2024-05-07, 19:25
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det är bättre att lägga sin röst på det riktiga
S än ett parti som samarbetar med M,KD,L.
Då får du äkta socialdemokrati.

Men om man är en vanlig knegare, man vinner ju inget längre på att rösta på S. S företräder inte längre arbetare.
Citera
2024-05-07, 19:31
Medlem
Pillenfilles avatar
Fyran är fulla pajaser. De försöker på riktigt vinkla det till man har försökt få folk att tro att maggan rätt ut har babblat om att förgöra Sverige.

Sen när de visar klipp från Riks så säger de bara att det är missvisande klipp utan att förklara hur det är det.

Nej, de bedriver ingen seriös journalistik öht. Först detta program, sen kartläggningen över vita män i svensk fotboll.

Jag orkar inte...
Senast redigerad av Pillenfille 2024-05-07 kl. 19:36.
Citera
2024-05-07, 19:39
Medlem
Imponerad av att någon orkat umgås med packet under så lång tid.

Kräver uthållighet och psyke.

Många sektmedlemmar som försvarar allt med näbbar och klor, humor.

Kul med alla ordval man känner igen härifrån.

Det tragiska är man redan visste detta och att en sekt alltid förblir en sekt
Senast redigerad av BlixtarDunder 2024-05-07 kl. 20:01.
Citera
2024-05-07, 20:02
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Eh... Dick Erixon kandiderar till EU-parlamentet för SD

Ha, ha, vilken sten sover du under?

Citat:
Ursprungligen postat av TV4
En dold inspelning avslöjar hur Sverigedemokraternas EU-kandidat Dick Erixon medverkar i manipulationen av en opinionsundersökning om islam och moskéer.
– Det är djupt problematiskt, säger Novus VD Torbjörn Sjöström, som tagit del av Kalla faktas inspelning. 

En opinionsundersökning ska spegla folkets åsikter utan att vara vinklad eller vilseledande.
Men bakom stängda dörrar diskuterar politikern Dick Erixon (SD) tillsammans med youtubekanalen Riks redaktörer hur frågorna i en mätning kan manipuleras för att få fler kritiska svar om islamism och moskéer.

Källa

Erixon är körd, vilket jävla stolpskott.
Citera
2024-05-07, 20:14
Avslutad
Trollfabriken går på högvarv i tråden för att försöka försvara "Sverigevännerna" och distrahera från det faktum att SD försöker lura, manipulera och orsaka splittring bland Svenska människor ser jag. Finns bara ett ord för någon som sysslar med sånt där och det är landsförrädare.
Senast redigerad av Ultragainus 2024-05-07 kl. 20:18.
Citera
2024-05-07, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultragainus
Trollfabriken går på högvarv i kommentarerna för att försvara "Sverigevännerna" som försöker lura, manipulera och orsaka splittring bland Svenska människor ser jag. Finns bara ett ord för de som sysslar med sånt där och det är landsförrädare.
Ja märkligt få inlägg. Kanske inte kul att vara debattämnet
Citera
2024-05-07, 20:30
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Ha, ha, vilken sten sover du under?

Källa

Erixon är körd, vilket jävla stolpskott.

Du har nog inte sett den engelska komediserien "Yes, minister", märker jag. (I ett avsnitt visar Sir Humphrey för Bernard, hur man får olika svar av allmänheten beroende av hur frågan ställs.)
Citera
2024-05-07, 20:43
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Jag hade trott att TV4 hade något avslöjande att visa. Men efter 3 avsnitt är jag besviken. Man kunde ju visa upp vad ett anonymt konto hade publicerat i stället för en massa snack. Alla konton här på flashback ska vara anonyma så då får INGA politiker skriva något här?
Trollfabrik är en inrättning som publicerar falska påståenden.
Vissa människor heter Johansson eller Andersson och blir med automatik mycket mer anonyma än om man är ensam om ett efternamn. Om jag kallar mig ett vanligt efternamn blir jag då ett troll för att jag vill vara lite anonym?
Det hade varit intressant att se ett avslöjande i programmet.
Citera
2024-05-07, 20:53
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldkalvenAxel
Jag hade trott att TV4 hade något avslöjande att visa. Men efter 3 avsnitt är jag besviken. Man kunde ju visa upp vad ett anonymt konto hade publicerat i stället för en massa snack. Alla konton här på flashback ska vara anonyma så då får INGA politiker skriva något här?
Trollfabrik är en inrättning som publicerar falska påståenden.
Vissa människor heter Johansson eller Andersson och blir med automatik mycket mer anonyma än om man är ensam om ett efternamn. Om jag kallar mig ett vanligt efternamn blir jag då ett troll för att jag vill vara lite anonym?
Det hade varit intressant att se ett avslöjande i programmet.

Efter det första programmet är det oklart vad TV4 exakt åsyftar med en "trollfabrik". Det programmets huvudsyfte verkar vara att banka in begreppet "SD:s trollfabrik". Gissningsvis upprepades den formuleringen >20 gånger.
Citera
2024-05-07, 20:58
Medlem
Amors avatar
Undrar om etablissemanget tror att svenska folket egentligen inte är emot massinvandringspolitiken och det mångkulturella samhället. Att det på riktigt bara har lurats av SD.

Nej den här granskningen är ett försök att skamma och tysta debatten. Målet är att vanliga människor fortsatt inte ska våga stå för vad de tycker.
Citera
2024-05-07, 21:00
Medlem
VillBaraChillas avatar
Är detta dåligt gjort av Sverigedemokraterna? Ja.

Kommer detta hindra mig från att rösta SD? Nej.
Citera
2024-05-07, 21:00
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du har nog inte sett den engelska komediserien "Yes, minister", märker jag. (I ett avsnitt visar Sir Humphrey för Bernard, hur man får olika svar av allmänheten beroende av hur frågan ställs.)

Nej för fan, du märker ingenting i ekokammaren men det gör inte Riks och Dick Erixon heller:

Citat:
Ursprungligen postat av TV4
Riks redaktion använder sig av en självrekryterad webbpanel. Det innebär att personerna som deltar i undersökningen inte är slumpmässigt utvalda, utan själva har anmält sig till den. Det gör enligt Torbjörn Sjöström att resultatet inte går att applicera på vad det svenska folket faktiskt tycker.

https://www.tv4.se/artikel/ZVc4uzi7sahTi8oY1fUuC/sd-politiker-manipulerar-maetning-om-moskeer-avsloejas-av-dold-kamera

Jösses! Vad är det för idioter som röstar på SD? Självklart visste vi att partiet aldrig har varit rumsrent, när skiten kommer upp i full dager är det ändå väldigt chockerande.

Dick Erixon som suttit i politiska paneler får räknas som rökt, det kanske blir så att gammalmedia i fortsättningen bakgrundskollar och efterforskar när spånen från SD påstår något, det kan behövas en uppstramning.

Väntar på tidelagets kommentarer, det är uppenbart vilken bajskorv de bjudit in kansliet.

Citat:
Ursprungligen postat av VillBaraChilla
Är detta dåligt gjort av Sverigedemokraterna? Ja.

Kommer detta hindra mig från att rösta SD? Nej.

Spot on...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in