2024-05-06, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
DI är skriven på Storgatan 14C i Löberöd enligt mrkoll.se. Storgatan 14C är en lägenhet på 140kvm 5rok / 13600 kr/mån Kallhyra. Det finns också två personer till som är skrivna på denna adress enligt mrkoll.se. Innan var också JI skriven där enligt mrkoll.se. Så kan du förklara detta i så fall till mig?

Om Storgatan 14C i Löberöd

https://objektvision.se/Beskriv/220025555
Men kära nån. Det var ju där de bodde i Löberöd!!!
Huset är uppdelat i fyra lägenheter tror jag.
Deras lägenhet var i två våningar med 5 rum och en trädgård med staket mot grannarna.
Som ett eget hus trots att det var en hyreslägenhet.
Precis samma nästan som huset i Kungshult som de också hyrde..
Nu bor de inte i Löberöd, Storgatan längre dock.
D & J bor i häkte sedan 1 år och 4 månader och deras barn i olika familjehem.
5 rum o kök om 140 kvm, i två våningsplan är väl mer än bara 1 rum iallafall. Eller hur?

EDIT: Sedan behöver jag inte förklara för dig. Det finns all fakta du behöver på sidan 1 i den här tråden med länk till FUP. Om du inte orkar läsa förhören där kan du lyssna på förhören på YOUTUBE. Bara sök på Ättiksfallet. 2 poddar med samtliga förhör samt mycket mera om fallet.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-06 kl. 01:04.
Citera
2024-05-06, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men kära nån. Det var ju där de bodde i Löberöd!!!
Huset är uppdelat i fyra lägenheter tror jag.
Deras lägenhet var i två våningar med 5 rum och en trädgård med staket mot grannarna.
Som ett eget hus trots att det var en hyreslägenhet.
Precis samma nästan som huset i Kungshult som de också hyrde..
Nu bor de inte i Löberöd, Storgatan längre dock.
D & J bor i häkte sedan 1 år och 4 månader och deras barn i olika familjehem.
5 rum o kök om 140 kvm, i två våningsplan är väl mer än bara 1 rum iallafall. Eller hur?

EDIT: Sedan behöver jag inte förklara för dig. Det finns all fakta du behöver på sidan 1 i den här tråden med länk till FUP. Om du inte orkar läsa förhören där kan du lyssna på förhören på YOUTUBE. Bara sök på Ättiksfallet. 2 poddar med samtliga förhör samt mycket mera om fallet.

Om du förstorar upp bild nr 2 så ser du att det är en dörr där till höger. Och tittar man på hitta.se om FH så ser du att det är Storgatan 14C i Löberöd. Det kan väl inte vara så svårt att tyda eller? Och sedan har DI och JI hyrt ett rum i den 5 rum o kök om 140 kvm lägenheten. Det kan väl inte heller vara så svårt att tyda eller? Så DI och JI har hittat på alla konstens saker allt för att vilseleda och för att försöka att komma undan straff.

Jag har lyssnat på Youtube så jag vet vad jag pratar om och jag har även läst alla artiklar samt googlat på deras adresser så mer behöver jag inte för att förstå deras bluffmakeri.
Citera
2024-05-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Om du förstorar upp bild nr 2 så ser du att det är en dörr där till höger. Och tittar man på hitta.se om FH så ser du att det är Storgatan 14C i Löberöd. Det kan väl inte vara så svårt att tyda eller? Och sedan har DI och JI hyrt ett rum i den 5 rum o kök om 140 kvm lägenheten. Det kan väl inte heller vara så svårt att tyda eller? Så DI och JI har hittat på alla konstens saker allt för att vilseleda och för att försöka att komma undan straff.

Jag har lyssnat på Youtube så jag vet vad jag pratar om och jag har även läst alla artiklar samt googlat på deras adresser så mer behöver jag inte för att förstå deras bluffmakeri.
Jag kan bara säga- att du är ute och cyklar.
Det är flera besökande både grannar, vänner och släkt som vittnat om sina besök hos familjen i huset.
Har du lyssnat på dessa vittnesmål?
Samt socialen som gjort oanmält hembesök och drogtestat föräldrarna bl.a.
Samt polis och åklagare som gjort husrannsakan och sökt igenom hela huset i en veckas tid.

