2024-05-05, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlibitumadacta
Det gäller att genomföra vänsterpolitik rakt igenom för att lösa problemen. Vi gjorde det till viss del och skapade folkhemmet som många längtar tillbaka till. Det gäller att bara genomföra det fullt ut.

Mjo vi har sett hur det gick med vänsterpolitik i soviet och kina, nog bäst att vi inte provar på sådana galenskaper igen.
Citera
2024-05-05, 08:29
Medlem
Försent 40-50 år sen? Jotack. 18 årsgräns här eller?
Citera
2024-05-05, 08:39
Medlem
Det är försent nu. Det är bara en tidsfråga innan muslimerna kommer använda de demokratiska valen för att rösta in din egen kultur i VÅRT land. Se på nyans. Vi är där inom 2 val. Jag argumenterade för det här sedan 15 år tillbaka men ingen lyssnade. Nu när fler från vänster börjar inse vad som sker så är det too far gone. Vi kommer alltså få större och större islamistiska drag i vår kultur. Grattis feminister och pridefolk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Mjo vi har sett hur det gick med vänsterpolitik i soviet och kina, nog bäst att vi inte provar på sådana galenskaper igen.

Där var en elit som utnyttjade situationen. Så det genomfördes inte fullt ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Jag har aldrig bekänt mig till något särskilt parti men var nog länge ganska vänsterorienterad. Har sett positivt på tex invandring mm. Har med ålder, utbildning och erfarenhet tvärvänt. Jag tror mycket av åsikterna jag hade förr handlade mest om en önskan om hur saker skulle fungera, medan jag idag är mer pragmatisk och ser till hur saker och ting faktiskt är. Jag är djupt oroad över Sveriges framtid och kommer nog för första gången att rösta på ett högerparti vid nästa val, och inte vilket parti som helst, utan SD. Jag tänker att om en sådan som jag kan göra en sådan helomvändning så finns det nog fler som gjort/kommer göra det. En nackdel som jag upptäckt är dock att jag knappt vågar yppa något om mina åsikter offentligt längre. Jobbar inom ett område som känns ganska vänsterlutat och det är bland annat i arbetet som jag gjort en hel del erfarenheter om invandringens negativa konsekvenser, tex genom möten med invandrare som bott i Sverige under mååånga år men knappt kan ett ord svenska, eller vad sägs om de många invandrare som lätt och ledigt kan ta med hela familjen på semester i hemlandet men som inte ens har arbete, vad gör de här?! Vad tror ni, går det att vända skutan för Sveriges del och vad krävs i så fall?

Huset har redan brunnit ner, och du ignorerade alla brandlarm. Du gjorde absolut ingenting. Nu står du där med 1kg pulversläckare och undrar om branden går att backa.
Citera
2024-05-05, 08:43
Det är för sent för att vända utvecklingen. Rösta på Alternativ för Sverige om du trots detta faktum vill göra ett sista försök, annars gör du bättre i att lägga din energi på något mer produktivt.
Citera
2024-05-05, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Det är för sent för att vända utvecklingen. Rösta på Alternativ för Sverige om du trots detta faktum vill göra ett sista försök, annars gör du bättre i att lägga din energi på något mer produktivt.

HAHAHA sluta nu hörrudu. Vi som röstar på AFS försöker göra detta demokratiskt. Dom är för PK än vad som egentigen behöver göras. Okej NMR - när dom slutar att hata på judar instinktivt och ta apors sida kan vi gå med. Men dom beter som huliganer. Obs jag kritiserar judar hela tiden, eftersom dom som globalister driver detta förfall av väst med degeneration. Men dom är ibland vita och vi ska kasta ut svartskallarna från Europa.

