2024-05-05, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Till skillnad från NMR så är AFS starka och klarar av att hålla egna torgmöten istället för att bara hålla på och "kuppa" andras.

Du har sagt mycket knasiga saker under åren, men detta är troligtvis det mest efterblivna någonsin.

NMR håller fler egna torgmöten på en random månad än vad AfS totalt sett gjort sen förra valet.

Tvärtom kan man se att AfS inte klarar av att hålla egna torgmöten utan skydd av polis, något NMR klarar galant.
Citera
2024-05-05, 11:35
Medlem
SvinFullGreks avatar
Hur resonerar Organisationen kring deras ”fristående chattgrupp” på Telegram?
Citera
2024-05-05, 11:40
Medlem
Citat:
Nej, det är inte önskvärt att blanda in alla i ett kollektiv, men jag skulle önska att de olika organisationerna kunde vara snälla mot varandra och samarbeta. NMR förlorar bara på att hålla på så som t.ex. Pär-Ingrid Öberg gör. Det fria Sverige är ju omtyckta bland de som är intresserade av NMR. När det var en undersökning på Nordfront om vilken nyhetspodcast som var deras läsarnas favorit så fick Dagens Svegot nästan en femtedel av rösterna. Att Dagens Svegot fick så mycket röster i en omröstning på en annan organisations hemsida visade verkligen hur populära Dan Eriksson, Magnus Söderman och Jalle Horn är. Tyvärr tror jag att ni i NMR bara kommer att bli mer och mer hatiska mot Det fria Sverige ju mer framgångsrika de blir.

Samarbete är inte så lätt och speciellt med tanke på att DFS vill vara i sina hus och äta bullar AFS finns bara under val etc.
Vi hyllar Tommie Lind och fortsätter att hålla minnet av Daniel Wretström levande, det är återkommande arrangemang av olika nästen, personligen skulle jag inte ha något emot om några från andra organisationer följde med -likadant med att protestera mot EU och Nato där även vänstern har liknande ställning.
Citera
2024-05-05, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek

Jag visste inte ens att Motståndsrörelsen hade någon chattgrupp på Telegram? Eller jo, den på engelska menar du?

Vad tänker du det skulle föras för resonemang?
Citera
2024-05-05, 11:46
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Jag visste inte ens att Motståndsrörelsen hade någon chattgrupp på Telegram? Eller jo, den på engelska menar du?

Vad tänker du det skulle föras för resonemang?

Nej, den på svenska. Kanalen där era sympatisörer, aktivister och andra former av konstprojekt sitter och boomerpostar långt in på natten.

Jo, hur resonerar ni kring existensen av denna grupp? Maken till mer pinsamheter är svårt att hitta. Ett riktigt smörgåsbord för era fiender.
Citera
2024-05-05, 12:14
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Nej, den på svenska. Kanalen där era sympatisörer, aktivister och andra former av konstprojekt sitter och boomerpostar långt in på natten.

Jo, hur resonerar ni kring existensen av denna grupp? Maken till mer pinsamheter är svårt att hitta. Ett riktigt smörgåsbord för era fiender.

Har inte tillgång till kanalen, vad är det för uttalanden som görs där?
Citera
2024-05-05, 12:38
Medlem
Citat:

Ok, jag vet att Nordfront har en fristående grupp, men visste faktiskt inte att Motståndsrörelsen hade en så länka gärna!

