Citat:
Ursprungligen postat av
Citronfrommage
Som jag har förstått det hade de väl inte setts på dagen innan mordet. Så om hon mördades i början på dygnet den 29:e och de sågs den 27:e borde ju definitivt all sperma runnit ur. Nog för att det känns som att det tar jäkligt lång tid att rinna ut, men inte över ett dygn va? Och hon duschade säkert innan han skulle dit på kvällen, så minst två duschningar sen den 27:e. Men skulle de haft sex när han kom dit när hon dagarna innan fått veta att han var en otrogen skitstövel!?
I aktbilaga 144 s.31, förhör med Sagas mamma (MÄ nedan), återger hon ett telefonsamtal där Saga skulle ha viljat ge Am*n en ny chans:
MÄ: Di*na säger att du har sagt att Di*na kan du snälla sparka in Sagas mage.
FL: Mhm
MÄ: Eh, och Amin liksom bara varför tror du att jag skulle göra det? Varför tror du att jag skulle vilja skada vårat barn?
FL: Mmm
MÄ: Hur kan du ens säga så? Jag trodde du kände mig.
MÄ: Du vet att jag aldrig skulle göra dig illa. Eller våran son.
MÄ: Så hon köpte ju hela paketet.
MÄ: Eh, ja. Så dem liksom. Dem blev sams, men hon är ändå så hära. Ja jag vet, jag är inte dum mamma. Jag vet att han har haft sex med Di*na. Men jag vill ge honom en chans till. För att vi ska få barn.
MÄ: Och ...
MÄ: Eh, ja och bara du vet inte vad Am*n har sagt till mig mamma. Nej men han väl sweet talkat dig väldigt mycket. Men...
MÄ: Ja...
MÄ: Men jag hoppas att du har ögonen liksom. Alltså verkligen, vi alla var oroliga för henne. Över, över Amin då.
MÄ: Och deras relation.
MÄ: Så, men det var då han sa jag kommer till dig. De bestämde att han skulle komma på eftermiddagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Ja strypning är klart dödsorsaken här. Fallet är unikt med en tung marmorbordsskiva lämnad på kroppen. Den har med stor sannolikhet haft något syfte.
Något säger mig att han kan ha lagt den på hennes mage efter han strypt henne eller om hon var medvetslös och hoppat ordentligt för att försäkra sig om att barnet verkligen skulle vara dött.
Hoppas de inte missa kolla bordsskivan också mtp att de missa svabba hennes kropp ordentlig. Spermier kan som bekant leva upp till 3 dygn inne i en vagina och ev fotavtryck kan plockas fram från en bordsskiva.
Citat:
Ursprungligen postat av
Citronfrommage
Finns det någonstans i FUP:en vad marmorskivan vägde? Borde varit runt 15-20 kg. Jag har ett par högtalare i betong som väger 20 kg, skulle någon trycka ner mig med dom är jag rätt säker på att jag inte skulle kunna få luft.
Bordsskivans kant var ställd mot Sagas hals där hon låg på golvet i sovrummet. Skivan vägde ca 27,5 kg. Den verkar inte ha använts för att pressa mot magen.
Undersökningen av skivan innefattade både fingeravtryck, DNA och andra av avtryck. Se aktbilaga 147. Det fanns inga säkra spår på den. Däremot som sagt en hel del DNA-spår på kroppen, kläderna och handskarna, samt skoavtryck i lägenheten.
Det fanns en stor urinfläck i sängen vilket skulle kunna bero på att hon förlorade medvetandet i sängen. Jag tror det är mer sannolikt att han först ströp henne i sängen, kanske under sexet. Hon skulle knappast ha accepterat utan protest att han kånkade in det tunga bordet i sovrummet medan hon var medveten. Då hade hon troligen blivit misstänksam.