2024-04-19, 15:09
Medlem
Porryhatters avatar
Ljudinspelningen från Stockholms TR.
https://www.youtube.com/watch?v=qoeqW5MPzqU
Citera
2024-04-20, 01:06
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Fy fan vad dumdryg han låter. Måste vara Sveriges enda blatte som låter som en överklassvenne.
Han kastar sin vän under bussen och skyller allt på honom. En vän som bara varit snäll och låtit Alkut ha konton hos honom. Vilket äckligt svin. Man får lust att slå honom på käften när man hör hans lögner i TR 🤮
Senast redigerad av Flor-Ida 2024-04-20 kl. 01:15.
Citera
2024-04-20, 05:41
Bannlyst
Måste medge att han var en jävel på att snacka, förstår att han lyckades lura många.
Citera
2024-04-20, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Inte hållt mig så uppdaterad på caset/i tråden men fick han sex år? Som namnet på klippet påstår?
Citera
2024-04-20, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steelix
Inte hållt mig så uppdaterad på caset/i tråden men fick han sex år? Som namnet på klippet påstår?

Ja, det fick han.
Citera
2024-04-20, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Ja, det fick han.
Från Alby till Djursholm — till Anstalten.
Citera
2024-04-20, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Oj, får jag ihop numren rätt så är han skyldig att betala skadestånd (delvis tillsammans med sin kumpan) på ca 24 000 000. Till det kommer ju att villan var högt belånad. Jag antar/hoppas att de som ska ha pengar från dödsbo mm går först. Sen så är han nog skyldig en hel del andra människor pengar, förutom det som syns här och som finns officiellt "på pappret".

Det är dyrt vara kokainberoende kriminell.

Lite sjukt att en del klienter verkar godtagit att inte affärer görs upp på bankkontor så att pengarna landar rätt direkt. Skurken/turken låter lite som en Djursholmswannabee.
Han ska alltså betala ca 24 millar i skadestånd. Dessa millar får vi vanliga skattebetalare stå för via brottsoffermyndigheten antar jag. Turken har väl stoppat undan några miljoner som han kan snorta upp i Turkmenistan om några år...

Har sålt ett par lght med Ekenstam och kollega för länge sen, men denna skötte sig bra även om det var uppenbar bluffbudgivning
Citera
2024-04-20, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Lite sjukt att en del klienter verkar godtagit att inte affärer görs upp på bankkontor så att pengarna landar rätt direkt. Skurken/turken låter lite som en Djursholmswannabee.
Han ska alltså betala ca 24 millar i skadestånd. Dessa millar får vi vanliga skattebetalare stå för via brottsoffermyndigheten antar jag. Turken har väl stoppat undan några miljoner som han kan snorta upp i Turkmenistan om några år...

Har sålt ett par lght med Ekenstam och kollega för länge sen, men denna skötte sig bra även om det var uppenbar bluffbudgivning

I stort sett inga affärer i branschen görs upp hos banken, det är 20 år sen det gick till på det sättet!
Citera
2024-04-20, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
I stort sett inga affärer i branschen görs upp hos banken, det är 20 år sen det gick till på det sättet!

Aha, låter riskfyllt såväl för bank som för säljare/köpare. Sista gången för egen del var 12 år sedan då var det bank. Men det borde ju kunna lösa sig säkert med BankID o s v. Man vill ju se att pengarna landat på kontot omg s a s.
Citera
2024-04-20, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Aha, låter riskfyllt såväl för bank som för säljare/köpare. Sista gången för egen del var 12 år sedan då var det bank. Men det borde ju kunna lösa sig säkert med BankID o s v. Man vill ju se att pengarna landat på kontot omg s a s.

Mäklaren och banken använder en portal som heter ” Tambur ” ( passande nog) o har varandra i telefonlur samtidigt.
Iaf 2022 när vi sålde.
Citera
2024-04-20, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Mäklaren och banken använder en portal som heter ” Tambur ” ( passande nog) o har varandra i telefonlur samtidigt.
Iaf 2022 när vi sålde.

Stämmer förutom telefonkontakten
Citera
2024-04-23, 12:24
Medlem
SalongSofts avatar
https://www.youtube.com/watch?v=0dx8oDKEt-4

Mer krim-content med Emil Engin Alcut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto