2024-05-07, 20:45
Medlem
GDPRWarriors avatar
Den senaste uppdateringen kring förhandsavgörandet är att alla parter och länder inom Schengenområdet, tillsammans med vissa institutioner, har fått två månader och tio dagar för att lämna sina yttranden i mitt fall.

Det verkar vara varför Gunnar Axen driver för att den svenska staten ska sätta käppar i hjulet för mig och alla andra som drabbas av dessa överträdelser.
Citera
2024-05-07, 20:54
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Den senaste uppdateringen kring förhandsavgörandet är att alla parter och länder inom Schengenområdet, tillsammans med vissa institutioner, har fått två månader och tio dagar för att lämna sina yttranden i mitt fall.

Det verkar vara varför Gunnar Axen driver för att den svenska staten ska sätta käppar i hjulet för mig och alla andra som drabbas av dessa överträdelser.

Låter som att det kan gå snabbare än vi trodde då.
Citera
2024-05-07, 21:09
Medlem
Citat:

Gäller det från idag/nyligen eller är vi en bit in i den perioden redan? Förhandsavgörandet borde väl komma ganska snabbt efter denna period förutsatt att ingen med tyngd ställer sig emot?
Citera
2024-05-07, 21:23
Medlem
Citat:

Tack för uppdateringen!
2 månader och 10 dagar? Då bör det komma snart?
Wow!!

Vad menas med alla länder och parter? Sitter inte eu-domstolen tillsammans och dömer? Eller ska parterna döma enskilt?

Dock är man ju lite rädd över vad som händer om EU-domstolen skulle påstå att det är helt okej att föra privata databaser med lagöverträdelser.
Senast redigerad av Arkitektkompisen 2024-05-07 kl. 21:36.
Citera
2024-05-07, 21:41
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Tack för uppdateringen!
Wow!!

Vad menas med alla länder och parter? Sitter de inte tillsammans och dömer?

Dock är man ju lite rädd över vad som händer om EU-domstolen skulle påstå att det är helt okej att föra privata databaser med lagöverträdelser.
EU-domstolens beslut kommer att påverka samtliga länder inom Schengenområdet, inte bara Sverige. Det kommer att ha en inverkan på alla människor inom Schengenområdet. Det är av denna anledning domstolen vill höra alla länders åsikter. Dessutom har domstolen redan fattat beslut om att avidentifiera mig.
Citera
2024-05-07, 21:42
Medlem
Citat:
Tack för uppdateringen!
Wow!!

Vad menas med alla länder och parter? Sitter inte eu-domstolen tillsammans och dömer? Eller ska parterna döma enskilt?

EU domstolen kommer antagligen inte att godkänna privata databaser med domar. Det som oroar mig mest är om det kommer att finnas ett loop hole i deras beslut. Till exempel, om dessa databaser istället för att direkt lägga ut domarna utan att behandla dem, istället behandlar dem "journalistiskt" på något sätt så att det istället kan klassas som "riktig" journalistik, till skillnad från vad de gör idag.
Senast redigerad av Coronana 2024-05-07 kl. 21:44.
Citera
2024-05-07, 21:43
Medlem
Citat:
EU-domstolens beslut kommer att påverka samtliga länder inom Schengenområdet, inte bara Sverige. Det kommer att ha en inverkan på alla människor inom Schengenområdet. Det är av denna anledning domstolen vill höra alla länders åsikter. Dessutom har domstolen redan fattat beslut om att avidentifiera mig.

Okej!
Så alla länders representanter i eu-domstolen ska dela sina åsikter?
Tycker du det va bra att de avidentifierade dig?
Citera
2024-05-07, 21:46
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Okej!
Tycker du det va bra att de avidentifierade dig?
Ja, det är en betydande fördel för mig och utfallet av målet.
Citera
2024-05-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ja, det är en betydande fördel för mig och utfallet av målet.

Då får jag säga grattis
Citera
2024-05-07, 21:51
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs145
Gäller det från idag/nyligen eller är vi en bit in i den perioden redan? Förhandsavgörandet borde väl komma ganska snabbt efter denna period förutsatt att ingen med tyngd ställer sig emot?
från denna vecka,då jag skickade tillbaka bekräftelse på delgivningen. det var lite jobbigt för jag fick åka tillbaka till Stockholm för hämta ut den.
Senast redigerad av GDPRWarrior 2024-05-07 kl. 22:32.
Citera
2024-05-07, 22:04
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Då får jag säga grattis
Vi har redan en klar föraning om hur detta kommer att sluta. Bara genom att studera besluten från fallen i Finland och Lettland.
Citera
2024-05-07, 22:07
Medlem
Citat:
Vi har redan en klar föraning om hur detta kommer att sluta. Bara genom att studera besluten från fallen i Finland och Lettland.

Hur ser tidsramen ut? Har det gått snabbare än förväntat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in