Överlag är jag dock positiv till yttrandefrihet, även för sådana som "boomerpostar långt in på natten". Om inte du är det kan man undra vad du gör här på Flashback?
Senast redigerad av KillGoldstein 2024-05-05 kl. 12:41.
Citera
2024-05-05, 13:10
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Inte längre en relevant del?
3 demos förra året, varav ett tiktok klipp gav 500 000 visningar och 15 000❤️

Spaltmeter I tidningar och både nyhetsreportage och diskussioner omkring organisationen i både debattprogram, nyheterna och riksdagsmöten de senaste 3 veckorna

Jag känner ärligt talat inte kiss-i-byxan faktorn i antal tiktok visningar om man jämför med smr under 00-talet men är kanske fel generation.
Citera
2024-05-05, 13:40
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Orkar inte lyssna. Vad sade han nu?
De pratade om att Radio Nordfront kanske skulle börja köra sina sändningar med video. Simon Holmqvist nämnde att Dagens Svegot gör det. Den äckliga töntgubbjäveln Pär-Ingrid Öberg blev då tvungen att säga "Svegot..." på ett sätt som att man skulle förstå att han tycker att de är värdelösa. Om han sade någonting mer om Dagens Svegot och Det fria Sverige i programmet vet jag inte, för jag slutade lyssna efter det där. Jag är så trött på NMR:s hat mot andra nationella att jag vill kräkas.
Citera
2024-05-05, 16:24
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Det fria Sverige har under det senaste året bland annat skaffat sig ett nytt Svenskarnas hus i Skåne, arbetat med att få igång Café Tivedstrollet i Älgarås, arrangerat massor med evenemang som besökts av både män och kvinnor i alla åldrar, drivit Nordens mest populära etnonationalistiska podcast som har fler lyssnare än vad NMR:s alla poddar har tillsammans och gjort hur mycket vettiga saker som helst.

Alternativ för Sverige är just nu ute på en intressant Swexit-turné där de fram till EU-valet kommer att besöka elva olika städer från Malmö i söder till Luleå i norr. Till skillnad från NMR så är AFS starka och klarar av att hålla egna torgmöten istället för att bara hålla på och "kuppa" andras.

Jag lyssnade lite grann på det senaste avsnittet av Radio Nordfront. Den här gången tog det ungefär tre minuter innan Pär-Ingrid Öberg började hata Svegot. Herregud, vilken avundsjuk och bitter gammal gubbe han är.
Motståndsrörelsen håller ju torgmöten hela tiden och AFSBsyns bara innan valen, sen upphör de att existera, för att sedan titta upp som en blek vampyr en månad innan nästa val.

Dfs har lite grejer igång, men inget anmärkningsvärt förutom huset i Skåne som jag stöder till 100%.
Men att bara podda löser ingenting, man måste verka på flera plan samtidigt och tillslut så är det aktivism och fysiska protester som gäller

Citat:
De har väl ingen? Jag har bara sett en för Nordfront och en engelsk för NRM

https://t.me/NordfrontChat
Senast redigerad av Torch-McFly 2024-05-05 kl. 16:27.
Citera
2024-05-05, 17:08
Medlem
Citat:
Dfs har lite grejer igång, men inget anmärkningsvärt förutom huset i Skåne som jag stöder till 100%.
Men att bara podda löser ingenting, man måste verka på flera plan samtidigt och tillslut så är det aktivism och fysiska protester som gäller
[/url]
men de har ju också ett hus i älgarås utrustat med resturang, bibliotek och butik
+ att nationella familjer flyttar dit och tar över samhället
Citera
2024-05-05, 17:23
Avslutad
Citat:
Inte längre en relevant del?
3 demos förra året, varav ett tiktok klipp gav 500 000 visningar och 15 000❤️

Spaltmeter I tidningar och både nyhetsreportage och diskussioner omkring organisationen i både debattprogram, nyheterna och riksdagsmöten de senaste 3 veckorna
Borde inte organisationen växa med all den här uppmärksamheten i media? Spridningen på TikTok borde leda till att ungdomar lockas till organisationen, men så är inte fallet. NMR har fortfarande svårt att locka till sig ungdomar.

Låt mig påminna om att NMR fick enorm uppmärksamhet tack vare deras närvaro i Almedalen 2018. Vad blev resultatet? Inte ett enda kommunalt mandat och i riksdagsvalet fick de 0,03% av rösterna. Sen kom splitringen där grundaren Klas Lund med flera lämnade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in