Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-06, 19:32
  #1
Medlem
IT-snubbens avatar
Läste precis denna artikel:

https://www.expressen.se/mama/mamali...r-bara-klader/

Citat:
När Malcolm skulle fylla tre år önskade han sig en klänning. Sedan dess har han inte velat klä sig eller leva enligt normerna. Att han valt sin egen väg och ha en egen stil uppmuntras av hans mamma Claudia Behnan. I sina sociala kanaler är hon känd för att stå upp för allas rätt att vara sig själva, och hon vägrar att låta hatarna vinna.

Vad tycker ni om att uppmuntra sin son klä sig som en tjej? Är det inte lite konstigt? Borde man inte som förälder vilja att ens son klär sig som en grabb? Hur skulle ni själva göra i denna situation om er son ville ha klänning på sig?
Citera
2024-05-06, 19:38
  #2
Medlem
Crabbofixs avatar
Han är väl bög antagligen och då är det väl bra om han får vara bög redan från början istället för att spendera hela barn och ungdomen i garderoben
Citera
2024-05-06, 19:44
  #3
Medlem
SvenHelsings avatar
Håller helt med. Skulle aldrig acceptera om min dotter gick klädd i byxor.
Citera
2024-05-06, 19:48
  #4
Avstängd
Auktions avatar
Det är väl fritt fram för narcissister att offra sina barns hälsa för ens egna och sjuka syften, vad gör det att grabben mobbas sönder? Inte klarar skolan? Börjar missbruka?

Bara lilla Claudia kan skryta om hur öppen hon är så är allt tillåtet!
Citera
2024-05-06, 19:49
  #5
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Läste precis denna artikel:

https://www.expressen.se/mama/mamali...r-bara-klader/



Vad tycker ni om att uppmuntra sin son klä sig som en tjej? Är det inte lite konstigt? Borde man inte som förälder vilja att ens son klär sig som en grabb? Hur skulle ni själva göra i denna situation om er son ville ha klänning på sig?
Har han börjat skolan än? Då åker den nog av. Det var som nån kvinna som beklagade sig i DN för några år sedan att hennes som vägrade ha klänning, som hon tvingat honom till, när han började skolan. Inte riktigt frisk där. Vad hon gnällde över var svårare att förstå.
Citera
2024-05-06, 19:53
  #6
Medlem
IT-snubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Har han börjat skolan än? Då åker den nog av. Det var som nån kvinna som beklagade sig i DN för några år sedan att hennes som vägrade ha klänning, som hon tvingat honom till, när han började skolan. Inte riktigt frisk där. Vad hon gnällde över var svårare att förstå.
Han är 14 år idag så skolan går han nog i.
Jag undrar om det kan vara så att hon blev lite besviken när hon fick ytterligare en grabb. Kanske hade hon önskat sig en dotter då hon redan hade en son sedan tidigare. Och därför försöker uppmuntra honom att bli mer tjejig. Bara en teori.
Citera
2024-05-06, 19:54
  #7
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Vad tycker ni om att uppmuntra sin son klä sig som en tjej? Hur skulle ni själva göra i denna situation om er son ville ha klänning på sig?
Hon har uppmuntrat honom att gå sin egen väg och ha en egen stil.
---------------------
Jag hade känt tvingad att försöka förstå vad som ligger bakom denna drivkraft.
Jag hade även viljat informera mig om ifall han har tänkt igenom konsekvenserna och vad han ser där.
Jag hade tagit reda på hur starka dessa drifter är.
jag tror att om dessa frågeområden hade penetrerats vid ett flertal tillfällen skulle jag veta mer hur jag skulle agera.
Jag hade nog uppmuntrat honom att gå sin egen väg och ha en egen stil också, men inte uppmuntrat honom att bära klänning:
- men Olle ska du inte ta den blommiga klänninen idag? Joooo, det tycker jag.
Men samtidigt sett till att jag hade beskrivit riskerna med ett dylikt beteende om det bara är på skoj, men går för långt/ofta
Citera
2024-05-06, 19:55
  #8
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Håller helt med. Skulle aldrig acceptera om min dotter gick klädd i byxor.
Fast att som kvinna klä sig som man höjer statusen, medan att som man klä sig som kvinna, sänker den. Mannen är idealet även bland feminister, att var kvinnlig är däremot fel, även där.
__________________
Senast redigerad av EnCarte 2024-05-06 kl. 19:59.
Citera
2024-05-06, 20:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Läste precis denna artikel:

https://www.expressen.se/mama/mamali...r-bara-klader/



Vad tycker ni om att uppmuntra sin son klä sig som en tjej? Är det inte lite konstigt? Borde man inte som förälder vilja att ens son klär sig som en grabb? Hur skulle ni själva göra i denna situation om er son ville ha klänning på sig?

Är det inte underligt hur ofta dessa barn med stark inre drivkraft att klä sig könsöverträdande råkar ha en förälder som har en agenda som gynnas av detta? Stan som om barnen påverkas till detta av sin förälder?
Citera
2024-05-06, 20:06
  #10
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Är det inte underligt hur ofta dessa barn med stark inre drivkraft att klä sig könsöverträdande råkar ha en förälder som har en agenda som gynnas av detta? Stan som om barnen påverkas till detta av sin förälder?
Kanske är så att det bara är de fallen du hör talas om?
Citera
2024-05-06, 20:12
  #11
Medlem
IT-snubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Är det inte underligt hur ofta dessa barn med stark inre drivkraft att klä sig könsöverträdande råkar ha en förälder som har en agenda som gynnas av detta? Stan som om barnen påverkas till detta av sin förälder?
Min magkänsla här är att det var mamman som var mest drivande och det som gjort att han fortsatt bära klänning. Tror att hon uppmuntrat honom lite för mycket för att hon själv ville att han skulle ha klänning. Kan ju inte veta säkert såklart men får den känslan.

Jag hade i alla fall inte fått klä mig som en tjej när jag var barn och det är jag glad för. Man kan säga nej till en 3-åring. Helt annat om han vill klä sig som en tjej sen när han blir äldre men tycker det är lustigt av en förälder att uppmuntra sitt barn på det sättet när man enkelt kan säga nej.
Citera
2024-05-06, 20:23
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Kanske är så att det bara är de fallen du hör talas om?

Omöjligt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback