2024-05-07, 11:46
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
I aktbilaga 147 s.45 står det att en besudling av sperma fanns i trosorna Saga hade på sig då hon hittades.
På s.82 står vidare att det fanns 23 trosor i tvättkorgen varav 20 st (!) hade spår av sperma som hund markerade för. Av dess 20 valde NFC ut 3 st för vidare analys.
DNA-analys av trosorna finns på s.375 och framåt. Sperma från Am*n kunde detekteras i de som Saga hade på sig samt ett par från tvättkorgen.

Am*n förnekade inte fyndet i förhör utan menade att det är hans sperma som runnit ut efter samlag. Han ville inte precisera tidpunkten för samlaget.
Med tanke på vad som framkommit om att Saga var pedantisk och mycket noga med hygienen så har jag svårt att tro att sperman i trosorna hon hade på sig skulle ha varit gammal.
Som jag har förstått det hade de väl inte setts på dagen innan mordet. Så om hon mördades i början på dygnet den 29:e och de sågs den 27:e borde ju definitivt all sperma runnit ur. Nog för att det känns som att det tar jäkligt lång tid att rinna ut, men inte över ett dygn va? Och hon duschade säkert innan han skulle dit på kvällen, så minst två duschningar sen den 27:e. Men skulle de haft sex när han kom dit när hon dagarna innan fått veta att han var en otrogen skitstövel!?

Jaja, jag hoppas att han åker dit på livstid. Förhören med lärarna igår var ju fantastiska; två människor som inte är rädda för honom och vågar säga rakt ut att de upplevde honom som manipulativ.
Citera
2024-05-07, 11:52
Medlem
Tycker det är intressant att en högst troligen en Sverigedemokrat dotter har blivit mördad av sin muslimska pojkvän. Frågan är vad pappan gjorde åt detta? Tog Saga avstånd från sin pappa och beskyllde sin pappa och kanske mamma för rasism.
Citera
2024-05-07, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Tycker det är intressant att en högst troligen en Sverigedemokrat dotter har blivit mördad av sin muslimska pojkvän. Frågan är vad pappan gjorde åt detta? Tog Saga avstånd från sin pappa och beskyllde sin pappa och kanske mamma för rasism.

Högst troligen en Sverigedemokrat? Och det baserar du på? Nej hon tog inte avstånd från nån... läs fupen så ser du vilken relation hon hade med sina föräldrar. Hennes pappa skulle dessutom hjälpa henne med flytten som skulle ske vid månadsskiftet. Vad skulle hennes pappa ha gjort? hon höll ju mördarpojkvännen ganska så hemlig både för sin familj och vänner..
Citera
2024-05-07, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Hon blev strypt med en lampsladd och fick en marmorskiva tryckt över sig. Har förstått det som att strypningen var dödsorsak.

Ja strypning är klart dödsorsaken här. Fallet är unikt med en tung marmorbordsskiva lämnad på kroppen. Den har med stor sannolikhet haft något syfte.

Något säger mig att han kan ha lagt den på hennes mage efter han strypt henne eller om hon var medvetslös och hoppat ordentligt för att försäkra sig om att barnet verkligen skulle vara dött.

Hoppas de inte missa kolla bordsskivan också mtp att de missa svabba hennes kropp ordentlig. Spermier kan som bekant leva upp till 3 dygn inne i en vagina och ev fotavtryck kan plockas fram från en bordsskiva.
Senast redigerad av viperstyle 2024-05-07 kl. 13:57.
Citera
2024-05-07, 13:51
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sapinugrafbig
Låg hon alltså först på mage och därefter vände mördaren henne ?

Ja, det verkar så enligt den rättsmedicinska undersökningen, aktbilaga 147 s. 128, min fetning:

