Citat:
Ursprungligen postat av
AnonOnMouse
Man behöver ändra grundlagen för att kunna dra in svenska medborgarskap. Tar minst två mandatperioder och ingen talar om det. Så. Vem vågar tala om det av våra kära ledare?
Man behöver förändra försäkringssystemen så att det går att särskilja en migrant från en icke-migrant. Men det är olagligt idag. Du får inte heller tex göra skillnad på en (sannolikt) rättskaffens norrman som migrerat hit (av någon outgrundlig anledning, kanske är han eritrean också) och en från Irak.
Den samhällsomstörtande ekonomiska brottsligheten är redan känd. Maffia. Familj. Klan. En stat i staten.
Det är ett ganska stort svek som flera regeringar har utsatt oss för. Jag har aldrig haft speciellt stor lust att öppna mitt hjärta. Inte för att jag inte bryr mig utan för att vi måste bibehålla kontrollen och inte sprida kaoset. Tyvärr lär det här hålla på mycket länge. Och det är väl inget som talar för att invandringen har avstannat. Eller hur?
Jo då, det går att särskilja.
Alla som sökt asyl i Sverige och sedan åkt hem till sitt land - dra in medborgarskap och utvisa.
Alla som invandrat och inte betalat skatt i Sverige - dra in medborgarskap och utvisa.
Alla som invandrat och blivit dömda för brott (ej trafikbrott) - dra in medborgarskap och utvisa.
Det gäller att börja någonstans. Gör man dessa tre enkla åtgärder så har vi säkert blivit av med 80 % av problemet.