Det är nu det börjar. Vi svenskar tar tillbaka vårt land. Är du med oss?
Citera
2024-05-05, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Jag har aldrig bekänt mig till något särskilt parti men var nog länge ganska vänsterorienterad. Har sett positivt på tex invandring mm. Har med ålder, utbildning och erfarenhet tvärvänt. Jag tror mycket av åsikterna jag hade förr handlade mest om en önskan om hur saker skulle fungera, medan jag idag är mer pragmatisk och ser till hur saker och ting faktiskt är. Jag är djupt oroad över Sveriges framtid och kommer nog för första gången att rösta på ett högerparti vid nästa val, och inte vilket parti som helst, utan SD. Jag tänker att om en sådan som jag kan göra en sådan helomvändning så finns det nog fler som gjort/kommer göra det. En nackdel som jag upptäckt är dock att jag knappt vågar yppa något om mina åsikter offentligt längre. Jobbar inom ett område som känns ganska vänsterlutat och det är bland annat i arbetet som jag gjort en hel del erfarenheter om invandringens negativa konsekvenser, tex genom möten med invandrare som bott i Sverige under mååånga år men knappt kan ett ord svenska, eller vad sägs om de många invandrare som lätt och ledigt kan ta med hela familjen på semester i hemlandet men som inte ens har arbete, vad gör de här?! Vad tror ni, går det att vända skutan för Sveriges del och vad krävs i så fall?
Du inser inte att Sverige skulle stanna direkt utan invandrare, vad beror det på? Jo Svenska vägrar arbeta som sjukvårdsbiträden, städare, busschaufförer, etc… etc…
Se med helikoptersyn istället, dom invandrare det är problem med är en promille
Citera
2024-05-05, 08:53
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Huset har redan brunnit ner, och du ignorerade alla brandlarm. Du gjorde absolut ingenting. Nu står du där med 1kg pulversläckare och undrar om branden går att backa.
Vad gjorde du själv medans det brann, om man får fråga? Och hur vaken är du? Ge oss mer på fötter och berätta var just du tror alla problem ligger. Kanske är vi några som tycker att inte heller du kommit tillräckligt långt i dina tankebanor ang. tingens ordning i världen. Ska vi då håna och trycka ner dig, eller ska vi diskutera och utvecklas som vuxna människor för att gemensamt komma på en lösning?
Citera
2024-05-05, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Man behöver ändra grundlagen för att kunna dra in svenska medborgarskap. Tar minst två mandatperioder och ingen talar om det. Så. Vem vågar tala om det av våra kära ledare?

Man behöver förändra försäkringssystemen så att det går att särskilja en migrant från en icke-migrant. Men det är olagligt idag. Du får inte heller tex göra skillnad på en (sannolikt) rättskaffens norrman som migrerat hit (av någon outgrundlig anledning, kanske är han eritrean också) och en från Irak.

Den samhällsomstörtande ekonomiska brottsligheten är redan känd. Maffia. Familj. Klan. En stat i staten.

Det är ett ganska stort svek som flera regeringar har utsatt oss för. Jag har aldrig haft speciellt stor lust att öppna mitt hjärta. Inte för att jag inte bryr mig utan för att vi måste bibehålla kontrollen och inte sprida kaoset. Tyvärr lär det här hålla på mycket länge. Och det är väl inget som talar för att invandringen har avstannat. Eller hur?

Jo då, det går att särskilja.

Alla som sökt asyl i Sverige och sedan åkt hem till sitt land - dra in medborgarskap och utvisa.

Alla som invandrat och inte betalat skatt i Sverige - dra in medborgarskap och utvisa.

Alla som invandrat och blivit dömda för brott (ej trafikbrott) - dra in medborgarskap och utvisa.

Det gäller att börja någonstans. Gör man dessa tre enkla åtgärder så har vi säkert blivit av med 80 % av problemet.
Citera
2024-05-05, 08:56
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Du inser inte att Sverige skulle stanna direkt utan invandrare, vad beror det på? Jo Svenska vägrar arbeta som sjukvårdsbiträden, städare, busschaufförer, etc… etc…
Se med helikoptersyn istället, dom invandrare det är problem med är en promille
Vem arbetade inom dessa yrken innan massinvandringen?
Citera
2024-05-05, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vem arbetade inom dessa yrken innan massinvandringen?
Är du medveten om att vi haft invandring ganska länge ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in