Citat:
Skadebilden omfattar således huvudsakligen trubbigt våld mot halsen, nacken och bålen, där kraftigt tryck av ett långsmalt trubbigt föremål eller kant/detalj av större föremål kan styrkas mot halsens framsida (25, 28, 73, 75, 77 – 79, 81) och även kan förklara skadan över det högra nyckelbenet (44, 125). Det är även möjligt att ett välavgränsat hårt tryck som av grepp/tryck med fingrar kan ha utövats vid käkvinklarna mot halskärlens övre delar (80). Därtill föreligger tecken på trubbigt våld mot kroppens ryggsida, med skador i nacken (121), på det högra skulderbladet (126) och i bröstryggens nedre del (46, 124). Dessa skador är förenliga med att kunna ha uppkommit genom hårt tryck mot de aktuella områdena, och tillsammans med skadan vid den vänstra käkvinkeln (24, 72) är de förenliga med att ett kraftigt tryck kan ha utövats mot kroppens ryggsida så att ansiktet, halsen och överkroppen pressats in i eller ned mot underliggande yta. Att skadorna på ryggsidan orsakats genom mottryck från understödsytor i samband med att våldet mot halsens framsida utövats kan ej uteslutas, men bedöms mindre sannolikt då skadan i nacken (121) är relativt omfattande och ej är placerad över en typisk understödsyta. Att den kring halsen virade lampsladden varit av betydelse för dödsfallets uppkomst kan ej med säkerhet styrkas, detta då någon tydlig snörfåra från signifikant tryck av sladden mot halsens hud ej har kunnat påvisas vid obduktionen.
Sammantaget kan därmed två övergripande våldsmoment utläsas av skadebilden, dels ett moment bestående av brett anlagt tryck mot ryggen och nacken där ansiktet, halsen och överkroppen nedpressats mot underliggande yta, och dels ett moment med välavgränsat tryck av ett långsmalt föremål mot halsens framsida. De rättsmedicinska undersökningsfynden kan ej säkert avgöra den inbördes ordningen för skadornas uppkomst, och är förenliga både med att Saga kan ha fått huvudet, halsen och överkroppen nedtryckta mot ett långsmalt hårt föremål eller kant/del av större föremål samtidigt som ett kraftigt tryck utövats mot ryggen och nacken, liksom med att hon först kan ha blivit utsatt för tryck mot nacken och kroppens ryggsida med åtföljande kvävnings- och strypningsverkan då hon legat på mage i sängen eller på golvet, och att hon därefter vänts på och åsamkats skadorna på halsens framsida och inre strukturer genom tvärförlöpande tryck av ett långsmalt trubbigt föremål.
Citera
2024-05-07, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vrag
Högst troligen en Sverigedemokrat? Och det baserar du på? Nej hon tog inte avstånd från nån... läs fupen så ser du vilken relation hon hade med sina föräldrar. Hennes pappa skulle dessutom hjälpa henne med flytten som skulle ske vid månadsskiftet. Vad skulle hennes pappa ha gjort? hon höll ju mördarpojkvännen ganska så hemlig både för sin familj och vänner..

Jag baserar det på rasistiska stereotyper om svenskar som skaffar barn med en Thaikvinna.
Har inte läst fupen.
Pappan skulle involverat sig hos sin dotter mer så hade hon kunnat känna förtroende att hon skaffat en Somalisk pojkvän.
Citera
2024-05-07, 16:17
Medlem
Citat:
Som jag har förstått det hade de väl inte setts på dagen innan mordet. Så om hon mördades i början på dygnet den 29:e och de sågs den 27:e borde ju definitivt all sperma runnit ur. Nog för att det känns som att det tar jäkligt lång tid att rinna ut, men inte över ett dygn va? Och hon duschade säkert innan han skulle dit på kvällen, så minst två duschningar sen den 27:e. Men skulle de haft sex när han kom dit när hon dagarna innan fått veta att han var en otrogen skitstövel!?

Jaja, jag hoppas att han åker dit på livstid. Förhören med lärarna igår var ju fantastiska; två människor som inte är rädda för honom och vågar säga rakt ut att de upplevde honom som manipulativ.

vart kan man hitta förhören? eller var du på plats
Senast redigerad av Kitos69 2024-05-07 kl. 16:21.
Citera
2024-05-07, 17:11
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja strypning är klart dödsorsaken här. Fallet är unikt med en tung marmorbordsskiva lämnad på kroppen. Den har med stor sannolikhet haft något syfte.

Något säger mig att han kan ha lagt den på hennes mage efter han strypt henne eller om hon var medvetslös och hoppat ordentligt för att försäkra sig om att barnet verkligen skulle vara dött.

Hoppas de inte missa kolla bordsskivan också mtp att de missa svabba hennes kropp ordentlig. Spermier kan som bekant leva upp till 3 dygn inne i en vagina och ev fotavtryck kan plockas fram från en bordsskiva.
Finns det någonstans i FUP:en vad marmorskivan vägde? Borde varit runt 15-20 kg. Jag har ett par högtalare i betong som väger 20 kg, skulle någon trycka ner mig med dom är jag rätt säker på att jag inte skulle kunna få luft.

Jo, de kan leva i vaginan i tre dygn, men rinner det fortfarande ut efter mer än ett dygn om man dessutom duschat en eller flera gånger?

