2024-05-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Hon är inte åtalad. Tror hon är Danderyds/Djursholmstjej i grunden och gått på bättre skolor mm. Svensk.

Hon lär näppeligen vilja vara gift med en kriminell kåkfarare.

Sen kan man ju undra hur mycket hon har vetat. Det är ju omöjligt att hon är gift med en slemmig, spelande, kokainnyttjande oärlig fuskare och inte vet om eller märker det. Däremot valde hon väl att blunda så länge pengarna rullade in. Samt hon står inte på några papper och har väl både blundat och hållits utanför.

Åklagaren tycker inte det finns något på henne (håller med efter att ha läst FUP:en), så hon går fri.

Frun verkar ganska oberörd och på Instagram skålar hon med sin mamma och säljer utomhuskrukorna från trädgården. Dricker vin och lever livet med ansiktsbehandlingar. Undrar just om inte pengarna väntar i Turkiet?
Citera
2024-05-05, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfeelfree

Frun verkar ganska oberörd och på Instagram skålar hon med sin mamma och säljer utomhuskrukorna från trädgården. Dricker vin och lever livet med ansiktsbehandlingar. Undrar just om inte pengarna väntar i Turkiet?

Kanske men då känns Emil Alcut smartare än vad jag ger honom cred för. Hon förefaller att ha flyttat (och Emil med) till Klubbvägen 5, Danderyd. En av de minst glamorösa adresserna i Danderyd, känns det som.
Citera
2024-05-05, 20:50
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Kanske men då känns Emil Alcut smartare än vad jag ger honom cred för. Hon förefaller att ha flyttat (och Emil med) till Klubbvägen 5, Danderyd. En av de minst glamorösa adresserna i Danderyd, känns det som.

Ja hyresrätt som gäller nu... Hur har man erhållit det kontraktet tro ? Undrar hur jagad Emil är p.g.a detta...
Citera
2024-05-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Ja hyresrätt som gäller nu... Hur har man erhållit det kontraktet tro ? Undrar hur jagad Emil är p.g.a detta...

Soc? Kanske har en del kontakter sen fastighetsmäkleriet som ändå kan vara generösa nog att ge henne ett kontrakt på en trea eller något.

Nog har Emil en hel del skulder men jag undrar om det är till såna som skjuter först och frågar sen? Känns mer som "vanliga kriminella", om du förstår mig. Inte de senaste årens vansinne då man skickar en 14-åring att skjuta en bror till någon man inte gillar. Tror nog att både han och frun klarar sig med livet i behåll, men däremot aldrig någon ekonomi. Han har väl 24 miljoner i officiella skulder, och sen säger han i ett förhör i FUP:en att han har andra skulder också...Visserligen såldes villan, men den var belånad upp över öronen.

Man kan ju hoppas att han försvinner till Turkiet när han kommer ut men losers som han stannar ju alltid kvar och ska ha sin pension och fri sjukvård.
Citera
2024-05-06, 12:21
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Soc? Kanske har en del kontakter sen fastighetsmäkleriet som ändå kan vara generösa nog att ge henne ett kontrakt på en trea eller något.

Nog har Emil en hel del skulder men jag undrar om det är till såna som skjuter först och frågar sen? Känns mer som "vanliga kriminella", om du förstår mig. Inte de senaste årens vansinne då man skickar en 14-åring att skjuta en bror till någon man inte gillar. Tror nog att både han och frun klarar sig med livet i behåll, men däremot aldrig någon ekonomi. Han har väl 24 miljoner i officiella skulder, och sen säger han i ett förhör i FUP:en att han har andra skulder också...Visserligen såldes villan, men den var belånad upp över öronen.

Man kan ju hoppas att han försvinner till Turkiet när han kommer ut men losers som han stannar ju alltid kvar och ska ha sin pension och fri sjukvård.

Vet faktiskt inte om Soc har tillgång till lgh:s där men det är möjligt. Ja han är riktigt bedräglig och hal som en ÅL Emil... Dock korkad , det måste ju ha varit ett drogberoende eller så har han klarat sig länge p.g.a tur kombinerat med sitt låga iq och obefintliga moral. Han är ju helt körd i Sverige men Turkiet känns ju väldigt B.
Citera
2024-05-06, 12:24
Medlem
Citat:
Vet faktiskt inte om Soc har tillgång till lgh:s där men det är möjligt. Ja han är riktigt bedräglig och hal som en ÅL Emil... Dock korkad , det måste ju ha varit ett drogberoende eller så har han klarat sig länge p.g.a tur kombinerat med sitt låga iq och obefintliga moral. Han är ju helt körd i Sverige men Turkiet känns ju väldigt B.