På bild nr 2 ser det ut att vara en vit dörr från vardagsrummet ut till altanen.
Vad är det som du tycker är konstigt med det?
Du ser väl att det är en enormt stor villa som styckats av till lägenheter. Det finns nog dörrar både här och var ut till trädgården.
Att DI fortfarande är skriven på adressen är väl för att han inte vill ha sin post till ett fängelse.
Och uppenbarligen har lägenheten hyrts ut till 2 andra personer.
Vad tycker du är konstigt med det? Föräldrarna sitter i häkte och har ingen inkomst längre.
Dessutom långa fängelsestraff är att vänta.
Det här med ett rum är den sjukaste fantasin hitintills. Man kan väl inte bara sitta och fantisera ihop något rakt ut i det blå som inte stämmer ett dugg med fakta, dvs den kända verkligheten.
Det finns även en trappa från skafferiet i deras lägenhet som leder ned till en källare (eller snarare en krypgrund) och polisen har även undersökt samt fotat hela källaren.
Det är en väldigt gedigen förundersökning gjord. Foto dokumenterad. Både huset i Kungshult samt huset i Löberöd.
Så ta dig till sidan 1 i denna tråd och klicka på länken till fup. Och läs på ordentligt.
Du kan även se foton på båda husen, samt invändigt alla rum, även med familj på plats ibland.
EDIT: I ALLA BARNFÖRHÖREN FINNS MYCKET BILDER PÅ BÅDA HUSEN UTE O INVÄNDIGT.

Nu kommer jag att ignorera dina inlägg hädanefter. Inte av ovänlighet men för att du förvirrar och ställer till med oreda i tråden när du inte håller dig till kända fakta. Om man påstår något här måste man ha bevis och belägg för det. Och inte bara skriva ned sina helsnurriga fantasier.
Och inbilla dig att polisen missat mr.Koll.se När de har bombsäkra källor på allt.

.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-06 kl. 19:25.
Citera
2024-05-06, 18:48
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Att DI fortfarande är skriven på adressen är väl för att han inte vill ha sin post till ett fängelse.

Det är enligt folkbokföringslagen. Fängelsedömda får lov att vara kvarskrivna på senaste hemadress medan de avtjänar straffet.
Domen har dessutom inte vunnit laga kraft.

I övrigt håller jag helt med dig. Det framgår av aktbilaga 172 att lägenheten i Löberöd var en 5-rummare i två plan.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-05-06 kl. 18:53.
Citera
2024-05-06, 20:30
Medlem
Malouises avatar
Citat:
Olagligt att medvetet göra fel
De flesta i Sverige är folkbokförda på rätt adress. Men att vara felaktigt folkbokförd är olagligt. Den som medvetet låter bli att göra en flyttanmälan eller anmäler felaktiga eller ofullständiga uppgifter till Skatteverket begår ett brott. Ett rent misstag är inte ett brott, men ibland behövs en utredning av polis eller åklagare för att konstatera om det är ett folkbokföringsbrott eller inte.
Skatteverket är skyldigt att anmäla ett misstänkt folkbokföringsbrott. Andra myndigheter och privatpersoner kan också göra en brottsanmälan till polis. Den som blir dömd för folkbokföringsbrott kan få böter eller fängelse i upp till två år.
Rätt folkbokföring är viktigt för att hela samhället ska fungera. Därför förstärktes bestämmelsen om att du ska vara folkbokförd där du bor genom en lagändring år 2018. Folkbokföringsbrottet infördes för att betona hur allvarligt det är att medvetet göra fel.​

https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/attvarafolkbokford.4.3810a01c150939e893ffc27.html

