Citat:
Ursprungligen postat av
Flogistoneter
Väst har samlat till det.
Väst förtjänar att attackeras med kärnvapen på grund av det halvhjärtade stödet till Ukraina? Är det där du står? Eller har du andra orsaker till hata "väst" så starkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flogistoneter
Sist ryssarna "övade" vid ukrainska gränsen small det ju på riktigt.
Nja, small är väl att ta i. Det small mest rakt upp i ansiktet på ryssen själv. Jag tror inte att vi kommer att få se några kärnvapentest eftersom det kommer följas mycket noga. Blir det samma antiklimax som det vi sett hittills från rysk militär så devalveras värdet på det enda kort Putin har kvar att spela ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flogistoneter
Går väst in i Ukraina blir det globalt kärnvapenkrig.
Nja, det blir alla mot Ryssland och det kommer förmodligen att vara över på 30 minuter. Förhoppningsvis får inte ryssen igenom något. Möjligheten att lyckas med en fist strike minskar för varje månad som ryssen fortsätter att blöda resurser. Om det inte är så att en stor del av resurserna går till att utveckla kärnvapenprogrammet. Men det tror jag knappast.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flogistoneter
Putin har uttryckligen sagt att det inte spelar någon roll om världen går under om Ryssland besegras.
Är det ett rimligt uttalande tycker du? Kan man inte likna den här situationen med ett scenario där ett aggressivt barn i en särskoleklass hotar med att spränga skolan om det inte får fortsätta mobba en annan elev?
Citat:
Ursprungligen postat av
Flogistoneter
Jag skulle inte våga syna hans kort
Att du är rädd och undfallande alternativt part i målet är tydligt. Men vi är nog många som ser det som att korten redan har synats. Känslan som växer i mig är i alla fall att det kan vara värt att spela rysk roulette. Jag tror det ryms mer än åtta kulor i magasinet...