2024-05-07, 15:33
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Det var ingen stor mängd jag beställde. Vart går gränsen på hur stor mängd det ska vara för husis?

Men varför då? Vad menar du med lägger på och kontrollera att jag är hemma? Det ringde vid 11 idag. Hur lång tid skulle det ta innan man får besök då i så fall?

Känns bara konstigt då det var en så liten mängd. Kan dom göra husis lite när dom känner för det eller va?

Du svarar i luren så lägger dom på och sedan knackar det på dörren.
Citera
2024-05-07, 15:45
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Du svarar i luren så lägger dom på och sedan knackar det på dörren.

Jaha! Så om jag svarar så kommer dom direkt efter? Men dom kan väl komma även om jag inte svarar? När tror du det skulle ske i så fall?
Citera
2024-05-07, 16:04
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getyourmindright
Torskade på 10g grönt för 5-6 år sen, ca 1 månad efter beställning gjordes så ringde polisen mig och sa att dom hittat droger i ett kuvert med mitt namn på, och fråga om jag kunde träffas o snacka, vi hade förhör i deras bil, det blev rättegång senare mot säljaren, jag visste ju inte vem det va så kunde inte säga så mycket, blev ingen böter eller något för min del iaf.

Har fortsatt att handla efter det, och inte förlorat något paket sen dess.
Förns nu ibörjan på året, och har inte fått något brev från polis och det har gått månader.

Är det säljare som skiter i att posta, eller är de nån skicklig rackare på posten som har xray vision?

Jag tror du kan vara lugn om det gått flera månader. Känns inte som dom skulle vänta så länge innan dom kontaktar dig, det är nog inte så vanligt.

Såg även nu att du skrivit att dom ringt till dig när dom beslagtog ditt brev, missade det innan jag skrev min post. Så dom kan alltså ringa istället? Nu blev man ju orolig haha

Får be till alla gudar att det var någon annan som ringde. Fick du något brev eller något annat från dom utöver samtalet? Ringde dom från dolt och svarade du direkt?
Citera
2024-05-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assraell
Fick mitt polisen brev för 32år sedan och i Torsdags small de in dörren och gjorde husrannsakn blev helt paff. Så ja de tar tid sen mitt i allt smäller de in hela dörren hos de flesta.
Utveckla
Citera
2024-05-07, 16:12
Medlem
Citat:
Torskade på 10g grönt för 5-6 år sen, ca 1 månad efter beställning gjordes så ringde polisen mig och sa att dom hittat droger i ett kuvert med mitt namn på, och fråga om jag kunde träffas o snacka, vi hade förhör i deras bil, det blev rättegång senare mot säljaren, jag visste ju inte vem det va så kunde inte säga så mycket, blev ingen böter eller något för min del iaf.

Har fortsatt att handla efter det, och inte förlorat något paket sen dess.
Förns nu ibörjan på året, och har inte fått något brev från polis och det har gått månader.

Är det säljare som skiter i att posta, eller är de nån skicklig rackare på posten som har xray vision?

Never talk to the police om du verkligen inte är tvungen dvs. De gör allt dom kan för att få en att gola ned sig själv eller andra.
Citera
2024-05-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.A.Karlfeldt
Har inte lusläst tråden, är det både vanlig post samt post till ombud som blir beslagtagna eller är ena eller andra alternativet något säkrare?

Min uppfattning är att det är säkrare att beställa till ombud, då sannolikheten att försändelsen har äkta frankering och oftast är spårbar minskar risken för dig att få brev med falska frimärken som tydligen lätt upptäcks i flödet idag. Falska frimärken används ofta på knarkbrev och är ett riktmärke lr anledning till misstänksamhet.
Citera
2024-05-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Det var ingen stor mängd jag beställde. Vart går gränsen på hur stor mängd det ska vara för husis?

Men varför då? Vad menar du med lägger på och kontrollera att jag är hemma? Det ringde vid 11 idag. Hur lång tid skulle det ta innan man får besök då i så fall?

Känns bara konstigt då det var en så liten mängd. Kan dom göra husis lite när dom känner för det eller va?

Tror det ser olika ut från fall till fall. Tex om du beställer ofta och i större mängder, om du är minderårig (då agerar de oftast). Oftast ska husrannsakan "ge något" för att det ens ska vara värt för åklagare att grönt ljus för snuten att genomföra den. Man får inte husis hur som helst idag. Torskar du med större mängder än det som går under ringa är det högst troligt att dom även gör hembesök. Dont do the crime if you cant do the time. Att torska för ringa nark är inte så farligt, inte värt att sitta och noja i onödan. Kommer dom så kommer dom.
Citera
2024-05-07, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldovic
Never talk to the police om du verkligen inte är tvungen dvs. De gör allt dom kan för att få en att gola ned sig själv eller andra.

Om man ändå inget vet, så är det ju lugnt.
Citera
2024-05-07, 17:17
Medlem
Citat:
Om man ändå inget vet, så är det ju lugnt.

Ja precis. Det kan hända att min blir nervös och stressad när man pressas med frågor och har man svårt för att ljuga kan det kännas jobbigt för många. Men man ska alltid förneka även om det är uppenbart att man ljuger. Bara en påminnelse till alla. De kommer alltid försöka.
Citera
2024-05-07, 17:30
Medlem
2-3 veckor och inget knarkbrev eller polisbrev. Fortsättning följer
Citera
2024-05-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldovic
Min uppfattning är att det är säkrare att beställa till ombud, då sannolikheten att försändelsen har äkta frankering och oftast är spårbar minskar risken för dig att få brev med falska frimärken som tydligen lätt upptäcks i flödet idag. Falska frimärken används ofta på knarkbrev och är ett riktmärke lr anledning till misstänksamhet.

Det var min tanke också kring att få sin försändelse till ombud är iaf lite säkrare.

Vad syftar du på när du nämner falska frimärken?

Vad har jag missat kring det?

Tack för svaret.
Citera
2024-05-07, 17:55
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.A.Karlfeldt
Det var min tanke också kring att få sin försändelse till ombud är iaf lite säkrare.

Vad syftar du på när du nämner falska frimärken?

Vad har jag missat kring det?

Tack för svaret.

Fast om dom kollar den och låter det gå vidare så glöm att du kan neka dig till en nedläggning av ärendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in