Citat:
Ursprungligen postat av
EjSvensk
Han har en ganska kaxig attityd i rättegången ändå har lyssnat på en del nu, Hur kommer han acklimatisera sig på anstalt ? Lär nog bli hovrätt av detta i.o.f.s , Vad har han för "kriminella" vänner ? Kommer frugan att vara kvar vid hans sida ? Har han kapital undanstoppat ? Pratas ju om projekt utomlands...
Det här är ju bara spekulationer från min sida men mina gissningar är:
Han funkar nog på anstalt. Går tillbaka till rötterna med bruschurna. Ingen gillar väl i och för sig anstalter och ha får väl först sitta på Kumla, men sen blir det nog lite softare med tanke på att han inte är våldsam eller har begått våldsbrott. Lär med andra ord slippa klass 1 anstalter ganska snabbt.
Han har nog en hel del kriminella vänner, men det verkar inte vara Foxtrot/Jordgubben, utan snarare 50-årig syrian med massa undanstoppat från restaurangen. Obs, bara som jag tror.
Tror knappast att frugan är kvar. Nu bor hon i en sunkig lägenhet i Danderyd, långt ifrån (mentalt sett) från villan i Djursholm där man kunde leka hemmafru. Han är väl 12-14 år äldre, fet, nerknarkad, otrevlig och kommer aldrig att bli skuldfri. Bättre att klippa banden och vara själv eller hitta någon frånskild välbeställd karl.
Jag skulle inte tro att han har kapital undanstoppat. Hans beteende sista året/åren verkar mer och mer desperat och liknar snarare ett pyramidspel. Får in en handpenning, skickar till en säljare som skulle fått betalt för länge sedan etc. Knark- och spelberoende vet sällan hur man planerar sin ekonomi exemplariskt.
Vi kan ju hoppas på att han drar ner till sin bror i Turkiet, men han lär väl stanna i Sverige för att få gratis sjukvård och garantipension.