2024-05-05, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnyxxonO
https://www.nlt.se/2024/05/04/en-per...a-brott-7a159/
Betalvägg

Efter händelsen greps föraren av den andra bilen, en man i 20-årsåldern.

Han misstänks nu för flera brott; grovt vållande till annans död, grovt vållande till kroppsskada samt grov vårdslöshet i trafik.

Fanns en bättre beskrivande bild man ser utanför betalväggen här. Porschen har alltså kommit över wennerbergsbron och klippt den röda bilen rakt i höger sida då den färdades söder ut på Hamngatan.
Ett rimligt antagande är då att det är en passagerare på höger sida som omkommer.

Med tanke på hur långt ner från själva korsningen bilarna står så är det också ett mycket rimligt antagande att göra att porschen haft betydligt mycket högre hastighet än 40km/h som är rådande hastighetsgräns.

Är det någon som har ett regnummer på Porschen? Alternativt vem rallystjärnan var som berövade en man sitt liv?
Helt jävla otroligt att någon ska behöva dö mitt inne i stan där det är god sikt åt fan alla håll i en korsning.
Citera
2024-05-05, 11:07
Medlem
Föraren av porschen en

Mic*ael K*ouri

* = H

Född 2004
Senast redigerad av grodizan1805 2024-05-05 kl. 11:11.
Citera
2024-05-05, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodizan1805
Föraren av porschen en

Mic*ael K*ouri

* = H

Född 2004

Tackar! Vems var bilen då? För varken han, mamma eller pappa på adressen äger den.
Citera
2024-05-05, 11:28
Medlem
Kan bilen vara en bil till försäljning? Känner igen efternamnet på misstänkt. Finns en bilförsäljare i Göteborg med det efternamnet. Tidigare haft firma i en ort utanför Lidköping mot Grästorp till.
Citera
2024-05-05, 11:31
Medlem
Kan nog stämma(?) Pappan verkar jobba på Din bil.
Citera
2024-05-05, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillyPanpizza73
Kan bilen vara en bil till försäljning? Känner igen efternamnet på misstänkt. Finns en bilförsäljare i Göteborg med det efternamnet. Tidigare haft firma i en ort utanför Lidköping mot Grästorp till.

Stämmer, killen jobbar på bilfirma i Göteborg, jobbar antagligen ihop med sin far
Citera
2024-05-05, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodizan1805
Föraren av porschen en

Mic*ael K*ouri

* = H

Född 2004

Syrian?
Citera
2024-05-05, 11:43
Medlem
acebaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linaannasvea
Fruktansvärt . Förstår inte hur de är möjligt .

Det är möjligt genom att en ung osäker man med liten snopp kör olagligt fort och utan tanke eller omsorg av någon annans liv än sitt eget - i en alldeles för avancerad sportbil - och klipper en medelålders man rakt i sidan. Troligtvis mot rött också. Tragiskt. Hoppas det blir tid bakom lås och bom.
Citera
2024-05-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltjagsagerarsant
Fanns en bättre beskrivande bild man ser utanför betalväggen här. Porschen har alltså kommit över wennerbergsbron och klippt den röda bilen rakt i höger sida då den färdades söder ut på Hamngatan.
Ett rimligt antagande är då att det är en passagerare på höger sida som omkommer.

Med tanke på hur långt ner från själva korsningen bilarna står så är det också ett mycket rimligt antagande att göra att porschen haft betydligt mycket högre hastighet än 40km/h som är rådande hastighetsgräns.

Är det någon som har ett regnummer på Porschen? Alternativt vem rallystjärnan var som berövade en man sitt liv?
Helt jävla otroligt att någon ska behöva dö mitt inne i stan där det är god sikt åt fan alla håll i en korsning.

Fast ser inte passagerarsidan på den röda bilen hel ut? Min tanke var att den röda bilen färdats mot stadt och fått porschen in i förarsidan och sen snurrat.
Citera
2024-05-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccoloskan
Fast ser inte passagerarsidan på den röda bilen hel ut? Min tanke var att den röda bilen färdats mot stadt och fått porschen in i förarsidan och sen snurrat.

Det är förarsidan, också föraren av den röda bilen som avlidit. Passageraren ligger på sjukhus med lindriga skador
Citera
2024-05-05, 11:49
Medlem
Ok jag tänkte på As***m Bil. Men det kanske har bytt namn? Var länge sedan jag pratade med dem. Kommer ihåg Ägaren av ovanstående firma som mycket trevliga när de drev pizzeria i Skara. Tragiskt det som hänt tänker på den avlidnes anhöriga.
Citera
2024-05-05, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccoloskan
Korrekt iakttagelse. Jag la inte märke till den rätt så oskadade högersidan på bilen utan förutsatte att så som bilarna stod på bilden var så smällen tagit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in