Citat:
Ursprungligen postat av
Vradr
🤣
Ja, det är klart att du ser en stig där 😉
Det har du också råkat prata med PW om förstås ja... Det är ju sånt man säger lite i förbifarten...
Jag vet från PW att det fanns en stig att gå bakom fängelset och polishuset så man kom upp på Ekuddenvägen i nära anslutning till skogsstigen.
DETTA ÄR HELT FASTSLAGET ATT DET FANNS DENNA STIG ATT GÅ. Ring och kolla med PW själv om du ej tror mig.
Det var också denna stig KM och Helena gick. Jag bara vet detta. Brovittnet såg denna kvinna hon beskrev, som hade byxor som stämde in i detalj på de byxor Helena hade, samt denna pilotman som även stämde in på KM i den övriga beskrivning av denna man, och detta par såg hon vika av höger ner på stigen där.
Anledningen till att detta par vek av här var att Helena ville undvika en bil med folk i som hon helt klart hade farhågor om att de inte skulle lämna hon/dem i fred. Dåliga vibbar som visade sig stämma. En bil kan alltså inte följa efter dem om de går ner på denna stig,
men denna bil stod istället parkerad på Ekuddenvägen vid skogsstigen när detta par sedan kom upp hit från stigen.
I bilen sitter danskarna PN, ErAn och JohLa. PN(f.1966) arbetade nära KMs systrar på E-lux, och KM (f.1966) kan då måhända ha känt till PN sen innan. KMs syster/systrar bodde då på Lockerudsvägen 55 för övrigt. ErAn på Lockrudsvägen 63 och JohLa på nr. 69, i grannhuset .KM och Helena flyttas alltså upp hit via denna ängstig från bron. Klockan kan vara 2:25 då och bråket och trakasserierna har ett snabbt förlopp som startar omedelbart. KM har alltså 40 minuter hem nu till Ladugårdsvägen. Han uppehåller sig alltså här uppe i Kohagen i 20-25 minuter innan drar hemåt.
Det är så här grym logik ser ut, självklart görs antaganden för att lösa denna gåta/ekvation. Antaganden som görs är högst sannolika och är baserade på sådant vi känner till.
KM kom ju upp till den helt nykäre Henrik A i backen utan en enda skråma på kroppen och med rena kläder. Han har alltså inte varit i något slagsmål eller någonting. Han kom att samarbeta med GM på brottsplatsen för att bl a undanskaffa kroppen och som jag
kan tro kan det rent av varit KMs ide.
Vi skall ha klart för oss då en sak här att det är INGEN som har sett Helena stiga in i någon bil. Absolut inte, men det finns alltså folk som sett en kvinna som liknar Helena gått ensam samt gått med en pilotman.
KM vet med sig att han gått med Helena och vet om att han kan ha blivit sedd. Tar vi de i bilen så är det ingen som sett dem alls utan bilen står bara där helt plötsligt vid skogsstigen på Ekuddenvägen när detta bråk börjar ,
som ingen sett men hört dock ("Hanna). Viss skillnad.
Allt detta ser inte bra ut alls för KM, även om han bara skulle varit ett oskyldigt vittne som inte sade något alls om detta eller slog larm...eh. Vi vet också att polisen samt även allmänheten också faktiskt nästan uteslutande brukar tänka i termer gällande endast
en GM inblandad. Här är ytterligare en aspekt på detta ur KMs perspektiv förutom det andra som att han kan blivit insyltad av bara farten, att de andra (GM) ville lägga skuld på honom
om han säger något om detta samt hot av olika slag.