händer det allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in