Citat:
Ursprungligen postat av Kitos69
vart kan man hitta förhören? eller var du på plats
Läste NA:s direktrapportering. NA.se
Citera
2024-05-07, 18:09
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:

I aktbilaga 144 s.31, förhör med Sagas mamma (MÄ nedan), återger hon ett telefonsamtal där Saga skulle ha viljat ge Am*n en ny chans:
MÄ: Di*na säger att du har sagt att Di*na kan du snälla sparka in Sagas mage.
FL: Mhm
MÄ: Eh, och Amin liksom bara varför tror du att jag skulle göra det? Varför tror du att jag skulle vilja skada vårat barn?
FL: Mmm
MÄ: Hur kan du ens säga så? Jag trodde du kände mig.
MÄ: Du vet att jag aldrig skulle göra dig illa. Eller våran son.
MÄ: Så hon köpte ju hela paketet.
MÄ: Eh, ja. Så dem liksom. Dem blev sams, men hon är ändå så hära. Ja jag vet, jag är inte dum mamma. Jag vet att han har haft sex med Di*na. Men jag vill ge honom en chans till. För att vi ska få barn.
MÄ: Och ...
MÄ: Eh, ja och bara du vet inte vad Am*n har sagt till mig mamma. Nej men han väl sweet talkat dig väldigt mycket. Men...
MÄ: Ja...
MÄ: Men jag hoppas att du har ögonen liksom. Alltså verkligen, vi alla var oroliga för henne. Över, över Amin då.
MÄ: Och deras relation.
MÄ: Så, men det var då han sa jag kommer till dig. De bestämde att han skulle komma på eftermiddagen.

Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

Citat:
Finns det någonstans i FUP:en vad marmorskivan vägde? Borde varit runt 15-20 kg. Jag har ett par högtalare i betong som väger 20 kg, skulle någon trycka ner mig med dom är jag rätt säker på att jag inte skulle kunna få luft.

Bordsskivans kant var ställd mot Sagas hals där hon låg på golvet i sovrummet. Skivan vägde ca 27,5 kg. Den verkar inte ha använts för att pressa mot magen.

Undersökningen av skivan innefattade både fingeravtryck, DNA och andra av avtryck. Se aktbilaga 147. Det fanns inga säkra spår på den. Däremot som sagt en hel del DNA-spår på kroppen, kläderna och handskarna, samt skoavtryck i lägenheten.

Det fanns en stor urinfläck i sängen vilket skulle kunna bero på att hon förlorade medvetandet i sängen. Jag tror det är mer sannolikt att han först ströp henne i sängen, kanske under sexet. Hon skulle knappast ha accepterat utan protest att han kånkade in det tunga bordet i sovrummet medan hon var medveten. Då hade hon troligen blivit misstänksam.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-05-07 kl. 18:24.
Citera
2024-05-07, 21:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det enda sättet för en man att vara säker på att slippa graviditet är att använda kondom, alla andra preventivmedel står kvinnorna för. Du tvivlar ju på hur S*ga använde sina p-piller, och om män väljer att lita på att kvinnan använder p-piller får de liksom skylla sig lite själva om det blir barn, de har ju lämnat ifrån sig ansvaret för skydd. I slutändan är den enda du kan lita på dig själv; vill du som man inte riskera att göra en kvinna med barn finns tre alternativ:
Avstå sex
Använda kondom
Sterilisera dig

Och ja, jag vet att kondomer kan gå sönder, men du förstår vad jag menar om eget ansvar.

Samtidigt har det uppstått en konflikt i det aktuella fallet eftersom hon ville behålla barnet och han ville ej bli förälder. Glöm dom där "kondomerna", ingen är intresserad av att höra det tjatet längre.

I det aktuella fallet har vi ett skräckexempel på hur illa det det gå när två olika viljor kolliderar.
Citera
2024-05-07, 22:05
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Samtidigt har det uppstått en konflikt i det aktuella fallet eftersom hon ville behålla barnet och han ville ej bli förälder. Glöm dom där "kondomerna", ingen är intresserad av att höra det tjatet längre.

I det aktuella fallet har vi ett skräckexempel på hur illa det det gå när två olika viljor kolliderar.

När jag läste FUPen igen framgår det att Saga erbjöd Am*n att lämna henne och att hon då erbjöd sig att ta hand om barnet ensam. Men det ville han inte.
Du måste väl ändå hålla med om att det hade varit en bättre lösning på konflikten?
Citera
2024-05-07, 22:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
När jag läste FUPen igen framgår det att S*ga erbjöd Am*n att lämna henne och att hon då erbjöd sig att ta hand om barnet ensam. Men det ville han inte.

Han hade ändå inte sluppit det ansvar som följer med föräldraskapet. Men sånt här vet väl inte du något om, du har inga barn.

Du menar alltså att 22 åringen Am*n skulle acceptera att han blev förälder mot sin vilja samtidigt som han skulle lämna sin flickvän?

.

Citat:
Du måste väl ändå hålla med om att det hade varit en bättre lösning på konflikten?

Du får det hela att låta så enkelt, det märks att du är extremt oerfaren av livet.

Konflikten skulle dessutom med stor sannolikhet fortsätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in