Du har helt klart inte läst FUPen eller i vart fall inte förstått vad du läst.
Det finns en hel del indicier som pekar på att han ville beröva Saga livet, och en hel del tekniska bevis som pekar på att han faktiskt gjorde det.
Men i din värld är det kanske helt normalt att man ber en kompis om att sparka en gravid flickvän i magen? Eller trycker ner hennes nacke med behandskade händer så hon inte får luft, efter att ha
avsatt in sperma i hennes trosor, och avslutar med att trycka en bordsskiva av marmor över henne?
Hade du haft koll på juridiken så hade du känt till att åklagaren inte får lov att väcka åtal om inte gärningen bedöms vara styrkt bortom rimligt tvivel.
Vattenbuffel kan du vara själv. Du gör dig bara till mer åtlöje med dylikt trams.
Nu går det ju inte till som du påstår, vilket du hade vetat om du satt dig in i juridiken, att åklagaren har ”en teori.”
Förundersökningen är en produkt av uppemot 50 poliser och sakkunniga som sammanställer fakta och vittnesmål om vad som hänt. Åklagarens roll är att objektivt ta ställning till om utredningen ger tillräckligt stöd för att en brottslig gärning begåtts. Åklagaren beaktar givetvis också uppgifter som talar i andra riktningen. Specifikt så måste hen undersöka alternativa förklaringar som den misstänkte för fram, vilket det lagts stor energi på i det aktuella fallet.
Jag sätter stor tilltro till detta arbete, eftersom det är grundligt gjort av personer med stor kompetens på området.
Jämfört med detta väger dina ogrundade spekulationer fjäderlätt.
Det är helt okej att ställa alternativa hypoteser om man underbygger dem med en saklig analys av fakta. Men det är du för lat eller okunnig för. Fan vet vilket.
Vad gör dig mer kvalificerad än forensikerna på NFC att bedöma hur DNA normalt avsätts på arbetshandskar? Varför fanns det omfattande DNA-spår från både Saga och Am*n fanns i greppområdet på handskarna? Varför blev Am*n så ställd när polisen konfronterade honom med fyndet av handskarna?
Varför fanns hans skoavtryck i lägenheten?
Osv.
Du tillskriver mig utsagor som bara finns i din förvirrade hjärna. Att vännen var misstänkt inledningsvis framgår av FUPen som du alltså uppenbarligen inte läst eller förstått.
Jag har heller inte påstått att det skett en våldtäkt. Det är du som har vansinniga problem med läsförståelsen och logiken.
Jag har bara ifrågasatt att du är tvärsäker på att det inte skett en våldtäkt. Du är nämligen tvärsäker på en massa saker som du inte har någon som helst täckning för. Och som vanligt står du med skägget i brevlådan.