Jag har hört att han hade både spel- och drogberoende. Framgår ju lite i FUP:en också då han verkar tända av i cellen och skriver det till sin fru (när han ligger och svettas och kräks eller vad det nu var han skrev). Det var definitivt något fel med honom när man träffade honom. Min första tanke (nästan) var "vad går han på?". Jag har definitivt inte varit ensam om den tanken.
Citera
2024-05-07, 13:55
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Jag har hört att han hade både spel- och drogberoende. Framgår ju lite i FUP:en också då han verkar tända av i cellen och skriver det till sin fru (när han ligger och svettas och kräks eller vad det nu var han skrev). Det var definitivt något fel med honom när man träffade honom. Min första tanke (nästan) var "vad går han på?". Jag har definitivt inte varit ensam om den tanken.

Han har en ganska kaxig attityd i rättegången ändå har lyssnat på en del nu, Hur kommer han acklimatisera sig på anstalt ? Lär nog bli hovrätt av detta i.o.f.s , Vad har han för "kriminella" vänner ? Kommer frugan att vara kvar vid hans sida ? Har han kapital undanstoppat ? Pratas ju om projekt utomlands...
Citera
2024-05-07, 14:50
Medlem
Citat:
Han har en ganska kaxig attityd i rättegången ändå har lyssnat på en del nu, Hur kommer han acklimatisera sig på anstalt ? Lär nog bli hovrätt av detta i.o.f.s , Vad har han för "kriminella" vänner ? Kommer frugan att vara kvar vid hans sida ? Har han kapital undanstoppat ? Pratas ju om projekt utomlands...

Det här är ju bara spekulationer från min sida men mina gissningar är:

Han funkar nog på anstalt. Går tillbaka till rötterna med bruschurna. Ingen gillar väl i och för sig anstalter och ha får väl först sitta på Kumla, men sen blir det nog lite softare med tanke på att han inte är våldsam eller har begått våldsbrott. Lär med andra ord slippa klass 1 anstalter ganska snabbt.

Han har nog en hel del kriminella vänner, men det verkar inte vara Foxtrot/Jordgubben, utan snarare 50-årig syrian med massa undanstoppat från restaurangen. Obs, bara som jag tror.

Tror knappast att frugan är kvar. Nu bor hon i en sunkig lägenhet i Danderyd, långt ifrån (mentalt sett) från villan i Djursholm där man kunde leka hemmafru. Han är väl 12-14 år äldre, fet, nerknarkad, otrevlig och kommer aldrig att bli skuldfri. Bättre att klippa banden och vara själv eller hitta någon frånskild välbeställd karl.

Jag skulle inte tro att han har kapital undanstoppat. Hans beteende sista året/åren verkar mer och mer desperat och liknar snarare ett pyramidspel. Får in en handpenning, skickar till en säljare som skulle fått betalt för länge sedan etc. Knark- och spelberoende vet sällan hur man planerar sin ekonomi exemplariskt.

Vi kan ju hoppas på att han drar ner till sin bror i Turkiet, men han lär väl stanna i Sverige för att få gratis sjukvård och garantipension.
Citera
2024-05-07, 15:46
Medlem
efedrinkungens avatar
Det här är en lallare...

Han är från Alby.

Men har har inte hängt med någon.
Ingen känner ens igen han, så starkt
intryck har han gjort under högstadiet och tonåren.
Bättre om han fortsatt vara mammas pojke.
Då hade han sluppit kåken
Citera
2024-05-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Det här är en lallare...

Han är från Alby.

Men har har inte hängt med någon.
Ingen känner ens igen han, så starkt
intryck har han gjort under högstadiet och tonåren.
Bättre om han fortsatt vara mammas pojke.
Då hade han sluppit kåken

Det visar väl bara att han är en lite smartare kriminell om han har hållit sig undan andra.
Citera
2024-05-07, 22:36
Medlem
crocodilelilos avatar
Är det den här mäklaren det handlar om?
Citat:
Den framgångsrike toppmäklaren trodde att han var på väg till sin svensexa – men färden gick till Kronobergshäktet i Stockholm.
https://www.expressen.se/ekonomi/bos...vensexa-greps/
Citera
2024-05-07, 22:41
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Är det den här mäklaren det handlar om?

https://www.expressen.se/ekonomi/bos...vensexa-greps/
Nej, Adam Arisha på f.d Unik. (FB) Razzia mot högprofilerad mäklarfirma Stockholm (maj 2023)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in