Citat:
Ursprungligen postat av
Offervilja
Det fria Sverige har under det senaste året bland annat skaffat sig ett nytt Svenskarnas hus i Skåne, arbetat med att få igång Café Tivedstrollet i Älgarås, arrangerat massor med evenemang som besökts av både män och kvinnor i alla åldrar, drivit Nordens mest populära etnonationalistiska podcast som har fler lyssnare än vad NMR:s alla poddar har tillsammans och gjort hur mycket vettiga saker som helst.
Alternativ för Sverige är just nu ute på en intressant Swexit-turné där de fram till EU-valet kommer att besöka elva olika städer från Malmö i söder till Luleå i norr. Till skillnad från NMR så är AFS starka och klarar av att hålla egna torgmöten istället för att bara hålla på och "kuppa" andras.
Jag lyssnade lite grann på det senaste avsnittet av Radio Nordfront. Den här gången tog det ungefär tre minuter innan Pär-Ingrid Öberg började hata Svegot. Herregud, vilken avundsjuk och bitter gammal gubbe han är.
Motståndsrörelsen håller ju torgmöten hela tiden och AFSBsyns bara innan valen, sen upphör de att existera, för att sedan titta upp som en blek vampyr en månad innan nästa val.
Dfs har lite grejer igång, men inget anmärkningsvärt förutom huset i Skåne som jag stöder till 100%.
Men att bara podda löser ingenting, man måste verka på flera plan samtidigt och tillslut så är det aktivism och fysiska protester som gäller
Citat:
Ursprungligen postat av
SvinFullGrek
Hur resonerar Organisationen kring deras ”fristående chattgrupp” på Telegram?
De har väl ingen? Jag har bara sett en för Nordfront och en engelsk för NRM
https://t.me/NordfrontChat