Kruxet är att nya hyresgästen blir betalningsskyldig om fogden råkar komma t.ex
Citera
2024-05-06, 21:45
Medlem
Var på hovrättsförhandlingen idag. Pappan har fått långt grått hår. Mamman satt och ritade och tittade ner. Verkade helt obemärkt. Åklagaren är riktigt bra. Hon hade med sig ättika för att visa att Z inte har druckit det självmant.
Citera
2024-05-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leiass
Var på hovrättsförhandlingen idag. Pappan har fått långt grått hår. Mamman satt och ritade och tittade ner. Verkade helt obemärkt. Åklagaren är riktigt bra. Hon hade med sig ättika för att visa att Z inte har druckit det självmant.
Vad handlade det om idag? Står inget alls i media ännu. Var det något långt anförande av Jigin som handlade om varför hon överklagar?
Isåfall kom väl även försvarsadvokaterna till tals om varför föräldrarna överklagar?
Du får vara vår reporter idag om du orkar det.
Citera
2024-05-06, 23:56
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Vad handlade det om idag? Står inget alls i media ännu. Var det något långt anförande av Jigin som handlade om varför hon överklagar?
Isåfall kom väl även försvarsadvokaterna till tals om varför föräldrarna överklagar?
Du får vara vår reporter idag om du orkar det.

Jo det står om det här idag, men har tyvärr inte premium.
Citat:
6 maj 2024 10:57
Vi rapporterar från hovrätten i dag – fallet med ättiksförgiftade flickan fortsätter
Betalartikel: https://www.skd.se/2024-05-06/vi-rapporterar-fran-hovratten-i-dag-fallet-med-attiksforgiftade-flickan-fortsatter/

Citat:
6 maj 2024 16:32
Kammaråklagare Ingegerd Jigin hällde upp ett glas ättika och skickade runt det till rättens ledamöter under den andra rättegångsdagen i hovrätten.

Liksom i fredags gav föräldrarna ett oengagerat intryck där de satt inne i salen.
Betalartikel: https://www.skd.se/2024-05-06/aklagaren-hallde-upp-ett-glas-attika-som-ratten-fick-lukta-pa/
Senast redigerad av Lilett 2024-05-07 kl. 00:29.
Citera
2024-05-07, 00:35
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:

Tack för rapportering - det uppskattas!
Skönt att höra att Jigin gör bra ifrån sig.
Citera
2024-05-07, 00:41
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malouise
https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/attvarafolkbokford.4.3810a01c150939e893ffc27.html

Kruxet är att nya hyresgästen blir betalningsskyldig om fogden råkar komma t.ex

Undantag görs som sagt för fängelsedömda enligt folkbokföringslagen (1991:481), min fetning:
9 § En vistelse anses inte leda till ändrad bosättning om den föranleds enbart av
1. befattning som politiskt tillsatt tjänsteman eller uppdrag att biträda som politiskt sakkunnig inom Regeringskansliet,
2. tjänstgöring enligt lagen (1994:1809) om totalförsvarsplikt,
3. vård vid en institution för sjukvård, vård av unga, kriminalvård eller vård av missbrukare, eller
4. vistelse i skyddat boende.

En person som regelmässigt tillbringar dygnsvilan endast på en fastighet där han eller hon med tillämpning av första stycket inte ska anses bosatt, anses bosatt på den fastighet som han eller hon med hänsyn till omständigheterna i övrigt kan anses ha sin starkaste anknytning till.
Citera
2024-05-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Jo det står om det här idag, men har tyvärr inte premium.

Betalartikel: https://www.skd.se/2024-05-06/vi-rapporterar-fran-hovratten-i-dag-fallet-med-attiksforgiftade-flickan-fortsatter/

Betalartikel: https://www.skd.se/2024-05-06/aklagaren-hallde-upp-ett-glas-attika-som-ratten-fick-lukta-pa/
Tack! Jag såg att det var ett par tre st betalartiklar också. Jag hoppades på rapport från nyhetskanal som det var förra gången.
Men det kommer väl så småningom.
Citera
2024-05-07, 03:58
Medlem
Citat:
Tyckte det var så coolt att du varit på hovrättsförhandling idag. Så jag blev så ivrig och ville girigt veta mer, så pass att jag ohyfsat glömde att tacka för ditt inlägg. Så jag tackar dig nu istället. Tack!
Kul att höra att åklagaren gjorde bra ifrån sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in